• PrinsessanNova13

    Syskongruppen BF December 2015

    Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

    Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

    Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

    Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

    Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-27 05:27:48 följande:

    Så bra med en sån här tråd. Har en son på tio.


    Då var du ganska ung när du fick första mao :)
    Vet sonen om att det är syskon på G ?
  • Mamma till V

    Bra initiativ! Här hänger jag på, sonen kommer va 4,5 när syskonet kommer om allt går som det ska. Han kommer bli en fantastisk storebror, men jag är nervös för att gå igenom graviditet och förlossning igen

  • Pyret 85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-27 05:56:42 följande:
    Då var du ganska ung när du fick första mao :)
    Vet sonen om att det är syskon på G ?
    Ja jag var 19 när han kom. Nä vi har inte berättat än. Vi berättade för honom de två första graviditeterna när vi fick mf. Så vi har sagt att han får vänta tills största mf-risken är över med att få veta.
  • Pyret 85

    Mår illa från och till och har kräkts en del redan. Med sonen började jag må illa i v.7 så det startade tidigare denna gång.

  • PrinsessanNova13
    sosso08 skrev 2015-04-27 06:25:06 följande:

    Hänger på här också. Har en son på snart 5 :)


    Välkommen :) !
    Vill han ha syskon,eller har han aldrig påtalat det :) ?
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-27 06:57:06 följande:
    Ja jag var 19 när han kom. Nä vi har inte berättat än. Vi berättade för honom de två första graviditeterna när vi fick mf. Så vi har sagt att han får vänta tills största mf-risken är över med att få veta.
    Jag var också 19 när jag fick första :)
    Här väntar vi också eftersom jag har lätt för att få missfall....har gjort den tabben förut och barnen blev sååå ledsna så det är inte värt att åsamka dem den sorgen!
  • PrinsessanNova13
    Mamma till V skrev 2015-04-27 06:45:42 följande:

    Bra initiativ! Här hänger jag på, sonen kommer va 4,5 när syskonet kommer om allt går som det ska. Han kommer bli en fantastisk storebror, men jag är nervös för att gå igenom graviditet och förlossning igen


    Tack vare ditt förslag tog jag initiativet :D
    Va härligt att du känner så inför sonen och de syskon som är på g :)
    Själv känner jag liiite oro då vår minsta som kommer att vara 2,5 lätt blir avundsjuk!

    Hade du en jobbig graviditet och förlossning förra gången?
    Min första förlossning var hemsk med stor H !!!
    Hemska sviter och jag mådde otroligt dåligt (innerst inne) efteråt över förlossningen :/
  • Pyret 85

    Tråkigt att ni känner oro över förlossningen. Själv hade jag en bra förlossning med sonen och längtar tills det är dags igen. Hade dock illamående från v.7 tills sonen var ute. Kräktes flera gånger om dagen. När jag var 19 trodde jag liksom att det var helt normalt att man skulle må illa. Men och andra sidan så störde det mig inte. Mådde illa, kräkte sen försvann det till nästa gång jag mådde illa och behövde kräka. Gick upp totalt 0,4kg. När sonen var ute vägde jag 10 kg mindre.

Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015