• Anonym (Osäker)

    Är han helt seriös?

    Hej, har en i mitt tycke mycket seriös distansrelation sedan ca 3 mån tillbaka och vi försöker redan nu bli sambos. Vi träffades via dejtingsida och vi är båda mitt i livet. Men nu har jag fått lite konstiga vibbar som växt vartefter. Bland annat så smyger han nästan hela tiden med sin telefon och har den alltid på ljudlöst.

    En iphone app som jag sett hos honom de få tillfällen han ens öppnat sin telefon i min närhet har en ikon som är ett stort rött hjärta på vit bakgrund. Jag har frågat honom om den och om han är aktiv på någon dejtingsida men får bara nekande svar som känns slingrande och mer som projicerande av svartsjukekänslor. Eftersom jag har fått denna konstiga känsla och inte får ärligt öppet svar där han visar mig vad det är han har ställer jag frågan här. Någon som vet vad det är för app? Jätte tacksam för den hjälp jag kan få.

  • Svar på tråden Är han helt seriös?
  • Zarch

    Jag har iof en sådan app där det står "min hälsa" på. Fast ärligt talat så ska man alltid gå på magkänslan, sällan den har fel.

  • Pescetarian

    Många män och kvinnor försöker ju ha en fot kvar i dejtingvärlden för att garantera sig att inte bli ensamma OM det inte skulle funka med den man är på G med. Inger konstigt egentligen. Blir det mer seriöst så brukar de flesta släppa dejtingvärlden och stänga alla sådana dörrar.

  • Anonym (Osäker)

    Tack Zarch, vill försöka tänka förnuftigt och tror vårt avstånd kan påverka mig negativt men vill också att det ska vara han och jag. Behöver få klartecken. Den där hälsoappens logga hur ser den ut? Skulle bli jätteglad för tex en skärmdump...

  • Anonym (L)

    Gå på magkänslan! Om hans beteende är suspekt ska han absolut kunna svara på raka frågor. Jag har varit med om killar som betett sig sådär och som liksom din skyllt ifrån sig och fått det till att jag är överdrivet svartsjuk (vilket jag inte ens är). Men när killen är oskyldig så väljer han att visa en som mobil och gömmer inte undan den, tro mig!

  • Anonym (Osäker)

    Jättekonstigt tänk för mig Pescetarian. Planerar man och bygger man ett liv ihop kan inte bara den ena vara seriös och trogen. Att vara aktiv på dejtingsida är lika mycket otrohet som att ha hemliga väninnor mm...

  • Anonym (L)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-04-27 07:25:31 följande:

    Tack Zarch, vill försöka tänka förnuftigt och tror vårt avstånd kan påverka mig negativt men vill också att det ska vara han och jag. Behöver få klartecken. Den där hälsoappens logga hur ser den ut? Skulle bli jätteglad för tex en skärmdump...


    Det finns även flera dejtingappar som har såna loggor. Vilken mobil har han? iPhone? Gå in och sök på dejting som kategori i AppStore isf.
  • Zarch
    Pescetarian skrev 2015-04-27 07:22:40 följande:

    Många män och kvinnor försöker ju ha en fot kvar i dejtingvärlden för att garantera sig att inte bli ensamma OM det inte skulle funka med den man är på G med. Inger konstigt egentligen. Blir det mer seriöst så brukar de flesta släppa dejtingvärlden och stänga alla sådana dörrar.


    Min mor säger att man är singel fram tills den dagen man har fått en ring på fingret.

    Men du har en poäng, lite tidigt att lägga en värdering vid att han är kvar på dejtingsajter efter bara tre månader ihop. Fast det är kanske som så att ts inte ska ha en "fladdrig" kille, vissa klarar inte av det och jag är en av dom.
  • Anonym (Sök)

    Gjorde en enkel appsökning. Det finns minst 4 dejtingappar som har rött hjärta mot vit bakgrund i olika varianter

  • Anonym (Zoosk)

    Har också hälsoappen som tidigare nämnts men det är ett litet hjärta, som du beskriver slog det mig att zoosk (dejting app) använder samma logga.. En vit bakrund med ett hjärta!

  • Zarch
    Anonym (Osäker) skrev 2015-04-27 07:25:31 följande:

    Tack Zarch, vill försöka tänka förnuftigt och tror vårt avstånd kan påverka mig negativt men vill också att det ska vara han och jag. Behöver få klartecken. Den där hälsoappens logga hur ser den ut? Skulle bli jätteglad för tex en skärmdump...


    Det kan jag nog inte ta från telefonen och lägga upp här, total teknisk idiot. Appen är vit med ett rött hjärta i...står hälsa på. Behöver inte vara något med just den appen, men det där med att gå runt och hålla i mobilen tycker jag luktar skumt.

    Fast på ett sätt så kanske det inte är så konstigt? Jag kan i början när jag träffar någon låta mobilen ligga ljudlös i väskan eller ha telefonen upp o ner. Inte för att jag jagar andra utan mer av "rädsla" att något gammalt troll man inte vill ha kontakt med hör av sig.
  • Zarch
    Anonym (Zoosk) skrev 2015-04-27 07:36:01 följande:

    Har också hälsoappen som tidigare nämnts men det är ett litet hjärta, som du beskriver slog det mig att zoosk (dejting app) använder samma logga.. En vit bakrund med ett hjärta!


    Jaha, då låter det som att han är medlem där då kanske. Vet bara hur appen till Tinder ser ut.
  • ge upp

    Men oj... 3 månader distans och redan bli sambos? Bara där skulle jag backat flera mil och tagit det vääääldigt lugnt. Lägg ihop det med att du redan nu får dåliga vibbar. Internet är fullt av douchebags.

  • Pescetarian
    Anonym (Osäker) skrev 2015-04-27 07:29:40 följande:

    Jättekonstigt tänk för mig Pescetarian. Planerar man och bygger man ett liv ihop kan inte bara den ena vara seriös och trogen. Att vara aktiv på dejtingsida är lika mycket otrohet som att ha hemliga väninnor mm...


    Fast, nej, det är inte samma sak. Dessutom har ni setts i tre månader. Hur kan man känna en annan människa redan efter tre månader?
Svar på tråden Är han helt seriös?