• Anonym (älskar)

    Hur ska vi lösa våra relationsproblem?!

    Ja mitt förhållande sliter mig i bitar.

    Jag älskar honom, han är mannen i mitt liv. Men han har ljugit för mig. Ingen otrogenhet men trots allt en lögn, kontakt med en annan kvinna samt en fika men utan intresse enligt honom. Hon däremot är intresserad men gift.

    Han klandrar sig själv, hatar sig själv för detta han gjort. Jag blir förbannad då inte är det väl honom det är synd om?! Jag ältar svårt att lita på honom, är dum, är ledsen.. att vi nu kommit dit där han vill ge upp. Menar på att det inte går att reparera han är en idiot och att han måste ångra sig men att det minsta han kan göra för mig är att låta mig gå. Mitt hjärta går i sönder.. jag vill inte vara utan honom.

    Men mig magkänsla säger mig att han inte har rent mjöl i påsen.. fastän jag saknar konkreta bevis för att han skulle smussla. Han avslutade all kontakt med henne självman då han insåg hur fel det blivit men hur vågar jag tro på det? Hur går man vidare.. han blir arg om jag tar upp det och säger att det är kört vi kommer aldrig vidare jag kommer aldrig glömma det osv.. det har gått 4 månader sen det hände.

    Jag är arg på honom då jag inte fått nån ursäkt men visst har jag sett hur ledsen han är pga detta..

  • Svar på tråden Hur ska vi lösa våra relationsproblem?!
  • sextiotalist

    Otroligt att han stått ut med detta, dvs ditt sätt att hantera situationen.

    Hur länge ska du älta detta icke-problem? Han fikade med en kvinna som var lite intresserad. Det hände inget mer. Nu letar du efter bevis för att han smusslar. Jag hade lämnat förhållandet om jag var i hans kläder. Svartsjuka personer nej tack

  • Anonym (K)

    Hatar han sig själv för att han tog en helt oskyldig fika på stan med en kvinna?

  • Anonym (älskar)

    Ja jo fast han tycker ju inte det är okej att jag fikar med andra män!

  • LaLola
    Anonym (älskar) skrev 2015-04-27 07:53:50 följande:

    Ja jo fast han tycker ju inte det är okej att jag fikar med andra män!


    Vänner av motsatt kön är alltså otänkbart? För att?
  • Anonym (Slut)

    Hatar han sig själv så har det hänt mer än en fika. Hans sätt att hantera allt tyder på att mer definitivt har hänt.

    Ditt sätt att hantera detta visar på att ni har noll tillit och att du mår dåligt i denna relation.

    Så oavsett vad som hänt så ser er relation ut så här: han hatar sig själv och vill avsluta relationen. Du mår jättedåligt och litar inte alls på honom.

    Varför skulle ni fortsätta ihop? Det finns väl ingen anledning alls, oavsett vad han gjort eller inte! Ingen av er trivs i relationen!

  • Anonym (älskar)
    LaLola skrev 2015-04-27 07:57:29 följande:

    Vänner av motsatt kön är alltså otänkbart? För att?


    Vet ej han som vill det
  • Anonym (älskar)
    Anonym (Slut) skrev 2015-04-27 08:01:53 följande:

    Hatar han sig själv så har det hänt mer än en fika. Hans sätt att hantera allt tyder på att mer definitivt har hänt.

    Ditt sätt att hantera detta visar på att ni har noll tillit och att du mår dåligt i denna relation.

    Så oavsett vad som hänt så ser er relation ut så här: han hatar sig själv och vill avsluta relationen. Du mår jättedåligt och litar inte alls på honom.

    Varför skulle ni fortsätta ihop? Det finns väl ingen anledning alls, oavsett vad han gjort eller inte! Ingen av er trivs i relationen!


    är säker på att han inte gjort mer än fikat och att hans reaktion är för stt han förstört oss och för att jag är ledsen. Vi vill fortsätta då vi älskar varandra o har det bra annars men vi har ju helt klart problem
  • Anonym (Slut)
    Anonym (älskar) skrev 2015-04-27 09:18:19 följande:

    är säker på att han inte gjort mer än fikat och att hans reaktion är för stt han förstört oss och för att jag är ledsen. Vi vill fortsätta då vi älskar varandra o har det bra annars men vi har ju helt klart problem


    Så du litar på att han är ärlig TROTS att du VET att han ljugit för dig?

    Han är ju redo att ge upp och göra slut. Och du är arg, ledsen och ältar 4 månader senare. Hur har ni det bra egentligen?

    Jag tror att många stannar för länge och plågar sig själv för att slippa vara ensamma. Du mår jättedåligt, han mår jättedåligt och ni har mått så i 4 månader. Innan dom 4 månaderna så ljög han för dig. Så troligtvis är det mer än 6 månader sedan ni mådde bra i relationen. Är det en bra relation om båda mår så i ett halvår?
  • Anonym (älskar)
    Anonym (Slut) skrev 2015-04-27 09:37:24 följande:

    Så du litar på att han är ärlig TROTS att du VET att han ljugit för dig?

    Han är ju redo att ge upp och göra slut. Och du är arg, ledsen och ältar 4 månader senare. Hur har ni det bra egentligen?

    Jag tror att många stannar för länge och plågar sig själv för att slippa vara ensamma. Du mår jättedåligt, han mår jättedåligt och ni har mått så i 4 månader. Innan dom 4 månaderna så ljög han för dig. Så troligtvis är det mer än 6 månader sedan ni mådde bra i relationen. Är det en bra relation om båda mår så i ett halvår?


    Men herregud jag säger ju att vi inte vill göra slut, punkt liksom. Jag behöver inga råd om hur vi ska göra slut det klarar jag själv utan hur man går vidare efter en sån här grej!
  • CH1

    Hej TS

    Jag har en fråga till dig, skulle du kunna kontakta mig mig på PM? 

  • Anonym (Ungefär samma situation)

    Ts, jag har varit i en liknande situation och det kan vara jättetufft. 
    Min sambo ljög för mig i början av vårt förhållande och jag fick inte veta något fören flera månader efter. 


    Nu valde jag att förlåta och gå vidare, och jag valde att börja lita på min sambo igen trots allt som hänt. 


    Jag tycker att du ska göra klart för din pojkvän att detta beteende inte är okej och att om det händer igen så är det slut. 
    Sen tycker jag att ni ska prata ut om saker, du ska få ställa frågor som du har till honom och sedan ska ni gå igenom det som hänt tillsammans. 


    Och det kommer komma tillfällen då det är tuffare och du tvivlar, men ta upp det med honom prata om det, få honom att veta att om han nu vill ha kvar dig så måste han bevisa att han inte kommer vara oärlig och att han inte kommer göra samma sak igen. 

    sakta men säkert kommer tilliten till den andra tillbaka. 


     


    Det tog mig 3 månader att förlåta min sambo för hans svek, och nu är det 5 månader sedan det hände, och jag kan säga att jag fortfarande inte har en 100% tillit till honom, men jag är nästan tillbaka till det. 
    Jag tror att mycket handlar om vad man har för inställning till det som hänt och hur framtiden kommer att se ut. 
    Min sambo och jag vi bestämde oss för att vi skulle komma ut starkare ur det som hänt och att vi skulle lära oss något från hur det var att nästan förlora varandra. 
    Och i dagsläget är vi mycket närmre varandra än vad vi var då, även om jag ännu inte har hunnit återställa min tillit till honom till 100%

Svar på tråden Hur ska vi lösa våra relationsproblem?!