• Anonym (-)

    Tidigt missfall?

    Hej! Jag undrar om jag kan ha fått ett tidigt missfall?

    Den 4 april hade jag min första dag på den senaste mensen, och jag hade beräknad ägglossning den 17 april. Mellan dess hade vi sex några gånger. Den 21 april så fick jag en liten blödning, och jag tänkte först hoppfullt att det kunde vara en nidis, men sedan blev det mer blod - dock inte så mycket som jag brukar ha vid mens. Sedan dess har jag haft en konstant liten blödning (skulle egentligen inte behövt byta binda ens en gång om dagen, men har naturligtvis gjort det ändå). Jag har alltså haft en mindre blödning i en hel vecka. Jag har inga graviditetssymptom och har inte haft någon mensvärk eller liknande under blödningen. 

    I dag testade med testlagrets gravtest och fick ett ganska svagt plus men det är helt klart ett rosa streck. 

    Tror ni att blödningen är ett missfall? 

  • Svar på tråden Tidigt missfall?
  • Anonym (-)

    Sitter i kö till 1177 men det går inte fort precis... 

  • Anonym (Tålamod)

    Det är ju jätte svårt att svara på. Mitt enda råd är att ta ett nytt test om några dagar och se om det blir starkare. Har du ont? Jag har haft blödningar i början av graviditet, både de som gått bra och ett som lett till missfall. Lycka till!

  • ikna
    Anonym (-) skrev 2015-04-27 12:00:02 följande:

    Hej! Jag undrar om jag kan ha fått ett tidigt missfall?

    Den 4 april hade jag min första dag på den senaste mensen, och jag hade beräknad ägglossning den 17 april. Mellan dess hade vi sex några gånger. Den 21 april så fick jag en liten blödning, och jag tänkte först hoppfullt att det kunde vara en nidis, men sedan blev det mer blod - dock inte så mycket som jag brukar ha vid mens. Sedan dess har jag haft en konstant liten blödning (skulle egentligen inte behövt byta binda ens en gång om dagen, men har naturligtvis gjort det ändå). Jag har alltså haft en mindre blödning i en hel vecka. Jag har inga graviditetssymptom och har inte haft någon mensvärk eller liknande under blödningen. 

    I dag testade med testlagrets gravtest och fick ett ganska svagt plus men det är helt klart ett rosa streck. 

    Tror ni att blödningen är ett missfall? 


    Vänta några dagar och testa igen. Låter ju som att det kan vara ett MF eftersom du får svagt plus på stickan.

    Jag fick MF igår, men var något länge gången än du (V6) och för mig började det i förrgår med en liiiiten brunröd blödning och sedan igår satte det igång på riktigt, men då blödde jag alltså stora klumpar och gör fortfarande.

    Blödning vid graviditet behöver ju inte betyda att det är ett missfall.

    I ditt fall är det ändå så pass tidigt så försök att inte oroa dig och testa om några dagar.

    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Tidigt missfall?