• Anonym (Mamma M)
    Äldre 27 Apr 12:02
    293 visningar
    6 svar
    6
    293

    mens efter födsel

    Hej. Jag fick min dotter för 13 v sedan.
    Hade avslag och mens sammanlagt 11 veckor. I förrgår så fick jag "mens" men det är bara brun/rosa flytningar och inte alls mkt.
    Är detta normalt ?

  • Svar på tråden mens efter födsel
  • Anonym (x)
    Äldre 27 Apr 12:14
    #1

    Är du säker på att du fått mens alls? Avslag kan hålla på ganska länge. Jag tycker det låter som att det fortfarande är avslag du har. På slutet kan det göra uppehåll några dagar och komma igen.

  • Äldre 27 Apr 12:20
    #2

    Tycker också att det låter mer som att avslaget fortfarand håller på. Annars skulle du ju haft ägglossning samtidigt som du hade avslag. Fast det kanske man kan ha, men det låter ju inte helt trolig.


    W och liten i magen :)
  • Anonym (Avsla­g..?)
    Äldre 27 Apr 12:23
    #3

    Skulle nig också gissa på att du haft avslag länge... Jag hade nog gott och väl 9 v avslag. På slutet kom och gick det lite.

    Fick tillbaka min mens efter 6 mån, alldeles nyss, då hade jag först en långsam start med färgade flytningar i ett par dagar, sen riktigt srörtblödde jag i 2 dgr, sen vanlig mens. Har iofs satt in kopparspiral så kan ju blöd mer...

    Slemhinnorna är ju sköra om du ammar pga östrogenbristen, så då kan man få små sår och sprickor i slidan. Särskilt om man har sex.

  • Anonym (Mamma M) Trådstartaren
    Äldre 27 Apr 12:35
    #4

    Tack för era svar.

    Innan de slutade helt avslaget alltså så blödde jag till och från med några v uppehåll. Sen var jag helt fri i två veckor.

    Men mitt förra barn så hade jag avslag i 4 v sen började mensen komma regelbundet igen trotts amning.

  • Anonym (Mamma M) Trådstartaren
    Äldre 27 Apr 12:37
    #5

    Men det är kanske annorlunda efter varje barn...

  • Äldre 27 Apr 14:20
    #6

    Helt normalt, kan ta upp till ett år innan mensen är "normal" igen

Svar på tråden mens efter födsel