• Anonym (Sur)

    De förväntar sig att vi ska passa hunden

    Från början var det tänkt att min syster skulle komma hit och hälsa på några dagar, vilket jag såg jättemycket fram emot. Rätt som det var skulle hennes sambo plötsligt följa med, jag sa inget om det men visst blev jag besviken, jag har svårt för den människan och det skulle ju inte alls bli samma sak som att umgås med henne själv, men okej. Nu har de dessutom fått för sig att de måste ta med sig hunden också.
    Jaha okej, och vad ska vi kunna hitta på när de har hunden med sig? De kan ju inte gärna lämna den på hotellrummet precis, men sure.. Visst, gör det om ni nu måste.

    Och NU, som kronan på ändrade planer så har de kommit fram till att de har årsdag i samma veva så de vill gå ut på restaurang osv själva en kväll och utan att ens fråga om det var okej så förväntar de sig att vi ska passa hunden under tiden.
    Vi vill INTE ha den hemma hos oss, dessutom så är ett av mina barn hundrädd.
    Jag sa det till henne, men då fick jag höra att det är fånigt och att jag borde kunna göra det för henne. Jag känner bara nej, jag vill inte. Jag känner inte ens hunden och har ingen lust att vara hundvakt.

    Nu är hon jättesur och menar på att jag förstör hela resan för dem och jag blir bara så trött. Alla planer ändrade. Från början skulle det bara vara hon och hon skulle sova hos oss, men nu ska plötsligt hon+sambo+hund bo på hotell istället.
    Suck. 

  • Svar på tråden De förväntar sig att vi ska passa hunden
  • ViBlirFler

    Föreslå för henne att de tar den här resan som sin egen där de rår om varandra och hunden och så,  och om hon vill kan du och hon äta middag ensamma en dag. Och sedan kan hon boka en resa liknande den som var meningen från början. Så att ni kan umgås. Så hade jag gjort i ditt ställe.

  • Anonym (Sur)
    ViBlirFler skrev 2015-04-27 12:45:23 följande:

    Föreslå för henne att de tar den här resan som sin egen där de rår om varandra och hunden och så,  och om hon vill kan du och hon äta middag ensamma en dag. Och sedan kan hon boka en resa liknande den som var meningen från början. Så att ni kan umgås. Så hade jag gjort i ditt ställe.


    De kan ju ändå inte hitta på något själva när de har hunden med, därför de vill att vi ska passa den.
    De har ganska tajt ekonomi, så har redan väntat jättelänge på att hon skulle kunna komma hit :/ 
  • radwanska

    Jag tycker din syster har skött detta dåligt. Självklart visste hon hela tiden att hon och sambon skulle ha årsdag, så planen var ju säkert från början att alla tre skulle åka. Sedan tänkte hon vara lite smart och få det att låta som att bara hon skulle komma. Hon kanske anade att du inte skulle vara lika pigg på iden om du visste från början att det inkluderade sambo plus att vara hundvakt...

    Förklara för henne att det var dålig stil att hon inte berättade hela sanningen från början. Säg bestämt att de får ordna annan hundvakt. Stå på dig och låt henne inte säga att det är du som förstör. Det är hon själv som har rört till det.

  • Anonym (Svea)

    Brukar du själv besöka dem utan din sambo/man och barn eller är det bara du som förväntar dig specialbemötande ifrån henne?

  • Erizajo

    Jag är hundägare och skulle aldrig förvänta mig att någon annan skulle passa den! Man kan ju fråga såklart men annars får man lösa det på annat sätt det hör lixom till när man köper hund! Håller med de andra som skrivit; förklara att du/ni inte tänker ta hand om hunden.

  • Anonym (Sur)
    Anonym (Svea) skrev 2015-04-27 13:47:02 följande:

    Brukar du själv besöka dem utan din sambo/man och barn eller är det bara du som förväntar dig specialbemötande ifrån henne?


    Specialbemötande? Det var ju vad vi planerat!

    De bor i en annan stad och vi träffas bara nån gång om året. Min sambo stannar oftast hemma när vi åker dit, men barnen brukar vara med där. Vad har det med något att göra? Varför skulle det vara jämförbart med att vi är hundvakt?
  • Anonym (Trqms)

    Tycker det är ganska dålig stil att inte passa hunden EN kväll. Det är din syster, ställer ni inte upp för varandra? Märkligt!

  • Anonym (Sur)
    Anonym (Trqms) skrev 2015-04-27 14:25:23 följande:

    Tycker det är ganska dålig stil att inte passa hunden EN kväll. Det är din syster, ställer ni inte upp för varandra? Märkligt!


    Dålig stil att inte vilja ha en hund vi inte känner hemma hos oss när mitt barn dessutom är hundrädd? De har inte ens frågat, bara utgått ifrån att det är okej.
Svar på tråden De förväntar sig att vi ska passa hunden