• Anonym (wot)

    Flyttar 1 maj: sista bostadsbidraget kommer nu??

    Jag har meddelat försäkringskassan (för x antal veckor sedan) att jag skulle flytta till en annan bostad och inte skulle ha bostadsbidrag efter det, jag har kvar denna bostad (som jag får bostadsbidrag för) tills den 1:a maj. Sista hyran betalades i slutet av förra månaden och jag antog att det sista bostadsbidraget kom den månaden också, men nu ser jag att det har kommit in pengar på kontot. 

    Är det meningen att jag ska få bostadsbidrag den här månaden med eller har det skett något fel?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Flyttar 1 maj: sista bostadsbidraget kommer nu??
  • Aniiee

    Bostadsbidraget betalas ut i efterhand, så det är väl rätt. 


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anonym (wot)
    Aniiee skrev 2015-04-27 13:26:05 följande:
    Bostadsbidraget betalas ut i efterhand, så det är väl rätt. 
    Aah, är det så? Tyckte bara att det var så underligt att det kommer nu då jag inte har många dagar kvar i bostaden. Har alltid fått för mig att pengarna var för att underlätta att betala hyran.

    Men om allt är rätt så är det väl bra.
  • Aniiee
    Anonym (wot) skrev 2015-04-27 13:31:11 följande:
    Aah, är det så? Tyckte bara att det var så underligt att det kommer nu då jag inte har många dagar kvar i bostaden. Har alltid fått för mig att pengarna var för att underlätta att betala hyran.

    Men om allt är rätt så är det väl bra.
    Du kan ju alltid ringa/mejla och fråga FK för säkerhets skull, men det står på hemsidan att det betalas ut i efterskott, så jag tycker det borde vara helt rätt.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anonym (wot)
    Aniiee skrev 2015-04-27 13:41:36 följande:
    Du kan ju alltid ringa/mejla och fråga FK för säkerhets skull, men det står på hemsidan att det betalas ut i efterskott, så jag tycker det borde vara helt rätt.
    På brevet jag fick från dem står det:

    "Bidrag lämnas till och med den månad då rätten till bidraget har ändrats eller upphört. Om rätten till bidraget upphör den första i en månad ska bidraget upphöra från och med den månaden."

    Inser att min läsförståelse inte är så bra då jag inte förstod något av det där första gången jag läste det, men ju mer jag tittar på det stycket nu desto mer ser det ut som att allt är i sin ordning.
  • Anonym (wot)

    Eller det var visst nån i tråden som kom in och sa samma....hm..

    Suck, vad jag är paranoid.

Svar på tråden Flyttar 1 maj: sista bostadsbidraget kommer nu??