• Anonym (Laktos)

    Frisk från laktos genom ett träd

    Hur blir man frisk från laktosintolerans? Jag har hört av en kollega på jobbet att om man rester till plats i Cypern (hon mins inte vad platsen heter) och man rör vid det speciella träd som finns där så blir man frisk. Det ska tydligen vara ett träd som botar människor. Är det sant? Vad heter platsen? Hur blir man frisk?

  • Svar på tråden Frisk från laktos genom ett träd
  • Anonym (eh)

    Man blir inte frisk från laktosintolerans för det är ingen sjukdom. Normalvarianten av genen för laktas är att man tål laktos som barn men sen slutar att producera laktas så att man inte tål laktos som vuxen. Större delen av världens befolkning fungerar så men här i norden är det vanligast med en mutation som gör att vi tål laktos hela livet. Undvik laktos så slipper du symptom och tro inte på skrock. Sen är det säkert fint på Cypern men nej du kommer inte påverka dina gener där.

  • Venne

    Klart det inte är sant... De flesta vuxna i världen är laktosintoleranta. Det är normalt och inte ett sjukdomstillstånd. Finns tabletter att ta vid särskilda tillfällen, om du typ vill käka tårta.

  • Anonym (Laktos)

    Fast jag har hört att trädet är bra på något sett. Att det kan ge energi till människor.

  • Anonym (jo men så att)
    Anonym (Laktos) skrev 2015-04-27 16:00:41 följande:

    Fast jag har hört att trädet är bra på något sett. Att det kan ge energi till människor.


    Jag vet en sten som botar hemorrojder........... Och liktornar..... och dålig mottagning på mobilen... Allt man behöver göra är att gnugga den med sitt nakna vänstra bröst och sedan hoppa groda baklänges runt den samtidigt som man sjunger WA-THA-AFOO-LIAM högt och tydligt!

  • Anonym (Vilma)

    Men seriöst, finns det verkligen människor i dagens samhälle som tror på hokos pokus-metoder för att bota diverse sjukdomar och åkommor? Nej, något sådant träd finns inte annat än i sagornas värld.

Svar på tråden Frisk från laktos genom ett träd