• Anonym (Stalkad)

    Min man stalkar mig

    För att göra en lång historia kort. Jag har gift mig med en galning. Jag borde fattat när vi möttes då han ofta visste saker jag aldrig berättat, om min barndom eller saker jag skrivit på Facebook, kommer ihåg ett tillfälle när han konfronterade mig med saker jag skrivit i meddelanden på fb. Det var ingen stor grej, en person jag dejtat var på samma fest som jag o jag sa inget till honom eftersom vi bara dejtade då (enligt honom var vi ett par) och det kom aldrig upp på tal. Han fick världens utbrott och ja, jag borde anat då. Nu har det gått sex år, sex års helvete av svartsjuka som lett till massa hemska saker, vi ska skiljas men han vägrar skriva under o vägrar flytta (det går inte att hitta bostad). Jag hittar dagligen spår han lämnat efter sig, screenshottar på mina inkorgar osv . Jag vågar knappt prata i telefon eftersom han säkert avlyssnar den. Vågar knappt skriva detta. Han är galen och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hjälp

  • Svar på tråden Min man stalkar mig
  • Anonym (Stalkad)

    Jag byter lösenord hela tiden vet inte hur han lyckas komma åt allt ändå

  • KingJay

    Vad vill du ha hjälp med egentligen? Vill du vara ihop med honom och behöver hjälp med hur du ska hantera det? Eller är du rädd för honom och funderar över hur du ska ta dig ur förhållandet?

    Jag hade ställt ett ultimatum att han måste lägga ner och ta avstånd eller bli lämnad. Du kan inte leva mentalt fången och hela tiden behöva fundera över allt du gör och hur det kan tolkas. Det är inte frihet.

  • Anonym (Heke)

    Men ni är väl gifta? Då har man väl inga hemligheter för varann. Sitter du och skriver om din barndom på Facebook men inte pratar med din egen make? Låter lite som att det är du som är galningen.
    Enda anledningen till att du är rädd att skriva här är ju ifall han skulle få veta. När man gift sig ingår man ett kontrakt där privatliv i den bemärkelsen uteblir. Men du kanske gifte dig med Facebook?

    Prata med honom istället, berätta det han vill veta så slipper du ju ha en spion till man.

  • seriösanvändare

    Läser ni inte trådstarten? De ska skiljas!

    Ta dig därifrån så fort som möjligt TS och bryt sedan all kontakt med honom. Det är det enda du kan göra.


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Stalkad)
    Anonym (Heke) skrev 2015-04-27 15:00:07 följande:

    Men ni är väl gifta? Då har man väl inga hemligheter för varann. Sitter du och skriver om din barndom på Facebook men inte pratar med din egen make? Låter lite som att det är du som är galningen.

    Enda anledningen till att du är rädd att skriva här är ju ifall han skulle få veta. När man gift sig ingår man ett kontrakt där privatliv i den bemärkelsen uteblir. Men du kanske gifte dig med Facebook?

    Prata med honom istället, berätta det han vill veta så slipper du ju ha en spion till man.


    Facebook var bara ett exempel han har läst min dagbok från nät jag var ung o tar upp episoder därifrån, kallar mig för h*ra för jag ex skrev att jag haft sex med ngn (one night dtand) låter inte mig ha vissa vänner för han tycker de är dåliga för mig, har suttit o raderat folk i min kontaktlista på telefonen o blockerat dem på Facebook, nej mitt liv är inte fb, men jag ville göra historien kort. Han har även anklagat mig för att flörta med massa människor när Jah bara försökt vara trevlig, fick mig att sitta på hotellrummet en hel semester pga mitt "flörtiga" beteende. O att jag är en hra vet han ju redan via gamla dagböcker, att jag är en sån som hoppar i säng med vemsomhelsy osv. Ja jag kanske ät galen då. Jag höll inte något hemligt men det kom aldrig upp på tal att vi var på samma fest, tycker inte det känns ok att han hackar sig in på mina konton och läser sig till allt för det
  • Anonym (Stalkad)
    seriösanvändare skrev 2015-04-27 15:04:36 följande:

    Läser ni inte trådstarten? De ska skiljas!

    Ta dig därifrån så fort som möjligt TS och bryt sedan all kontakt med honom. Det är det enda du kan göra.


    Jag försöker men bostaden är min, han flyttade in fast jag bad honom att inte göra det, efter 3 mån dejting. Nu vill han ha besittningsrätt.
  • Anonym (,)

    Nångång när han är på jobbet byter du lås och tar ut alla hans saker

  • Anonym (J)

    Om han installerat en sån ser han allt du gör på nätet. Spelar ingen roll att du byter lösenord.

  • Anonym (sven-bertil)
    Anonym (Stalkad) skrev 2015-04-27 14:33:22 följande:

    För att göra en lång historia kort. Jag har gift mig med en galning. Jag borde fattat när vi möttes då han ofta visste saker jag aldrig berättat, om min barndom eller saker jag skrivit på Facebook, kommer ihåg ett tillfälle när han konfronterade mig med saker jag skrivit i meddelanden på fb. Det var ingen stor grej, en person jag dejtat var på samma fest som jag o jag sa inget till honom eftersom vi bara dejtade då (enligt honom var vi ett par) och det kom aldrig upp på tal. Han fick världens utbrott och ja, jag borde anat då. Nu har det gått sex år, sex års helvete av svartsjuka som lett till massa hemska saker, vi ska skiljas men han vägrar skriva under o vägrar flytta (det går inte att hitta bostad). Jag hittar dagligen spår han lämnat efter sig, screenshottar på mina inkorgar osv . Jag vågar knappt prata i telefon eftersom han säkert avlyssnar den. Vågar knappt skriva detta. Han är galen och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hjälp


    Polisanmäl honom för dataintrång och begär kontaktförbud..
    Ta ut skilsmässa.. Han behöver inte skriva på

    Ta reda på dina rättigheter.. Kvinnojour eller liknande

    Är det hyresrätt ni bor i?
    Så fall vem stå för kontraktet och från vilket konto har hyran betalats det senaste halvåret...

    Så låt han snacka besittningsrätt och andra juridiska termer. Brukar bara vara "tomma tunnor" skramlar mest.

    O andra sidan läser han väl det du skriver här också!!??Flört
Svar på tråden Min man stalkar mig