• emelie­ss
    Äldre 27 Apr 16:21
    544 visningar
    8 svar
    8
    544

    Symtom upphört.

    Är i v 5+6 och är väldigt orolig över att något inte står rätt till... Har hittills haft molande "mens"värk, illamående och väldigt ömma och svullna bröst men detta är som bortblåst. Bör jag vara orolig? Eller tacksam? Jag är trots allt väldigt i graviditeten och jag vet att det är fullt normalt att inte ha några symtom alls vid denna tiden, men själva grejen att mina symtom kommit sen upphört oroar mig väldigt mycket. Har även matat min oro genom att läsa skräckexempel på olika forum, googlat runt osv.. (inte bra, jag vet!!)

    Är det ett tydligt tecken på att något inte står rätt till när symtom upphör eller kan allting lika gärna vara hur bra som helst? Någon med samma erfarenhet?

    Har varit gravid 1 gång förut (abort v 9) och är 21 om det skulle spela någon roll.

  • Svar på tråden Symtom upphört.
  • Äldre 27 Apr 18:05
    #1

    Kan vara ett första tecken på missfall. Aldrig bra att alla symptom försvinner! Är inte brösten ömma heller?

  • emelie­ss
    Äldre 27 Apr 18:42
    #2

    Bröstvårtorna är känsliga och jo, lite lite svullna och ömma. Tror du allt kan vara normalt ändå? Man vill så gärna veta :( Igår kände jag inte så mycket i magen sen kom det på kvällen... Det kommer och går kan man väl säga.

  • emelie­ss
    Äldre 27 Apr 18:45
    #3

    Kan väl också vara så att jag känner efter väldigt mycket (försöker hålla mig positiv) men tänker att om någon varit med om detta, och allt ändå gått bra så kan det nog lugna mig en hel del...

  • Äldre 27 Apr 18:53
    #4

    Tror inte det är någon fara om det kommer och går! Trodde symptomen försvunnit helt

  • emelie­ss
    Äldre 27 Apr 18:55
    #5

    Kan det hända att dem försvinner för att sen komma? Hört om dem som mått väldigt dåligt, sen bra igen och sen dåligt.

  • Äldre 27 Apr 19:39
    #6

    Jag hade knappt några symptom. Va as orolig då jag aldrig känt så lite som i början av den här graviditeten. ( Har varit gravid 3 ggr innan) Jag var helt säker på att något var fel!

    Men i typ v 10 kom illamåendet.. Och nu är jag i v 25 och har en livlig bebis därinne. Så va inte orolig TS. Du är väldigt kort gången än så njut av att vara symptom fri ett tag till. ; )

  • Äldre 27 Apr 19:48
    #7

    Det är ju omöjligt att säga, men jag tror inte att det är ett tydligt tecken på något fel. Så hade jag det också, först kände jag i hela kroppen att jag var gravid. Molvärk, ömma bröstvårtor och supertrött. Sen försvann alla symptom i samma period som du är nu. Och sen kom de igen efter ett par veckor och gick lite från vecka till vecka :) Och nu ligger en liten grabb och snarkar bredvid mig istället ;)

    Försök att tänka positivt. Kram!

  • emelie­ss
    Äldre 27 Apr 20:16
    #8
    Marie1983 skrev 2015-04-27 19:48:45 följande:

    Det är ju omöjligt att säga, men jag tror inte att det är ett tydligt tecken på något fel. Så hade jag det också, först kände jag i hela kroppen att jag var gravid. Molvärk, ömma bröstvårtor och supertrött. Sen försvann alla symptom i samma period som du är nu. Och sen kom de igen efter ett par veckor och gick lite från vecka till vecka :) Och nu ligger en liten grabb och snarkar bredvid mig istället ;)

    Försök att tänka positivt. Kram!


    Åh, nu blev jag både glad och lugn! Både jag och min sambo blev så lyckliga över plusset så är mycket orolig för att detta ska tas ifrån oss. Men du fick mig tänka mer positivt nu. Tack, kram!
Svar på tråden Symtom upphört.