• Anonym (Petra)

    Gått med i Viktväktarna - följas åt?

    Idag gick jag med i Viktväktarna. Jag är trött på att byxorna sitter lite för tajt, att topparna åker upp över muffinmagen och att jag känner mig fånge i min kropp. Och jag är superpeppad att göra något åt det.

    Det vore kul om fler ville vara med och följas åt. Det spelar ingen roll om du vill gå ner mycket eller lite. Om du är med i Viktväktarna är det en fördel men absolut inget krav för den här tråden.

    Nu kör vi!!

  • Svar på tråden Gått med i Viktväktarna - följas åt?
  • Anonym (Sonja)

    Hej!


    Jag vill vara med! Har varit med i VV tidigare och det fungerar om man, som med alla andra sätt att leva, håller disciplinen och motivationen uppe! Gick med i "smyg" för 1 månad sedan och lagar de flesta måltider enligt deras recept men äter fortfarande alldeles för mycket choklad och motionerar inte, så har inte vågat väga mig än... tänker att jag kanske ska våga väga in mig på måndag?

    Jag misstänker att jag har ungefär 15-20kg som jag vill gå ner, hemska sambokilon... Nu finns det inga ursäkter längre!

  • Anonym (Petra)
    Anonym (Sonja) skrev 2015-04-28 09:44:52 följande:

    Hej!


    Jag vill vara med! Har varit med i VV tidigare och det fungerar om man, som med alla andra sätt att leva, håller disciplinen och motivationen uppe! Gick med i "smyg" för 1 månad sedan och lagar de flesta måltider enligt deras recept men äter fortfarande alldeles för mycket choklad och motionerar inte, så har inte vågat väga mig än... tänker att jag kanske ska våga väga in mig på måndag?

    Jag misstänker att jag har ungefär 15-20kg som jag vill gå ner, hemska sambokilon... Nu finns det inga ursäkter längre!


    Hej Sonja vad kul att du vill följas åt. Jag gick ner ca 15 kg med VV för 15 år sedan och sedan 5 kg till av bara farten. Jag är inte uppe i den vikten igen men har ca 5-6 kg som jag vill bli av med, men de sitter hårt. Jag är ju äldre nu också och det känns att förbränningen gått ner.

    Klart du ska våga väga dig, det har säkert gått jättebra

    Idag är min andra dag och jag blev genast utmanad genom att kollegorna drog med mig på lunch. Men jag drack vatten, tog en sallad och skippade kakan till kaffet så det landade på 5 points ca, vilket jag är nöjd med
  • Anonym (Sonja)

    20 kg är ju fantastiskt bra! Och jättebra att du lyckats hålla vikten någorlunda under åren :)

    Jag gick ner 8kg med vv för 2 år sedan men har åtminstone gått upp dom och säkert något kg till. Har lite svårt att behålla motivationen, och det är lätt att skylla på stressigt jobb/arbetstider osv, att man då "förtjänar" något gott! Speciellt de veckorna man jobbar kväll hela veckan >.<

    Tänker att jag ska väga in mig på måndag och därefter kör jag på allvar igen :)'

    Det där med lunch/aws är inte helt lätt, sallad brukar vara ett säkert kort men annars tycker jag det kan vara svårt att uppskatta hur många pp det är när man äter ute.. 

    Idag ska jag testa laga Amirs Pad thai (9pp)!

  • Anonym (Petra)
    Anonym (Sonja) skrev 2015-04-29 09:14:26 följande:

    20 kg är ju fantastiskt bra! Och jättebra att du lyckats hålla vikten någorlunda under åren :)

    Jag gick ner 8kg med vv för 2 år sedan men har åtminstone gått upp dom och säkert något kg till. Har lite svårt att behålla motivationen, och det är lätt att skylla på stressigt jobb/arbetstider osv, att man då "förtjänar" något gott! Speciellt de veckorna man jobbar kväll hela veckan >.<

    Tänker att jag ska väga in mig på måndag och därefter kör jag på allvar igen :)'

    Det där med lunch/aws är inte helt lätt, sallad brukar vara ett säkert kort men annars tycker jag det kan vara svårt att uppskatta hur många pp det är när man äter ute.. 

    Idag ska jag testa laga Amirs Pad thai (9pp)!


    Ja, jag har hållit vikten bra och utan större problem. Men jag blev skadad i höstas och var tvungen att sluta träna på den nivå jag legat på tidigare och så smög sig vikten på igen. Nu när jag har ätit efter VV några dagar så inser jag ju att jag äter för stora portioner och smygäter/mättar med onyttigt, speciellt när jag blir stressad. Stresen på jobbet är en stor bov. Jag orkar inte äta nyttigt när jag är stressad och tränar jag inte heller så bränner jag inte av det onyttiga heller.

    Igår unnade jag mig ett glas rött, hade 9 points kvar, det känns lyxigt att försöka gå ner och ändå kunna dricka lite vin till maten I morgon är min första invägning och vi får se hur det har gått.

    Pad Thai låter gott. Det ska jag kolla upp
  • Anonym (Petra)

    Vägdag idag. -1.7 kg!

    Det är vätska som lämnat kroppen men jag är ändå glad för att det går neråt. Trodde aldrig att jag skulle se sådant resultat eftersom jag inte har så mycket att gå ner

    Nu väntar nästa vecka och jag hoppas på ett halvt kilo i alla fall. Det skulle jag vara toknöjd med.

  • Anonym (merastyrka)

    Är den här tråden fortfarande aktiv? :) 
    Försöker hitta andra som kör på med vv. 

Svar på tråden Gått med i Viktväktarna - följas åt?