• M A V

    Dator till en 10 åring

    Min son fyller 10 år och vi tänkte köpa en bärbar dator till honom. Men jag (vi) kan väldigt lite om det tekniska, så tänkte kolla om någon kunnig person(er) har några förslag? Vi vill helst inte lägga mycket mer än 2500:- men max 3000:-.

  • Svar på tråden Dator till en 10 åring
  • Donizetti

    Tycker ni är jättekloka föräldrar som köper en dator till sonen. Inte för att jag kan en massa om datorer utan för att en dator är ovärderligt i skolarbetet. Vet inte hur det fungerar i andra städer men där jag bor får eleverna en dator i skolan som föräldrarna kan köpa ut för 1000 kr när årskursen är avslutad. En egen laptop borde vara en självklarhet att få i skolan precis som en linjal. Det mesta är idag knutet till internet. Lycka til!

  • M A V

    Det är han inte intresserad av i dags läget, när det kommer får vi kanske fixa en bättre till honom. 

  • Aniiee
    Frontline skrev 2015-05-01 11:25:39 följande:

    Varför inte köpa en surfplatta istället för?


    Beror ju på vad man ska ha den till. Spela spel på en laptop för 3000? Nej, köp en surfplatta ist. Roligare för det priset. Göra skolarbeten på en surfplatta? Nja.... jobbigt och kan lätt bli krångligt om man behöver skriva ut saker, ha flera fönster uppe samtidigt osv. Köp en billig kontorsdator ist.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • M A V

    En surfplatta har han redan och det är en dator han önskar sig...

    Vad skulle ni köpa till ert barn om det fyllde 10 år? I vilken prisklass ni önskar.

  • Aniiee
    M A V skrev 2015-05-03 17:16:48 följande:

    En surfplatta har han redan och det är en dator han önskar sig...

    Vad skulle ni köpa till ert barn om det fyllde 10 år? I vilken prisklass ni önskar.


    I vilken prisklass man önskar? En alienware, förmodligen. De rycker väl loss på minst 15 000. Men ungarna i huset är ju spelfanatiker, precis som jag, så det är kanske inte så konstigt.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
Svar på tråden Dator till en 10 åring