• Anonym (Feminist)

    Är det fel att vara feminist...

    Och anse att kvinnor av naturen är bättre människor än män?

  • Svar på tråden Är det fel att vara feminist...
  • JTo

    Ja det är väl lite konstigt, att säga sig tro på lika rättigheter och skyldigheter mellan könen och sedan säga att det ena är bättre än det andra.

  • Anonym (tulpanen)
    Anonym (Feminist) skrev 2015-04-27 21:12:02 följande:

    Och anse att kvinnor av naturen är bättre människor än män?


    Oavsett är det bara en åsikt och ingen som helst naturlag.

    Jag är inte feminist och tydligen med automatik är man då antifeminist från en del som uppfunnit sin egna naturlag.
  • Anonym (Feminist)

    Jag tror fortfarande att mäns förtryckande egenskaper är socialt skapade och inte biologiskt betingade. Men jag tror ändå kvinnor, rent biologiskt, är litet bättre människor än än. Rent generellt, individuella avvikelser finns naturligtvis alltid.

  • Anonym (ö)
    Anonym (Feminist) skrev 2015-04-27 21:12:02 följande:
    Och anse att kvinnor av naturen är bättre människor än män?
    Ja, det är fel.
    Anonym (Feminist) skrev 2015-04-27 21:39:30 följande:
    Jag tror fortfarande att mäns förtryckande egenskaper är socialt skapade och inte biologiskt betingade. Men jag tror ändå kvinnor, rent biologiskt, är litet bättre människor än än. Rent generellt, individuella avvikelser finns naturligtvis alltid.

    Du säger att mäns förtryck är socialt skapat och att kvinnor är biologiskt bättre.

    Hur får du ihop det här? Du är väldigt nära åsikter som tangerar det du är motståndare till.
  • Anonym (Feminist)
    Anonym (ö) skrev 2015-04-27 22:02:02 följande:

    Ja, det är fel.Du säger att mäns förtryck är socialt skapat och att kvinnor är biologiskt bättre.

    Hur får du ihop det här? Du är väldigt nära åsikter som tangerar det du är motståndare till.


    De tu måste nödvändigtvis inte utesluta varandra.

    Även om män inte utsatte kvinnor för det förtryck som idag sker så tror jag ändå kvinnor skulle vara litet godare människor generellt. Förstår du? Det gör inte att män av naturen är skitstövlar, bara för att kvinnor skulle vara litet godare än män av naturen.
  • Dr Nail

    Hm. Det är exakt vad jag tycker: att kvinnor av naturen är bättre än män. Men jag är ingen feminist...

  • Djävulens Högra Hand

    Feminism är det största bakslaget sen istiden, inget har fått människor att fara så illa som just politiken kring feminism och kvotering. Den som förespråkar något som att kön skulle bli mer gynnat spottar bara i medvind. Vi är väl förfan människor där likas värde mellan könen ska upprätthållas och inte gå samma väg som den politiska stigen gick innan. Har avhandlat detta förut men är nog rätt ensam som det verkar men kör igen. Jag är människoist där jag inte ser tills allas existens, man som kvinna är exakt lika mycket värda i mina ögon, det huvudsakliga är väl att vi ska arbeta med varandra och fan inte emot som nu. Nej jävla dravel är vad det är, man kan inte göra nya misstag och tro att man suddar ut den snedvridna syn som varit på kvinnan tidigare, nu börjar det väga åt det hållet att mannen hamnat där, ja börjar inte har. Så kontentan kommer bli att ett genus kommer stå högre än det andra. Bra jobbat!

  • Anonym (A)

    Kvinnor är lika delaktiga att förtrycka sig själva som männen och samhället. Kvinnor dömer gärna varandra för ytliga attribut, mer än männen. Jag upplever också att vi ofta lider av avundsjuka och hellre störtar än stöttar våra medsystrar. För att svara på din fråga, du har missförstått feminismen. Feminismen handlar om allas lika värde och att alla har rätt till samma möjligheter oavsett kön, etnicitet eller sexuell läggning.

  • Anonym (Feminist)
    Anonym (A) skrev 2015-04-27 23:18:17 följande:

    Kvinnor är lika delaktiga att förtrycka sig själva som männen och samhället. Kvinnor dömer gärna varandra för ytliga attribut, mer än männen. Jag upplever också att vi ofta lider av avundsjuka och hellre störtar än stöttar våra medsystrar. För att svara på din fråga, du har missförstått feminismen. Feminismen handlar om allas lika värde och att alla har rätt till samma möjligheter oavsett kön, etnicitet eller sexuell läggning.


    Därmed är det inget konstigt att jag kallar mig feminist men anser kvinnor av naturen vara bättre än män...?
Svar på tråden Är det fel att vara feminist...