• Anonym (vafan?)

    Han hade en annan och nu är jag respektlös!

    Jag träffade en man förra sommaren, vi blev ett par. Han velade fram och tillbaka efter sex månader huruvida han skulle gå tillbaka till sitt ex eller inte. Jag började bli någon som inte räknades in i hans liv. Jag var så kär och väntade på att han skulle bestämma sig. Till sluta valde han att försöka med sitt ex men hon bad honom då dra då hon fick reda på mig. Han blev knäckt och grät och grät, mot min axel. Vi fortsatte träffas, han började dejta mot min vetskap. Fick reda på det efter ett par månader att han gått ut med två andra. "Såklart jag dejtar! Skrek han när jag frågade vem den och den var som sms. "Du har ju barn! fick jag som svar och att han inte kan skaffa barn med mig som redan har. 
    Dum som jag var fanns jag fortfarande kvar. Han träffade sen en tjej genom vänner i London. Stack dit några månader och och hon kom sen hit några månader. Nu har hon åkt. Det har gått över ett halvår. Han vill träffas. Han mår dåligt, Är stressad och har ångest. 

    Jag svarade kort och kallt att han förstört mina känslor för honom efter alla turer. Han förstod inte, hon har ju åkt nu säger han. Efter en kväll ute hade jag druckit, åkte hem till honom och vi hade sex. 


    Dagen efter var jag på humör igen och frågade om vi kunde ses. Han har fått ångest och hjärtklappning efter allt säger han (förmodligen efter att hans ex inte vill ha tillbaka honom) och skrek åt mig att jag var så respektlös som frågade honom om sex när jag vet att han mår dåligt. 

    JAG är respektlös. Dum, ja. Men inte respektlös. 

    Behövde bara skriva av mig. Förstår mig inte på denna mannen. 

  • Svar på tråden Han hade en annan och nu är jag respektlös!
  • MaryM

    Ehh, skit i honom! Allvarligt TS, jag vet att man kan bli kär och lite desperat, men du tar detta ett steg längre.. Ta aldrig mer sån skit. Kram


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (far åt h*)

    Du har antagligen varit för på och desperat. Han vill hellre ha sitt ex eller andra kvinnor som han inte kan få, och behandlar dig som skit.

    Du ska ta bort hans nummer, och eventuellt Facebook och andra sociala medier och inte höra av dig mer. Sedan ska du se att han kommer krypande, och då ska du be honom fara åt h*l*ete

  • IllegalaWax

    Haha.... Vilken sopa...

    Han har ingen som helst respekt för dig, och ingen som helst tanke på dig eller dina behov. Och det är dessutom rätt svinigt av honom att utnyttja dig för sex när han känner för det, när han vet vilka känslor du har för honom. Helt enkelt oerhört respektlös. Jag brukar inte vara en förespråkare för våld, men om jag var du skulle jag ge honom en fet jävla smäll. Eller i varje fall en örfil. Gärna offentligt. På restaurang. Så kan han stå där med skammen och försöka fatta vad som hände. "Vad var det där om då? Vad har jag nu gjort?"

  • Anonym (vafan?)

    Ja när jag sa att jag inte ville träffas längre på det viset som han varit mot mig så stod han och skrek och frågade om jag hade träffat någon annan och om det var därför jag inte ville fortsätta. 
    Känslorna är borta förklarade jag och han har sen sagt flera gånger hur kall och otrevlig jag är mot honom när vi ses (jobbar på samma företag och jag hälsar och pratar som vanligt) och säger att "förr var jag gullig". 

    Helt plötsligt igen vill han åka utomlands med mig. Aldrig tänker jag för mig själv. Känns så hemskt alltihopa att jag lät det gå så långt. 

  • IllegalaWax
    Anonym (vafan?) skrev 2015-04-28 15:59:54 följande:

    Helt plötsligt igen vill han åka utomlands med mig. Aldrig tänker jag för mig själv. Känns så hemskt alltihopa att jag lät det gå så långt. 


    Det är ju uppenbart att han bara kallar på dig när han tycker att han behöver det. Och att sätta dig som tredjehandsalternativ visar bara på hur lite han tycker du är värd. Jag säger det igen, dina behov har ingen som helst betydelse för honom, det enda som är viktigt för honom är att du uppfyller hans behov för honom när han behöver det.

    Det är inte så att han är psykopat? Han verkar ha oerhörda problem med sin förmåga till medkänsla och empati. Och hans beteende låter väldigt opersonligt, och han använder bara folk omkring sig när dom kan vara till nytta för honom. Just det där verktygsbaserade är annars en ganska vanlig tell-tale.

    Eftersom han inte ens verkar ha någon som helst förståelse för varför du är arg på honom skulle jag bara lämna honom och aldrig prata med honom igen. Han verkar helt enkelt inte förstå vad problemet är, och om han har en så bristande förmåga till förståelse är det helt enkelt lönlöst att överhuvudtaget prata med honom. Det enda du kan göra är att skydda dig själv genom att inte ha någon kontakt med honom överhuvudtaget.


  • MaryM
    IllegalaWax skrev 2015-04-28 16:14:23 följande:
    Det är ju uppenbart att han bara kallar på dig när han tycker att han behöver det. Och att sätta dig som tredjehandsalternativ visar bara på hur lite han tycker du är värd. Jag säger det igen, dina behov har ingen som helst betydelse för honom, det enda som är viktigt för honom är att du uppfyller hans behov för honom när han behöver det.

    Det är inte så att han är psykopat? Han verkar ha oerhörda problem med sin förmåga till medkänsla och empati. Och hans beteende låter väldigt opersonligt, och han använder bara folk omkring sig när dom kan vara till nytta för honom. Just det där verktygsbaserade är annars en ganska vanlig tell-tale.

    Eftersom han inte ens verkar ha någon som helst förståelse för varför du är arg på honom skulle jag bara lämna honom och aldrig prata med honom igen. Han verkar helt enkelt inte förstå vad problemet är, och om han har en så bristande förmåga till förståelse är det helt enkelt lönlöst att överhuvudtaget prata med honom. Det enda du kan göra är att skydda dig själv genom att inte ha någon kontakt med honom överhuvudtaget.
    Word.
    Jag tycker du noga ska tänka igenom hur det kunde bli så här TS. Du har vänt ut och in på dig efter hans vilja på ett helt absurt sätt. Jag kan också vara så. Jag har gått i KBT-terapi för att få bukt med det, det tycker jag du ska fundera på. Det är väldigt konkret och man lär sig att tänka efter mer innan man handlar, vilket jag behöver :)
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (vafan?)
    IllegalaWax skrev 2015-04-28 16:14:23 följande:
    Det är ju uppenbart att han bara kallar på dig när han tycker att han behöver det. Och att sätta dig som tredjehandsalternativ visar bara på hur lite han tycker du är värd. Jag säger det igen, dina behov har ingen som helst betydelse för honom, det enda som är viktigt för honom är att du uppfyller hans behov för honom när han behöver det.

    Det är inte så att han är psykopat? Han verkar ha oerhörda problem med sin förmåga till medkänsla och empati. Och hans beteende låter väldigt opersonligt, och han använder bara folk omkring sig när dom kan vara till nytta för honom. Just det där verktygsbaserade är annars en ganska vanlig tell-tale.

    Eftersom han inte ens verkar ha någon som helst förståelse för varför du är arg på honom skulle jag bara lämna honom och aldrig prata med honom igen. Han verkar helt enkelt inte förstå vad problemet är, och om han har en så bristande förmåga till förståelse är det helt enkelt lönlöst att överhuvudtaget prata med honom. Det enda du kan göra är att skydda dig själv genom att inte ha någon kontakt med honom överhuvudtaget.
    Flera vänner har sagt någn gång att han verkar vara psykopat. Jag vet så lite hur en psykopat utmärker sig, jag trodde psykopater var intelligenta, kunde "luras" därför var de så farliga....om du förstår vad jag menar? Han är dock inte smart på det viset att han kan luras. Korkat har han lämnat sin fb framme öppen närj ag kommit så jag sett det jag misstänkt men inte fått bekräftelse på. Otrevlig som fan kan han vara, diskuterar med honom och han förstår aldrig vad jag menar men säger till mig: "Du fattar ingenting" hela tiden. Å det känns osm han menar det. Han är väldigt kall. Tycker inte om kroppskontakt utöver sex. Sover man bredvid honom får man absolut inte ta på honom, absolut inte typ smeka honom på bröstet och sånt. Han hatade det. Mycket kall. Är det psykopatiska drag? 
  • Anonym (vafan?)
    IllegalaWax skrev 2015-04-28 16:14:23 följande:
    Det är ju uppenbart att han bara kallar på dig när han tycker att han behöver det. Och att sätta dig som tredjehandsalternativ visar bara på hur lite han tycker du är värd. Jag säger det igen, dina behov har ingen som helst betydelse för honom, det enda som är viktigt för honom är att du uppfyller hans behov för honom när han behöver det.

    Det är inte så att han är psykopat? Han verkar ha oerhörda problem med sin förmåga till medkänsla och empati. Och hans beteende låter väldigt opersonligt, och han använder bara folk omkring sig när dom kan vara till nytta för honom. Just det där verktygsbaserade är annars en ganska vanlig tell-tale.

    Eftersom han inte ens verkar ha någon som helst förståelse för varför du är arg på honom skulle jag bara lämna honom och aldrig prata med honom igen. Han verkar helt enkelt inte förstå vad problemet är, och om han har en så bristande förmåga till förståelse är det helt enkelt lönlöst att överhuvudtaget prata med honom. Det enda du kan göra är att skydda dig själv genom att inte ha någon kontakt med honom överhuvudtaget.
    Flera vänner har sagt någn gång att han verkar vara psykopat. Jag vet så lite hur en psykopat utmärker sig, jag trodde psykopater var intelligenta, kunde "luras" därför var de så farliga....om du förstår vad jag menar? Han är dock inte smart på det viset att han kan luras. Korkat har han lämnat sin fb framme öppen närj ag kommit så jag sett det jag misstänkt men inte fått bekräftelse på. Otrevlig som fan kan han vara, diskuterar med honom och han förstår aldrig vad jag menar men säger till mig: "Du fattar ingenting" hela tiden. Å det känns osm han menar det. Han är väldigt kall. Tycker inte om kroppskontakt utöver sex. Sover man bredvid honom får man absolut inte ta på honom, absolut inte typ smeka honom på bröstet och sånt. Han hatade det. Mycket kall. Är det psykopatiska drag? 
  • IllegalaWax
    Anonym (vafan?) skrev 2015-04-28 16:28:04 följande:
    Han är väldigt kall.
    Det kan vara vadsomhelst. Och det är ju svårt att göra en bedömning bara på några rader sådär. Men psykopater, eller snarare det beteendet som numera kallas antisocial personlighetsstörning rör sig alltså över ett spektrum, från ganska obetydliga signaler och besvär till problem som gör dom till en fara för andra människor.

    Det finns olika uppfattningar, men det verkar som om det där spektrat rör sig nedåt i minska grad till resten av befolkningen. Dvs, många har det där i sig i större eller mindre grad, den enda anledningen till att man skiljer ut psykopater är därför att deras beteenden är så abnorma och skapar så oerhört stora personliga konsekvenser.

    Var han än ligger på skalan, eller vad det än kan handla om, så verkar han ha en empatistörning som gör att hans beteenden blir antisociala. Och det är egentligen det enda du behöver veta om. Men ja, du får väl läsa på lite om psykopater? Wikipedia är en bra ingång att börja med.

    Tell tales är annars det där verktygsbaserade, att se relationer som verktyg, att han saknar empati och inlevelseförmåga och förståelse, att han bara använder dig för sina praktiska behov av sex, och att han saknar konsekvenstänk. Dom brukar också vara bra på att skapa kaos i relationer var dom än går fram, om han har en historia av många relationer som får olyckliga och kaosartade lösningar är det också ett tecken.

    Men ja, det är ju lätt att göra en skrivbordsdiagnos. Jag har egentligen ingen aning. Det viktigaste för din del är som sagt det där med att han fullkomligt verkar sakna förståelse till varför du är arg på honom. Förstår han inte det så är situationen fullkomligt lönlös, han verkar helt enkelt inte begripa vad det är i er relation som inte fungerade och varför du inte kan vara kvar. Släpp och gå vidare, är mitt förslag. Och håll dig långt borta från honom i fortsättningen.
  • Anonym (T)

    Eh, va? Allvarligt!?

    Nu är du så god att du bryter all kontakt med denna människa. Ignorera, ignorera!! Usch vilken äcklig syn han har och fy på dig som tillåtits ha blivit använd.

    Rak i ryggen nu och träffa en man med alla hästar hemma i stallet.

Svar på tråden Han hade en annan och nu är jag respektlös!