• Anonym (Sjuk)
    Äldre 28 Apr 00:00
    577 visningar
    5 svar
    5
    577

    Hundpromenader som sjukskriven

    Jag är sjukskriven för deprission och panikångest och har svårt för att komma ut tillräckligt. Jag skulle också behöva röra på mig mer. Jag har svårt att hitta motivationen och funderar på om jag kanske skulle kunna rasta någons hund vid lunchtid. Det skulle ge mig mer rutiner, jag skulle komma upp och få komma ut. Tyvärr kan jag inte ha hunden hos mig eftersom jag bor rätt litet och har två katter.

    Vad tycker ni om den idéen? Och hur hittar man lättast en hund att gå ut med? Jag har ingen direkt hunderfarenhet.

    Jag gör det inte för att få en massa pengar, även om det skulle vara trevligt att få något litet för det. Huvudsaken är att jag kommer ut, så jag tror inte det räknas som bidragsfusk.

  • Svar på tråden Hundpromenader som sjukskriven
  • Äldre 28 Apr 00:02
    #1
    +1

    Jag tycker det låter som en jättebra idé, bara det inte blir ytterligare ett måste som sätter press på dig och får dig att må dåligt!

  • Äldre 28 Apr 00:03
    #2
    +1

    sätt upp en lapp på ica :)

  • Anonym (hm)
    Äldre 28 Apr 00:07
    #3
    +1

    Vill du vara helt säker ta upp det med din läkare nästa gång ni ses så att han skriver in det som något du bör göra. Att komma ut med en hund är perfekt för att minska dina besvär och troligen första steget mot ett än bättre liv, kör på det!

  • Äldre 28 Apr 00:19
    #4
    +1

    Låter som en bra idé. Det är väl dokumenterat att hundar påverkar vårt välbefinnande. Tror dock att de som överlåter sin hund till dig vill att du har någon form av erfarenhet kring hundar. 

  • Anonym (Depri­merad)
    Äldre 28 Apr 08:04
    #5

    Kolla på Blocket, där söker många just Dogwalker!

    Men du bör ha erfarenhet av hundar, det är inte bara att gå ut och gå med den. (En liten vovve är lättare än en större).

Svar på tråden Hundpromenader som sjukskriven