• Anonym (Skitbesviken!)

    Mina bästa vänner dejtar!

    Mina absolut två bästa vänner har börjat dejta! Jag mår så illa av det att jag inte klarar av att träffa eller prata med någon av dem just nu. De känner inte varandra sen tidgiare utan det är mina vänner, i stort sett de enda jag pratar med och umgås med. 

    Hur kan de göra så här? 
    förstår de inte hur det känns för mig? 
    Jag förlorar två vänner i en smäll, så känns det! 
    Jag har sagt hur jag känner att detta känns jättekonstigt för mig, de föstår inte och jag kan självklart inte säga att de inte får fortsätta dejta, det är helt nytt, Men jag tycker att de kunde väl valt andra att dejta! De känner inte varandra så varför ens försöka bli ett par???? På bekostnad av mig så känns det, jag kommer aldrig mer känna mig trygg i att anförtro mig åt henne eller åt honom om de blir ett par! 

    Är det någon som förstår mig? 

    Ska jag nu gå och fika med min kompis pojkvän helt plötsligt och inte min vän? Jag och han hade plnaerat en weekend ihop och nu gav han som förslag att vi kan åka alla tre?! Ska jag vara tredje hjulet helt plötsligt! Fyfan vad tråkigt! 

    Det känns så äckligt! Jag mår illa av hela situationen! Det var ju mina vänner! 

    De ses och pratar i telefon nu varje dag, och de har inte slutat ringt mig, men det känns sååå jobbigt att de ses och umgås! Som par dessutom! 


    Säg gärna om jag överdriver för jag är så ledsen över det här att jag knappt kan fokucera på jobbet. 

  • Svar på tråden Mina bästa vänner dejtar!
  • lostinspace

    Tycker det känns som om du överdriver jättemycket. Det som jag tänker är viktigt är att du förklarar för dem följande:

    1. Du är inte intresserad av att bli ihop med killen och du ser honom endast som en god vän. Du vill inte sluta umgås med honom bara för att han blivit tillsammans med din väninna. Tror den biten hade vart ännu svårare om det varit någon helt främmande som din killkompis blivit ihop med. Skulle kännas mer avigt om du hängde en massa med honom för en person som inte känner dig eller litar på dig.

    2. Om du hittar på något tillsammans med dem så vill du inte vara tredje hjulet. Gör ni något ihop så får de ta en liten paus med pussandet och kramandet tills de är för sig själva.

    Kan de ställa upp på de sakerna så är det ju inga konstigheter och ni kan då ha det hur kul ihop som helst!

    Lycka till

  • Tow2Mater

    Det jobbiga kommer väl om de gor slut, och du kommer att sitta mittemellan och kanske tvingas välja sida....

  • Anonym (Kajsa)

    Mina två bästa vänner blev ihop, helt överraskande för nej som inte sett några tecken.. Jättekul. De är fortfarande ihop och gifta nu 25 år senare och jag tänker ofta på hur praktiskt det är att umgås med båda på en gång vid större grejer som nyår och så.

    Jag kan ju förstås umgås med en i taget också . Ta det lugnt ts dom försvinner inte. Värre om din vän träffat en partner som du inte alls gillade och trivdes med.

  • Anonym (Skitbesviken!)

    Känns dock som om jag missar två vänner, för det är ju så att mellan par delas all information. Känns inte bekvämt att prata med varken henne eller honom nu då de sen kanske sitter och pratar om det jag sagt. Det känns bara så. 


     


     

Svar på tråden Mina bästa vänner dejtar!