• cage1981

    Syskonförsök med Pergotime april/maj 2015?

    Nån mer som börjar med Pergotime nu i april/maj för att få syskon?

    Efter snart 12 månaders syskonförsök (med ett mf under tiden) så fick jag igår klartecken att börja med pergo igen (dottern är pergo-barn) på cd 6. VUL på måndag för att kolla äggblåsor!

    Nu ska vi lyckas! <3


    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Svar på tråden Syskonförsök med Pergotime april/maj 2015?
  • dHT

    Jag tog mitt andra kur 25.4 och hade VUL (5.5) cd 13. Men där fanns inga tillräckligt stora äggblåsor :(. Ska börja med dubbelkur nästa gång men måste vänta till septembet :(. Hur har det gått för dig?

  • cage1981
    dHT skrev 2015-05-06 12:25:18 följande:

    Jag tog mitt andra kur 25.4 och hade VUL (5.5) cd 13. Men där fanns inga tillräckligt stora äggblåsor :(. Ska börja med dubbelkur nästa gång men måste vänta till septembet :(. Hur har det gått för dig?


    Då ligger vi väldigt lika i cyklerna! Vad tråkigt med äggblåsorna. =( Hur stora var de största? Du ska inte tillbaka för att se om de växer till sig?

    Tack, det gick ganska bra. Var ju på VUL i måndags och det fanns en del äggblåsor varav en var på 20mm och en på dryga 17mm. Gyn sa att det finns risk/chans till tvillingar så jag antar att det var därför jag inte fick Ovitrelle som jag fick med dottern. Nu går jag och väntar på ÄL men jag har inte fått glad gubbe än utan bara den blinkande på CB´s lila. Så det känns som att det inte kommer bli nåt av detta öht. =(
    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • dHT
    cage1981 skrev 2015-05-06 15:17:04 följande:

    Då ligger vi väldigt lika i cyklerna! Vad tråkigt med äggblåsorna. =( Hur stora var de största? Du ska inte tillbaka för att se om de växer till sig?

    Tack, det gick ganska bra. Var ju på VUL i måndags och det fanns en del äggblåsor varav en var på 20mm och en på dryga 17mm. Gyn sa att det finns risk/chans till tvillingar så jag antar att det var därför jag inte fick Ovitrelle som jag fick med dottern. Nu går jag och väntar på ÄL men jag har inte fått glad gubbe än utan bara den blinkande på CB´s lila. Så det känns som att det inte kommer bli nåt av detta öht. =(


    Kanske det närmar sig för dig tills din äl då :). hoppas det går för dig denna gång :)

    Jag följer nog upp med ältester varje dag för att kolla upp ifall det blir någon sen äl :). Har läst om att man också kan få äl senare med pergotime. Jag fick ej höra av min gyn hur många o hur stora de största var :/.
  • cage1981
    dHT skrev 2015-05-06 16:38:49 följande:
    Kanske det närmar sig för dig tills din äl då :). hoppas det går för dig denna gång :)
    Jag följer nog upp med ältester varje dag för att kolla upp ifall det blir någon sen äl :). Har läst om att man också kan få äl senare med pergotime. Jag fick ej höra av min gyn hur många o hur stora de största var :/.
    Vi får se, det verkar inte som att LH vill stiga för jag får fortfarande bara blinkande gubbe på ÄL-testet. =( Nu har jag bara Testlagrets ÄL-tester kvar och de är jag inte riktigt överens med eftersom de är svåra att tyda. Jaja, vi får göra det vi kan ändå och hoppas på det bästa. Tror ev på ÄL imorrn eller på lördag.

    Låter som en bra idé! =) Vilka använder du? Jag har läst att ÄL kan komma inom 4-10 dagar efter sista tabletten men det är säkert individuellt som allt annat. Har du fått någon stegring än? Håller tummarna!
    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Snobbs

    Hej. Börjat med första tabletten idag och hoppar in i tråden har ett barn född 2013 som blev till på 2a kuren pergo.

  • cage1981
    Snobbs skrev 2015-05-09 09:05:08 följande:

    Hej. Börjat med första tabletten idag och hoppar in i tråden smile1.gif har ett barn född 2013 som blev till på 2a kuren pergo.


    Välkommen! :) Vad spännande! Ska du på VUL och kolla äggblåsor senare eller behöver du inte det?
  • Snobbs

    Tack. Nej behöver inte det utan försöker själv under sommaren med tabletterna. Om det inte tar sig bokar jag tid efter semestern.

    Går ni och kollar?

  • kesokeso

    Hej :)

    Hoppar in här.

    Är klar med min första kur på onsdag.

    Försökt på syskon i snart 1 år. Dottern sedan innan blev till efter 18 månaders försök utan pergo. Fick efter henne veta att jag har pco.. så nu blev det hjälp på traven. :) Tid på fredag för att kolla ägg blåsorna.

  • cage1981
    Snobbs skrev 2015-05-12 21:47:45 följande:

    Tack. Nej behöver inte det utan försöker själv under sommaren med tabletterna. Om det inte tar sig bokar jag tid efter semestern.

    Går ni och kollar?


    Jag har kollat med VUL de två gånger jag ätit Pergo. Nu verkar det tyvärr som att det här försöket gått åt skogen så nu blir det paus 1 cykel och sen tyvärr ytterligare en cykel eftersom den infaller när vi är bortresta.
  • cage1981
    kesokeso skrev 2015-05-18 10:55:09 följande:

    Hej :)

    Hoppar in här.

    Är klar med min första kur på onsdag.

    Försökt på syskon i snart 1 år. Dottern sedan innan blev till efter 18 månaders försök utan pergo. Fick efter henne veta att jag har pco.. så nu blev det hjälp på traven. :) Tid på fredag för att kolla ägg blåsorna.


    Välkommen! :)

    Håller tummarna för dig på fredag!

    Blev du förvånad över att få veta om pcon eller har kroppen visat symtom på det under försöken?
  • kesokeso
    cage1981 skrev 2015-05-18 15:46:23 följande:

    Välkommen! :)

    Håller tummarna för dig på fredag!

    Blev du förvånad över att få veta om pcon eller har kroppen visat symtom på det under försöken?


    Ja alltså jag har alltid haft jätte oregelbunden mens. Allt mellan 25 till 60 dagar mellan mensen.. så jag har alltid misstänkt att något varit knas.

    Så ny hoppas jag bara detta funkar.
  • Snobbs

    Väntar fortfarande på positivt äl-test.... Snart även alternativt mens. Jag har haft både cykel på 28 dagar å cykel på 42 dagar med pergo tidigare så det är väl bara å fortsätta vånta...

    Hoppas på bättre lycka nästa gång för dig

  • kesokeso

    Hej allihopa. Var på vul i fredags (cykeldag 11) och hade då ett ägg på 17 mm. Testade med cb digital äl test igår och fick då blinkande gubbe. Så förmodligen är det fast gubbe idag. Har dock inga test kvar så har inte testat idag. Men jag hoppas.. :) nu är det bara att hålla tummarna :)

  • TheRealMe

    Hej allihopa :). Jag är inne på min första kur med pergotime. Jag o min man har försökt i över 1 år att få ett syskon till våran dotter!

    Kul att följas åt med andra som går igenom samma sak!

    Ska ta min sista tablett imon så får vi se hur det går, har haft en oregelbunden mens hela tiden. Har testat med ägglossningstest, tagit tempen och monitor. Så nu hoppas vi att man kan få lite hjälp med dessa tabletter!

  • cage1981

    Hur går det för alla?
    Inget plus här än och ingen mer pergo, semestertider har varit i vägen för nytt försök och nu har dessutom gyn semesterstängt augusti ut så det bli ännu mer förskjutning nu. :/

  • Snobbs

    Är mitt i cykel nr 2 med pergo. Gissar äl i förra veckan (cd ~26-28) map symptom men har kört utan tester denna gång.

Svar på tråden Syskonförsök med Pergotime april/maj 2015?