• Anonym (Lollo)

    Ångrar mej så mycket

    Min sambo och jag separerade i vintras efter ett 3 år långt förhållande.
    Det var han som ville avsluta då han tyckte att hans känslor inte var det samma
    som när vi träffats. Jag saknar honom något enormt och skulle göra vad som
    helst för att det skulle bli oss igen. Han har inte träffat någon ny och inte jag heller.  Vi ses och hörs någon gång då och då och han vet att jag vill ha honom
    tillbaka till 100 %.
    Nu i helgen gjorde jag mitt stora misstag, jag och en kompis var ute på krogen
    och jag som känner mej så oälskad och ensam valde att följa med en kille
    hem. Det blev mindre lyckat då jag började ångra mej mitt i akten, han var
    väldigt grov och krävande. Inte alls kärleksfull trots att jag berättade att jag
    var nyseparerad och hade "kärlekssorg"
    Jag kände mej väldigt utsatt och äcklad efteråt och kände att det kunde dröja
    100 år innan jag hade sex med någon igen.
    Katastrofen kom i går då mitt ex skickade ett sms:
    "" Hörde att du träffat någon ny. Grattis ! ""
    Jag blev helt iskall och tom.  Nu vet jag till 100% att han aldrig kommer tillbaka.
    Fy fan för den här stan där alla skvallrar om alla. Helt övertygad om att han
    skrytit för sina kompisar och vad som hänt och sedan har det nått fram till honom.
    Jag har srivit tillbaka till honom att jag INTE träffat någon ny och han är allt för
    mej men inte fått något svar.
    Jag har skrivit att jag mår fråktansvärt dåligt och behöver prata med honom
    eller ses men han svarar inte.
    Om det bara fanns nått sätt att göra detta ogjort.

  • Svar på tråden Ångrar mej så mycket
  • Anonym (-)

    Det du måste göra är att släppa ditt ex. Det kommer inte bli ni igen. Han vill inte det. Han har inte sådana känslor för dig längre, och sannolikt blev han uppriktigt glad över tanken att du gått vidare och träffat någon annan. Det måste vara oerhört jobbigt för honom att fortfarande få höra att han är allt för dig.
    Släpp honom. Gå vidare. Hitta någon annan, även om det tar 100 år. Det kommer inte bli du och ditt ex igen. Det du gjorde i helgen har inte med saken att göra.

  • Anonym (Lollo)
    Anonym (-) skrev 2015-04-28 09:50:56 följande:

    Det du måste göra är att släppa ditt ex. Det kommer inte bli ni igen. Han vill inte det. Han har inte sådana känslor för dig längre, och sannolikt blev han uppriktigt glad över tanken att du gått vidare och träffat någon annan. Det måste vara oerhört jobbigt för honom att fortfarande få höra att han är allt för dig.
    Släpp honom. Gå vidare. Hitta någon annan, även om det tar 100 år. Det kommer inte bli du och ditt ex igen. Det du gjorde i helgen har inte med saken att göra.


    Det är lättare sagt än gjort.
    Känns som det som hände i helgen var "spiken i kistan" för det lilla hopp
    jag hade att vi skulle hitta tillbaka.  Han blev INTE uppriktigt glad utan markerade
    med sitt sms att "han visste" . Det är ju därför han inte svarar .
  • Anonym (Move on...)

    Håller med ovanstående, släpp honom. Släpp ut din sorg, gråt ut, prata sönder dina vänner och sedan - släpp honom! Börja fokusera på dig skälv istället. Börja på någon ny aktivitet eller läs en kvällskurs, utveckla dig själv och bli stark! Varför går du runt och väntar på någon som inte vill? Du är för värdefull för det. När tiden är mogen kan du träffa en man som har samma starka känslor för dig. Självförtroende är viktigt, bygg upp det och tro på dig själv. Livet är för kort för att väntas ut.

  • Anonym (m)

    Det är klart att det är svårt, det vet alla som blivit lämnade, det gör skitont.
    Men jag håller med dom andra, gå vidare, ett snabbt avslut gör ont, men ett långdraget ältande gör ondare och förlänger bara smärtan.

    Gör något helt nytt, åk utomlands och jobba eller flytta eller vad som helst, men släpp den här killen.
    Det kommer bli lättare. 

  • Anonym (-)
    Anonym (Lollo) skrev 2015-04-28 09:59:16 följande:
    Det är lättare sagt än gjort.
    Känns som det som hände i helgen var "spiken i kistan" för det lilla hopp
    jag hade att vi skulle hitta tillbaka.  Han blev INTE uppriktigt glad utan markerade
    med sitt sms att "han visste" . Det är ju därför han inte svarar .
    Visst är det lättare sagt än gjort, men ändå nödvändigt.
    Hade han velat att det skulle bli ni igen så hade det redan hänt. Hade han velat vara tillsammans med dig så hade ni varit ett par redan nu under våren. Känslor som svalnat kommer inte tillbaka genom att man väntar ut dem. Du måste för din egen skull gå vidare och hitta någon annan - ännu bättre.
    Du kanske har rätt i att han inte blev uppriktigt glad, men det beror i så fall inte på att han vill ha dig själv, utan på att det trots att han inte vill vara tillsammans med dig kan kännas skönt för honom att du vill ha honom. Han får ju bekräftelse genom det, men det betyder inte att han kommer få tillbaka sina känslor för dig.
    Det blir inte ni igen, och du måste inse det för att kunna må bra igen.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (-) skrev 2015-04-28 10:41:38 följande:
    Visst är det lättare sagt än gjort, men ändå nödvändigt.
    Hade han velat att det skulle bli ni igen så hade det redan hänt. Hade han velat vara tillsammans med dig så hade ni varit ett par redan nu under våren. Känslor som svalnat kommer inte tillbaka genom att man väntar ut dem. Du måste för din egen skull gå vidare och hitta någon annan - ännu bättre.
    Du kanske har rätt i att han inte blev uppriktigt glad, men det beror i så fall inte på att han vill ha dig själv, utan på att det trots att han inte vill vara tillsammans med dig kan kännas skönt för honom att du vill ha honom. Han får ju bekräftelse genom det, men det betyder inte att han kommer få tillbaka sina känslor för dig.
    Det blir inte ni igen, och du måste inse det för att kunna må bra igen.
    Jo jag förstår ju det men innan katastrofhelgen så kändes det som det ialla
    fall fans en chans. Ett halmstrå, jag vet.  Men för mej ett mycket viktigt litet hopp
    som jag sumpade bort på ett jäkla äckelkille som bara gjorde mej illa och utsatte
    mej för förnedrande behandling.  fyfan.
  • Anonym (-)
    Anonym (Lollo) skrev 2015-04-28 10:51:51 följande:
    Jo jag förstår ju det men innan katastrofhelgen så kändes det som det ialla
    fall fans en chans. Ett halmstrå, jag vet.  Men för mej ett mycket viktigt litet hopp
    som jag sumpade bort på ett jäkla äckelkille som bara gjorde mej illa och utsatte
    mej för förnedrande behandling.  fyfan.
    Jag tror inte du hade större chans innan helgen än nu, så det var nog till det bästa att det inträffade så att du inte går omkring och griper efter halmstrån som inte finns.
  • Anonym (anonym)

    Jag vet att det är svårt att släppa sitt ex. Och du ska inte behöva ha skuldkänslor. Det var han som gjorde slut med dig. Han är inte värd att må dåligt över, tro mig. Att han skickar de där sms:et är bara för att få dig att må sämre vilket tyder på att du borde bara försöka släppa allt som har med honom att göra.

  • mikipiki

    Jag om någon vet att det är svårt att släppa sitt ex, jag trodde aldrig att jag skulle komma över och släppa min sons pappa, men det gick. Hade också ett helt värdelöst och förnedrande one night stand efter ett halvår ungefär och ångrade mig något helt brutalt efteråt för att jag hade 'smutsat' ner mig så. Man bara måste inse att dom inte kommer tillbaka hur mycket man än vill och dom gör det definitivt inte om man går och väntar och börjar avstå från att leva sitt liv. Jag kom vidare när jag träffade en ny kompis och började komma ut lite och träffa andra killar för vips så hade jag träffat någon som jag fattade tycke för och exet var glömt :) för mig tog detta dock två år ungefär, låt det inte ta lika lång tid för dig.

  • StarDuzt

    MEN om du nu vill ha dittt ex tillbaka som du är på speaking terms
    med  - VARFÖR LÅTER DU DÅ - MER ELLER MINDRE- FÖRSTA
    ANDRA DÅRE DRÄNERA SIN SPERMAPUNG IN-UT-I DIG??????

    DUU Vaaalde dessutom att följa med honom hem.

    Om du anser att du blivit våldtagen skall du så klart anmäla.

  • Anonym (Byhåla)

    När man hör såna här historier blir jag jävligt glad att jag inte bor i nån liten stad där skvallret o skitsnacket frodas. Där alla vet allt om alla, vem som träffat vem o gjort vad osv. Bläh

  • StarDuzt

    Men var är jämställdheten?

    Killen tänker så klart - jävla tur man hade
    som hittade den här tjejen så att jag fick
    sex med motkönad - kul med ännu
    en erövring - o berättade förmodligen detta
    för en o annan.

    Varför tänker inte Ni damer likadant?

    (ibland gör ni dock det när objektet är
    a popstar eller superkändis - men för 
    killar är det kul nästan oavsett vilken
    dam - varför denna skillnad)

  • Anonym (^^)

    Vill du ha kärlek och ömhet rekommenderas INTE one-night-stands!

  • Anonym (Lollo)
    mikipiki skrev 2015-04-28 17:32:46 följande:

    Jag om någon vet att det är svårt att släppa sitt ex, jag trodde aldrig att jag skulle komma över och släppa min sons pappa, men det gick. Hade också ett helt värdelöst och förnedrande one night stand efter ett halvår ungefär och ångrade mig något helt brutalt efteråt för att jag hade 'smutsat' ner mig så. Man bara måste inse att dom inte kommer tillbaka hur mycket man än vill och dom gör det definitivt inte om man går och väntar och börjar avstå från att leva sitt liv. Jag kom vidare när jag träffade en ny kompis och började komma ut lite och träffa andra killar för vips så hade jag träffat någon som jag fattade tycke för och exet var glömt :) för mig tog detta dock två år ungefär, låt det inte ta lika lång tid för dig.


    jag förstår logiken men kan inte ta till mej riktigt.
    ångarar mej ochså nått brutalt. vill göra det ogjort.
Svar på tråden Ångrar mej så mycket