• Titt ut

    Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

    Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

  • Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • Titt ut

    Jag är i vecka 37+1 och väntar mitt tredje barn. Sist jag var hos bm så hade inte bebis fixerat sig, ska dit idag och hoppas så att den är fixerad nu!
    Jag är jättespänd och förväntansfull på förlossningen. Det känns som att det är det ända som snurrar i mitt huvud just nu Jag har den senaste veckan haft några förvärkar och igår natt hade jag förvärkar i 1 ½ timme med 3-6 min mellanrum. Då trodde jag verkligen att det skulle starta, men det avtog sen och nu har jag inte känt någonting sen dess
    Jag har sedan igår blivit så leds på att vara gravid, igår var en tung dag, då var ALLT jobbigt med magen. Jag kände mig så otymplig och magen var tung och jag har blivit så trött, orkar inte göra mycket alls fören jag måste vila. Ska bli så skönt att bli av med magen snart, jag har verkligen njutit av den här graviditeten men nu har jag varit gravid klart känner jag

    Nu får bebis komma!

    Hur går det för er andra så här de sista veckorna?
    Hur går tankarna och har ni känt något?

  • juliasa

    Hej! Jag går in i vecka 37 imorgon. Har problem med foglossning så vissa dagar känns allt väldigt jobbigt. Men försöker ändå njuta. Har en son som blir 3 år dagen efter jag har Bf. I magen är det en liten tjej.

  • majja83

    Hej går in i v 37+0 idag. Har varit upp till fl 4 gånger var av 3 blivit stoppad nu senast jag var in var den 26/4 men fick åka hem igen. Tappen börja mjukna å bm fick in ett finger i tappen så de är på gång i alla fall. har haft förvärkar till å från sen v 30.

    Nu har jag konstant mensvärk å ryggvärk och på de kommer de värkar vissa gör riktigt ont, så jag hoppas verkligen att de sätter igång på riktigt snart.

    Min bebis är inte fixerad än ligger lite högt upp än, ska till bm på torsdag så får se då hur den ligger.

  • zorina

    Hej!är i v 37+2 idag.. Är också väldigt trött på att vara gravid nu.. Sover dåligt på natten pga av molande mensvärk men de blir inte mer än så och det är även det enda ja känner.. Min bebis är inte fixerad men min bm sa att de behöver den inte göra förrän fl startat när man e omföderska.. Jag blev igångsatt förra gången så känns lite nervöst då jag inte har en aning om hur de ska kännas el börja :)..

    Antar att det bara är att sova så mkt man kan på dagarna men de är ju så tråkigt och min omgivning har de inte lätt med mitt humör just nu :)

  • Titt ut
    juliasa skrev 2015-04-28 14:17:27 följande:

    Hej! Jag går in i vecka 37 imorgon. Har problem med foglossning så vissa dagar känns allt väldigt jobbigt. Men försöker ändå njuta. Har en son som blir 3 år dagen efter jag har Bf. I magen är det en liten tjej.


    Hej! Jobbig med fog lossning, jag har också haft foglossning redan från vecka 8. Nu de senaste veckorna har det släppt, känner bara av i blygdbenet på nätterna nu. Så det är väldigt skönt. Hoppas din foglossning blir bättre snart.
    majja83 skrev 2015-04-29 07:12:22 följande:

    Hej går in i v 37+0 idag. Har varit upp till fl 4 gånger var av 3 blivit stoppad nu senast jag var in var den 26/4 men fick åka hem igen. Tappen börja mjukna å bm fick in ett finger i tappen så de är på gång i alla fall. har haft förvärkar till å från sen v 30.

    Nu har jag konstant mensvärk å ryggvärk och på de kommer de värkar vissa gör riktigt ont, så jag hoppas verkligen att de sätter igång på riktigt snart.

    Min bebis är inte fixerad än ligger lite högt upp än, ska till bm på torsdag så får se då hur den ligger.


    Hej! Oj vilken lurig bebis du har som vill komma ut så många gånger Måste vara jobbigt att inte veta om det är på gång eller om det bara ärt en tjuvstart.
    Jag är lite nervs över det här att bebis inte är fixerad, jag var ju till bm igår och bebis är fortfarande inte fixera Har läst både det ena och det andra om det. Men jag fick ingen negativ information av bm utan hon sa bara att det är vanligt och att det inte gör något. Men så läste jag igår när jag googlade på det att om vattnet går och barnet inte är fixerat så ska man inga efter ambulans och ligga ner hela vägen till förlossningen för att navelsträngen kan sjunka ner före huvudet bla. Jag blir lite nojig när jag läser sådant.
    uppdatera oss gärna hur det gick hos bm imorgon, håller tummarna att bebi är fixerad.
    zorina skrev 2015-04-29 10:38:40 följande:

    Hej!är i v 37+2 idag.. Är också väldigt trött på att vara gravid nu.. Sover dåligt på natten pga av molande mensvärk men de blir inte mer än så och det är även det enda ja känner.. Min bebis är inte fixerad men min bm sa att de behöver den inte göra förrän fl startat när man e omföderska.. Jag blev igångsatt förra gången så känns lite nervöst då jag inte har en aning om hur de ska kännas el börja :)..

    Antar att det bara är att sova så mkt man kan på dagarna men de är ju så tråkigt och min omgivning har de inte lätt med mitt humör just nu :)


    Hej! Jag har också vårt at sova på dagen, men det straffar sig sen när man ska laga middag och få mina andra barn i säng. Orken börjar tryta runt 15:00 men då kan jag ju inte sova för då är barnen hemma från dagis. Svårt att få ihop det med sömnen känner jag.

    Vi får hoppas att våra bebis tittar ut snart!

  • zorina

    Hur har ni förberett äldre syskon på vad som väntar? Min 3 åring är otroligt mammig nu och släpper mig inte för 1 sekund nästan.. Känns som hon e rädd att ja ska försvinna el ngt.. Men hon tjatar iaf väldigt mkt om allt hon ska göra med lillebror och att han måste komma ut snart.. Så ja hoppas de kommer gå bra !

  • Titt ut
    zorina skrev 2015-04-30 09:59:33 följande:

    Hur har ni förberett äldre syskon på vad som väntar? Min 3 åring är otroligt mammig nu och släpper mig inte för 1 sekund nästan.. Känns som hon e rädd att ja ska försvinna el ngt.. Men hon tjatar iaf väldigt mkt om allt hon ska göra med lillebror och att han måste komma ut snart.. Så ja hoppas de kommer gå bra !


    Vi pratar mycket och nästan varje dag om när bebis kommer och hur mysigt det blir och jag brukar fråga om de tänker hjälpa oss att ta hand om bebis m.m. De har fått köpa varsitt gosedjur till bebis och bebis har också en liten present med sig (som vi köpt till dem) Jag har en snart 6-åring och en 3-åring. De har längtat länge nu efter bebis och jag hoppas att de kommer att ta ankomsten bra. De har fått hjälpa till att montera ihop spjälsängen, vagnen och bäddad och fixat för bebis. Jag tror att det är viktigt att involvera barnen och att de få vara med på allt när bebis är här så att omställningen inte blir för stor. Det är viktigt att det andra syskonet/syskonen får egentid med mamma och pappa ibland också om det går att lösa.
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-04-30 10:41:36 följande:

    Vi pratar mycket och nästan varje dag om när bebis kommer och hur mysigt det blir och jag brukar fråga om de tänker hjälpa oss att ta hand om bebis m.m. De har fått köpa varsitt gosedjur till bebis och bebis har också en liten present med sig (som vi köpt till dem) Jag har en snart 6-åring och en 3-åring. De har längtat länge nu efter bebis och jag hoppas att de kommer att ta ankomsten bra. De har fått hjälpa till att montera ihop spjälsängen, vagnen och bäddad och fixat för bebis. Jag tror att det är viktigt att involvera barnen och att de få vara med på allt när bebis är här så att omställningen inte blir för stor. Det är viktigt att det andra syskonet/syskonen får egentid med mamma och pappa ibland också om det går att lösa.


    Ja men det är så jag har gjort också ungefär :)
  • majja83

    Har oxå pratat mycket om när bebisen kommer va som kommer hända å att dottern får hjälpa mamma att va med vid blöjbyten och såna saker men även att bebisen kommer va mycket med mamma i början med amning.

    Har varit till bm i dag allt såg bra ut, men bebisen ligger inte fixerad å de kommer den nog inte göra förens fl är på g.

    Har känt mig konstig idag typ om jag skulle va nervös över något men kan inte sätt fingret på de så tog upp de med bm då säger hon rakt ut jaha men då blir de bebis i dag eller i morn. De brukar va så när mamman känner sig konstig å så ler hon stort så de är bara att vänta å se.. har inte haft känningar i dag men nu börjar värken komma i magen igen å bebisen är mer vild än någonsin... Sen bara på några dagar så har jag fått extremt mycket flytningar...

  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-04-30 15:42:31 följande:

    Har oxå pratat mycket om när bebisen kommer va som kommer hända å att dottern får hjälpa mamma att va med vid blöjbyten och såna saker men även att bebisen kommer va mycket med mamma i början med amning.

    Har varit till bm i dag allt såg bra ut, men bebisen ligger inte fixerad å de kommer den nog inte göra förens fl är på g.

    Har känt mig konstig idag typ om jag skulle va nervös över något men kan inte sätt fingret på de så tog upp de med bm då säger hon rakt ut jaha men då blir de bebis i dag eller i morn. De brukar va så när mamman känner sig konstig å så ler hon stort så de är bara att vänta å se.. har inte haft känningar i dag men nu börjar värken komma i magen igen å bebisen är mer vild än någonsin... Sen bara på några dagar så har jag fått extremt mycket flytningar...


    Hoppas din bm har rätt och att det sätter igång snart! Spännande! Uppdatera oss gärna om det händer något.

    Är din bebis rörlig eller ruckbar? Jag kan inte sluta noja mig över det där, måste nog bara slägga min oro och lita på att kroppen gör sitt när det väl sätter igång och att det inte kommer hända något pga av att min bebis är rörlig. Jag kan till och med själv ta tag runt bebis huvud och röra det sida till sida i magen.

    Jag var på fotmassage idag och hon gjorde en speciell massage som ska få bebis att födas. Hoppas att det hjälper på traven för jag känner ingenting.
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.