• Anonym (hjälp)

    Har bytt mobil 5 gånger. Det slutar aldrig. Hjälp!

    Jag har nu beställt 5 mobiltelefoner hittills.

    Jag tror att det är någon tvångstanke jag

    Jag ska försöka sammanfatta mig lite.

    Dessa mobiler har jag haft. Dem har jag inte kvar längre.

    När jag fick dessa mobiltelefoner så var det fruktansvärda tvångstankar.

    T.e.x Ladda batteriet i 24 timmar, starta om den 10 gånger, gå igenom inställningar minst 2 gånger osv osv.

    Och varje gång när jag inte gör något av dessa steg ovan så måste jag lämna tillbaka telefonen eftersom jag inte vill använda den längre. Min dumma hjärna tror att telefonen blir kass då. Låter konstigt och roligt? Jag vet! Men jätte jobbigt samtidigt.

    Jag lämnade dessa telefoner utan problem eftersom jag hade ångerrätt i 14 dagar. Dock så råkade jag tappa en iPhone och det blev en spricka. Nu riskerar jag betala betalningsskyldighet. Den summan lär bli mycket, speciellt för mig som studerar och inte har råd.

    Så har jag hållit på med 4 telefoner. Nu har jag en 5:e , en xperia z3 från Comviq.

    Jag försökte verkligen med alla tvångstankar och missade en, nu vill jag lämna tillbaka telefonen. Fast Comviq tillåter inte mig. Jag har redan börjat använda tjänsten.

    Jag mår jätte dåligt. Jag betalar för en telefon i 24 månader, som jag inte ens längre vill ha. :(

    Jag funderar på att sälja den och be om en slutfaktura..

    Men hur ska detta sluta? Att ha en mobiltelefon betyder så hemskt mycket för mig. Jag är så försiktig med mina saker, speciellt mobiltelefoner.

    Men att ha det så här är jätte jobbigt.

    Nu kommer jag beställa mig en ny mobiltelefon och jag vill bara kunna använda den lugn o ro , och inte tänka på några tvångstankar, och inte behöva tänka att mobilen blir dålig bara för att jag inte gör det hjärnan ber mig att göra !

    Tackar för alla svar :)

  • Svar på tråden Har bytt mobil 5 gånger. Det slutar aldrig. Hjälp!
Svar på tråden Har bytt mobil 5 gånger. Det slutar aldrig. Hjälp!