• Anonym (1)

    Jobbar på förskola, nu jätte ont i öronen

    Hej. Jag är 23 år och har jobbat två månader på en nyöppnad förskola. Vår avdelning är alla runt 1 till max 1 ½ år. Alla barn är ny-inskolade från februari månad. 

    Har aldrig varit känslig mot ljud och har tåligt hög musik och höga ljud. Några veckor tillbaka har jag börjat få väldigt väldigt ont i mina öron. Gallskriker en unge och jag får ont i öronen så håller det sig hela dagen även om det är lugnt resten av dagen. 


    Vi har några som är precis fyllda 1 år och dom är värst, spelar ingen roll om vi sjunger, säger till barnen, eller byter rum/delar upp oss. Får dom inte som dom vill skriker dom rakt ut och nu dom senaste veckorna har det varit såhär i stort sätt varje dag. Dom är för små att förstå helt enkelt.

    Jag mår jätte dåligt, inte bara i öronen utan känns som jag ska börja gråta för det gör så ont i hela mig. 

    Kan man ta upp att man vill ha öronproppar med chefen? Jag menar främst sådana öronproppar som stänger ut jobbiga ljud och inte sådana som täpper till hela örat. Vill kunna höra barnen ändå så att säga.

    Skulle varit tacksam om jag inte får tinitus eller blir döv redan i ung ålder. Skrikandes

  • Svar på tråden Jobbar på förskola, nu jätte ont i öronen
  • Anonym (Happyears)

    Hej. Låter inte alls kul. Jag jobbar i skolan och bär öronproppar vid vissa tillfällen. Ute på rast tex. Jag köpte ett par jättebra öronproppar på Apoteket som heter happy ears eller så. Se är genomskinliga o rosa. Stänger ute det skadliga ljudet. De finns i olika storlekar. Jättebra! Men som tidigare talare sa, kolla upp Arb situationen är ok, så du inte blir sönderstressad. Lätt att bli det i denna bransch tyvärr...

  • jenny99

    Öronproppar borde alla ha om de jobbar på förskola.Var rädd om din hörsel.

  • Anonym (1)
    Anonym (Byt!) skrev 2015-04-28 18:17:12 följande:

    Byt jobb! Du är på helt fel plats.


    Varför ska jag byta jobb? Jag trivs jätte bra bästa jobbet helt klart. 
  • IsDimma

    Vi får iofs öronproppar på jobbet (också förskola) men dom är inte alls bra. Jag har köpt happy ears på Designtorget. Har rosa och blå (köpte två par då jag ofta tappar bort små saker). Dom rekommenderar jag verkligen. Toppenbra öronproppar som stänger ute skadligt ljud samtidigt som du ändå hör vad barnen och kollegor och föräldrar säger

  • IsDimma

    Mina barn på Hjo bet brukar dessutom ganska ofta tystna då jag tar fram dom. Jobbar också med ett och tvååringar och dom brukar faktiskt rätt ofta tystna då mina öronproppar tas fram. Jag har gjort det till en liten grej och det funkar faktiskt nästan jämt

  • Malima

    Klart du kan be om öronproppar! På förskolan där jag jobbar har alla öronproppar emellnåt,främst i inskolningstider.
    Annars är happy ears öronproppar bra( om du inte får av jobbet) och kostar inte heller skjortan!

  • Anonya

    Skaffa öronproppar fort. Ta gärna upp det med jobbet och se vad du kan få där via, men vänta inte för länge. Det är viktigt att du tar hand om dina öron nu då de varnar så kraftigt.

Svar på tråden Jobbar på förskola, nu jätte ont i öronen