• Anonym (Kaffedraken)

    Hade ni vågat låta mormor passa ?

    Hej. Mina barns mormor är väldigt egen. Jag känner mig inte riktigt trygg med henne men min partner blir sur så fort jag kritiserat henne och får det att låta som jag favoriserar min mamma . Förra året gick jag med på att mormor skulle passa barnet efter mycket tjat från partnern. Mitt barn var 4 år då mormor beslutade sig för att åka och handla . Mormor tog bilen 15 min enkel resväg och va där ca 5 min enligt henne själv . Problemet är att mormor tagit beslutet att låta min fyra åring vara ensam hemma hos mormor när hon va borta . När mormor kom tillbaks så var mitt barn borta då hade barnet gått ut . De värsta är att mormors hus ligger ca 3 min promenad avstånd från havet . Mitt barn kunde ju drunknat eller vad som helst . Nu har tjatet från mormor börjat igen om att passa men detta vill inte jag då jag tycker hon har brist på omdöme men mi partner är jätte sur över detta och menar att jag favoriserar min mamma . Hade ni gett mormor en ny chans ? Mormor har lovat att inte lämna barnet igen själv.

  • Svar på tråden Hade ni vågat låta mormor passa ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej vet du vad, jag hade tagit ett ordentligt snack med mormor och förklarat direkt utan krusiduller hur jag känner och varför så hon förstår varför det blir ett Nej till att passa barnen.

    Bjud in eller åk och hälsa på istället, varför detta behov att vara ensam med barnen?

    Och OM mormor nu skulle få ha barnen så börja med någon timme, inte en hel dag.

    Jag skulle även be att få veta vad hon tänkt göra med barnen och påpekat att de absolut inte får lämnas ensamma eller utan tillsyn.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, jag hade inte lämnat barnet där på många år! Lämnar hon en 4-åring ensam hemma så är hon uppenbarligen inte kapabel att ta hand om barn.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Risken att hon begår samma misstag igen, är mindre än att en ny barnvakt begår samma misstag.

    Ja, enligt sannolikhetsläran då.

  • Anonym (Kaffedraken)

    What? Hon lämnade en 4åring ensam i minst 35min.

    Är hon normalt funtad? Tar man inte med barnet eller handlar innan om man planerat att vara barnvakt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Dessutom skulle jag säga att partnern är en del av problemet här, som tjatar o blir sur för berättigad kritik om henne. Så du borde ta ett snack där också.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Barnvakt som lämnar barnet utan uppsyn, NEJ! Hur ser din partner på den händelsen? Låter i mina öron oförlåtligt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Absolut inte! Här kan mormor lämna barnen ensamma ute i trädgården med staket medan hon är inne och diskar. Jag är inte helt bekväm med det men jag accepterar att det handlar mer om att jag överdriver än att något kommer hända. Men att lämna en 4-åring ensamma hemma i en halvtimme är rent befängt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, jag hade inte låtit en sådan person ta hand om mitt barn. Hon klarar uppenbarligen inte av det. Varför vill hon ens ta hand om barnet när hon ändå inte vill umgås med barnet utan lämnar hen?
    Att din partner dessutom surar och kritiserar detta tyder på att partnern har samma typ av gränslöshet/problematik? Hen har kanske blivit lika negligerad/lämnad som barn och tror då att det är rätt sätt att hantera ett barn?

    Stå upp för ditt barn och det du känner är rätt!

Svar på tråden Hade ni vågat låta mormor passa ?