• knaappeen

    Pergotime

    Hej.

    Fick ett MA konstaterat i v 12 i slutet nov. Skrapning 9 dec o sen dess har jag haft ytterst lite mens mens men dock någorlunda regelbunden. Varar max 2 dagar o egentligen hade max ett trosskydd räckt om ja inte skulle byttt under tiden.

    Har sjukt ont vid ÄL , alltså riiiiktigt ont,aldrig haft innan

    Gick till KK o gjorde VUL o allt såg bra ut enligt dem men fick utskrivet primolut nor.

    Dock har jag läst överallt att när man får primolut nor utskrivet så får man äta pergo efter att kuren med primolut är slut. Skulle äta 1 tablett i 30 dagar o sen sluta o få en blödning.

    Hur hardet var för er ni som fått pergo och/eller primolut nor utskrivet. Varför det ena eller det andra eller varför båda


    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Svar på tråden Pergotime
  • RockTheRebell

    Som du hade vi nästan. Fick avbryta en graviditet i v20 pga missbildning han inte kunde leva med. Försökte i 10 månader men kroppen va i paus eller nåt sånt. Fick pergotime för o komma igång och blev gravida med tvillingar Som idag är fyra månader. Min gissning är att de vill ge dig chansen att få en slemhinna nog att fästa en graviditet i. Vi hade det och därigenom normal mens. Men jag släppte inga ägg. Därför fick vi pergotime istället. Det är de olika tabletterna gör. Fall du inte får ägg som släpper när du har kickat igång din mens är nog nästa steg pergo. Vi har en son i livet som också blev till på pergo. Jag har cykler men släpper inte äggblåsor utan de blir aldrig mogna o åker iväg. Så det gjorde pergo åt oss. Lycka till!

Svar på tråden Pergotime