• Svar på tråden Skrevande män problem i T.-banan?
  • BCH52

    Ja, och kvinnor bär urringat för att de blir så varma om bysten! Skämt åsido, vad är problemet egentligen. Ja, det ser illa ut, men det är ju inte mitt problem.

    Jag brukar vänligt be mannen maka lite på sig så att jag får plats. Fungerar i stort sett alltid. Någon gång har jag bara fått en sur blick, men den stackarn har väl haft en dålig dag.

  • Anonym (Alepheron)

    Finns ju en del män som ändå är hänsynsfulla nog och sitter med korslagda ben eller med låren ihop så såpass illa kan det väl knappast klämma åt?

    Tror många unga män använder ovannämnda mest som en ursäkt för att göra det extra bekvämt för sig själva och sprida ut benen som en annan gräshoppa.

    Skärp till er för fan och uppta inte grannens space eller säte nästa gång ni slår er ner på närmaste kommunala färdmedel. Visa lite vanligt folkvett.

  • Anonym (Cam)

    Jag är i övrigt väldigt feminin men jag sitter som en karl

  • Anonym (Wildrat)

    Har killarna så ont i skrevet att de inte kan ha benen bredvid varandra bör de för det första söka läkarhjälp och för det andra stå upp i kollektivtrafiken. Att ständigt ha så ont är inte normalt.

  • Anonym (Kerstin)

    Att sitta bredbent har ingenting att göra med att det skulle göra ont. Det är en kvarleva från tidernas begynnelse då männen, för att få para sig, visade upp sina resurser så kvinnan kunde välja.

  • Anonym (Lägg av)

    Får ni män ont av att sitta med benen ihop i en kvart?

    Jag har själv ingen kuk eller pung att oroa mig över, men när jag har frågat dem som har det så har ingen sagt att det faktiskt gör ont att sitta med benen ihop. Det har bara varit mer bekvämt. Jag kan ju säga att jag också tycker det är mer bekvämt att sitta med benen isär, men att ha en 4-5 dm mellan knäna när vagnen börjar bli full tycker jag är respektlöst. På samma sätt som vissa lägger t.ex. en väska på sätet bredvid. Ja, det kan vara obekvämt att ha väskan i sitt knä i 3 hållplatser, men för allas trevnad så bör en faktiskt själv stå ut med det! Dra ihop benen när folk kommer ombord så är det inget problem längre.

  • SchaefferBoy
    Anonym (Lägg av) skrev 2015-05-01 10:53:25 följande:
    Får ni män ont av att sitta med benen ihop i en kvart?

    Jag har själv ingen kuk eller pung att oroa mig över, men när jag har frågat dem som har det så har ingen sagt att det faktiskt gör ont att sitta med benen ihop. Det har bara varit mer bekvämt. Jag kan ju säga att jag också tycker det är mer bekvämt att sitta med benen isär, men att ha en 4-5 dm mellan knäna när vagnen börjar bli full tycker jag är respektlöst. På samma sätt som vissa lägger t.ex. en väska på sätet bredvid. Ja, det kan vara obekvämt att ha väskan i sitt knä i 3 hållplatser, men för allas trevnad så bör en faktiskt själv stå ut med det! Dra ihop benen när folk kommer ombord så är det inget problem längre.
    Jag skrevar alltid på både T-bana och buss. 

    Det beror på att bussarna är felkonstruerade. För att spara så har man byggt sätena för pygmeer. 

    Då kan man säga att bussen rymmer 50 pers, vilket vore sant om alla vore pygmeer istället är det snarare 35 personer som ryms, så kan man ta mer betalt av lokaltrafiken och skattebetalarna.

    Nu kan inte jag bli gravid men jag tycker kvinnor som är gravida gnäller för mycket kring sin graviditet och smärta och inte alls behöver smärtlindring. Man hade kunnat spara in jättemycket resurser på att lägga ner MVC och skippa smärtbehandling.
  • Anonym (iii)

    Jag tycker vi ska förbjuda feta personer i tunnelbana och buss. 

  • Meebo

    Jag som kvinna har alltid suttit så i hela mitt liv.

    Att sitta med benen ihop eller korsade är rent ut sagt förjävla obekvämt och känns fel, fel, fel.

    Men visst sätter jag ihop benen OM det kommer någon som ska sitta brevid mig, absolut.

Svar på tråden Skrevande män problem i T.-banan?