• Anonym (Kaffedraken)

    första abortpiller intaget. ångrar mig

    Tog första pillret igår. Är i v 9-10.
    Ska ta de andra i morgon.

    Jag ångrar mig grymt. Kan jag fullfölja grav??

  • Svar på tråden första abortpiller intaget. ångrar mig
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej det kan du inte. Graviditeten är redan avbruten. De andra tabletterna tar du för att driva ut det du redan avslutat med den första tabletten. Har du inte fått tillräcklig information innan?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Första pillret är till för att mjuka upp livmoderhalsen. Man ger samma för att påskynda en förlossning. Avvakta.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har hört att det finns dom som fortsätt graviditeten men att dessa piller ger stor risk för fosterskador.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Donizetti skrev 2015-05-01 09:13:08 följande:
    Första pillret är till för att mjuka upp livmoderhalsen. Man ger samma för att påskynda en förlossning. Avvakta.
    Är det "bara" det den gör borde det ju kunna gå att fortsätta graviditeten. Men ts dom kommer försöka få dig att ta det andra pillret oavsett. Men vad har du att förlora? Bara att testa och se om det går vägen. Blir det mf så blir det. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har också läst om många som har ångrat sig och det har gått bra för.. Vad säger de på sjukhuset om du ringer och frågar? Du kanske kan beställa ett ul och kolla om allt ser fint ut så du känner dig mer trygg med att fullfölja..?:)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Donizetti skrev 2015-05-01 09:13:08 följande:

    Första pillret är till för att mjuka upp livmoderhalsen. Man ger samma för att påskynda en förlossning. Avvakta.


    Avvakta vaddå? Har tabletten verkat som den ska är graviditeten avbruten vid det här laget. Embryot "lever" inte längre och kommer troligen stötas ut av sig självt förr eller senare även om hon inte tar tabletterna för att driva på det.

    TS, jag beklagar verkligen din situation och att du uppenbarligen inte fått tillräcklig information. Du har rätt till information som du förstår och kan ta till dig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2015-05-01 09:28:09 följande:
    Avvakta vaddå? Har tabletten verkat som den ska är graviditeten avbruten vid det här laget. Embryot "lever" inte längre och kommer troligen stötas ut av sig självt förr eller senare även om hon inte tar tabletterna för att driva på det.

    TS, jag beklagar verkligen din situation och att du uppenbarligen inte fått tillräcklig information. Du har rätt till information som du förstår och kan ta till dig.
    Vad har du fått din info ifrån då? För jag har fortfarande hört och läst om kvinnor som tagit första tablketten och sen ångrat sig och fått LEVANDE barn. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    CissiJissi skrev 2015-05-01 09:26:31 följande:

    Jag har också läst om många som har ångrat sig och det har gått bra för.. Vad säger de på sjukhuset om du ringer och frågar? Du kanske kan beställa ett ul och kolla om allt ser fint ut så du känner dig mer trygg med att fullfölja..?:)


    "Många"? Det var helt ny information för mig. Den första tabletten ska avbryta graviditeten. Det händer ibland att den inte får den effekten men att men att det skulle vara vanligt ställer jag mig starkt frågande till.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2015-05-01 09:28:09 följande:

    Avvakta vaddå? Har tabletten verkat som den ska är graviditeten avbruten vid det här laget. Embryot "lever" inte längre och kommer troligen stötas ut av sig självt förr eller senare även om hon inte tar tabletterna för att driva på det.

    TS, jag beklagar verkligen din situation och att du uppenbarligen inte fått tillräcklig information. Du har rätt till information som du förstår och kan ta till dig.


    Hur tänker du nu? Varför skulle fostret dö för att man mjukar upp livmoderhalsen? Eftersom samma piller ges för att påskynda en förlossning och du anser att detta piller dödar fostret, inser du konsekvensen som i så fall skulle bli vid en normalförlossning?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det första pillret gör så att livmodertappen mjukas upp, fosterskador är en biverkning av den. Efter du tagit första tabletten är rekommendationen att du fullföljer aborten.

Svar på tråden första abortpiller intaget. ångrar mig