• Anonym (Tvivlaren)

    Tvivlar .. Hur bestämde ni er?

    Jag är gravid, vet ej vilken vecka.. Gjorde ett gravtest förra veckan som visade positivt plus 3 . Jag äter minipiller som gör att ja ha mens ca var tredje månad, har för mej jag hade i början eller mitten av februari så så hemskt långt gången kan jag ju inte vara...

    Jag ringde i förrgår å beställde tid för abort, vilket kändes skönt...då . Tiden är om åtta dagar.. Å ja ha under hela tiden varit säker på abort, fram tills idag!?

    Helt plötsligt vet ja inte riktigt .. Känns inte bra att göra abort...

    Jag gjorde en abort för något år sedan som jag tyckte va väldigt jobbigt men jag såg ingen annan utväg då pga olika saker... Så de va de bästa och ja ångrar inte den

    Men jag är rädd att jag ska ångra mej om ja gör en abort nu! .. Jag är förtillfället arbetslös , min kille har fastjobb.. Vi har inte varit tillsammans särskilt länge.

    Å i min familj har de precis varit en komplicerad situation med ett barn, som ännu inte är helt uppklarat... Så tajmingen känns piss.

    Jag har ju dessutom druckit, då ja inte visste ja va gravid såklart, och jag tänker att de kanske redan har skadat barnet....

    Min fråga är hur bestämde ni er ?

  • Svar på tråden Tvivlar .. Hur bestämde ni er?
  • Anonym (Kanske)

    Hej.

    Jag är nästan i samma situation som dig. Nytt förhållande och jag har inget jobb.

    Kände först bara panik och ringde dagen efter för att beställa tid för abort, som i så fall ska göras i slutet på nästa vecka. Nu har jag hunnit tänja och vet inte vad jag vill. Jag vet ju att jag vill ha barn men funkar det att få det nu?

    Jag har fortfarande inte bestämt mig. Killen stöttar mig oavsett vilket men det är så mycket jag är rädd för att det inte ska funka. Har ett barn sen innan och det är det bästa jag gjort

  • Anonym (Nu eller aldrig)

    Jag plussade för snart en vecka sen. Oplanerad graviditet och eftersom jag redan har 3 barn och även min pojkvän sen bara ett par månader tillbaka också har fler små barn så va första tanken självfallet abort. Speciellt med tanke på att vi båda två sagt att vi absolut inte ska ha fler barn, det är liksom helt klart. En oskriven regel.

    Ringde 2 dagar senare och beställde en koll för att göra en abort. Men efter den dagen så berättade min pojkvän att han tror att han vill behålla och allteftersom dagarna har gått så har vi bara blivit lugna i tanken och bestämt oss för att behålla barnet. Jag tror att eftersom vi båda vet att det verkligen är nu eller aldrig (då vi förberett för sterilisering innan beskedet) så har det blivit ett avgörande beslut för framtiden. Vi ansåg verkligen att det va nu eller aldrig och eftersom detta barn "kom till oss" i just den här tiden så är ändå känslan på något  vis att det va meningen :) Så nu är vi istället oroliga för missfall än något annat :)

    Vad gäller jobb osv så har ingen av oss fast tjänst just nu heller men det är någonting som i jämförelse i allt annat är en bagatell anser vi. Allt löser sig bara man vill :)

Svar på tråden Tvivlar .. Hur bestämde ni er?