• Eir

    Kvinnosim - Badtider för enbart kvinnor. Är ALLA kvinnor välkomna då? Även transpersoner med kvinnlig könsidentitet?

    Med anledning av SVT debatt om kvinnosim borde väl denna fråga också komma upp.

    http://www.svt.se/debatt/se-program/debatt-sasong-14-debatt-13?autostart=true

    Ska ALLA kvinnor vara välkomna till kvinnosim - badtider för kvinnor?

    Det finns kvinnor som t ex Conchita Wurst mfl transpersoner som har en kvinnlig könsidentitet och som också kanske känner obehag att bada med män.

    Då är det väl självklart att även dessa kvinnor är välkomna att bada på kvinnosim.

    Eller ska man börja rangordna vem som är kvinna?

    Jag tycker det är självklart att ALLA kvinnor ska vara välkomna till dessa kvinnosim.

    Vad tycker du?

  • Svar på tråden Kvinnosim - Badtider för enbart kvinnor. Är ALLA kvinnor välkomna då? Även transpersoner med kvinnlig könsidentitet?
  • Aniiee

    Jag tycker det och "mitt" badhus+gym tycker också det, så...... nemas problemas. De tycker även samma sak för män, och folk med manlig könsidentitet, så ingen höjer på ögonbrynen åt något håll.


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Eir
    Aniiee skrev 2015-05-01 20:20:59 följande:

    Jag tycker det och "mitt" badhus+gym tycker också det, så...... nemas problemas. De tycker även samma sak för män, och folk med manlig könsidentitet, så ingen höjer på ögonbrynen åt något håll.


    Skönt att höra att det finns i alla fall ett badhus+gym som har den inställningen.

    Hoppas att det finns fler!
  • Anonym (Q)

    Tycker det är skit med såna där kvinnotider på badet. Jag fattar inte varför man ska ha det.

  • Anonym (Nej)

    Så onödigt med kvinnotider, låt alla bada tillsammans. Sånt där sysslade man med för i tiden. Men det är väl klart, det är invandrarna som tagit hit detta tramset.

  • Anonym (Alla)

    Ett badhus är för alla,  hela familjer för en familj har både pojkar och flickor. Onödigt att börja ha tider för enbart kvinnor.

  • Madmoiselle
    Anonym (??) skrev 2015-05-02 10:44:37 följande:

    Öh var inte den tiden reservrat för muslimer?

     


    Muslimer kan väl också vara transpersoner. men nej, tiden var reserverad för kvinnor, oavsett vilken religion de har.
Svar på tråden Kvinnosim - Badtider för enbart kvinnor. Är ALLA kvinnor välkomna då? Även transpersoner med kvinnlig könsidentitet?