• Berije

    syskonvagn hjälp?!

    Blir galen av djungeln med vagnar. Som det ser ut nu står det mellan MB duo, MB Urban jungle duet, bumbleride indie twin, bugaboo donkey.. Någon som kan råda? :)
    Tar även gärna emot fördelar med ergosits då jag egentligen är lite emot dom men inte riktigt kan säga varför!

  • Svar på tråden syskonvagn hjälp?!
  • Blicka

    Vi har köpt donkeyn men inte börjat använda den ännu. Motsvarade mina krav bäst dvs vändbara sittdelar o att det äldre syskonet får plats. Smidigt att den går att göra smalare. Provade vagnar på längden men äldre syskonet satt inte bra (blir 22 månader emellan) o framåtvända sittdelar känns inte rätt för mig när bebis växt ur liggdelen.

  • Lindsey Egot the only one

    Tom min femåring sitter bra i vår zoom. Men han åker inte utan går. Den är längre än EL Super Viking och city select. De har kortare chassi därför sitter barnen på varann. Nackdelen med vag som är bredvid varann är att ligg och sittdelen blir så smala.

  • Berije

    Som det set ut nu blir det nog en donkey just för att sittdelarna går att ha både framåt och bakåt. Vi bytte till sittdelarna med storebror när han var 5månader och det känns lite tidigt att ha en sån liten framåt.. Men donkeyn är bara så fasligt dyr!! Det är nackdelen. Och sen att jag hört att den är då liten. Hur stora barn har ni i eran donkey?

  • isolande
    Berije skrev 2015-05-04 13:53:25 följande:

    Som det set ut nu blir det nog en donkey just för att sittdelarna går att ha både framåt och bakåt. Vi bytte till sittdelarna med storebror när han var 5månader och det känns lite tidigt att ha en sån liten framåt.. Men donkeyn är bara så fasligt dyr!! Det är nackdelen. Och sen att jag hört att den är då liten. Hur stora barn har ni i eran donkey?


    Har du kollat emmaljungas double Viking? Jag föreställer mig att den är som Donkeyn fast inte lika dyr. Kronan har någon liknande oxå.

    Annars finns det Emmaljunga Twin Nitro oxå. Då har du inte ergositsarna, men å andra sidan en gemensam suflett. De säljs nog inte längre men du kan säkert hitta dem begagnat.
  • FrauCasio

    Köp inte bugaboo donkeyn det är en helt värdelöst usel vagn ab flera anledningar. Sålde min så snabbt jag kunde och tackar min lyckliga stjärna att jag slopper eländet.

    Den mest översskattade vagnen som existerar. Tror många tror ju dyrare desstu bättre, tji fick vi.

  • Blicka
    Berije skrev 2015-05-04 13:53:25 följande:

    Som det set ut nu blir det nog en donkey just för att sittdelarna går att ha både framåt och bakåt. Vi bytte till sittdelarna med storebror när han var 5månader och det känns lite tidigt att ha en sån liten framåt.. Men donkeyn är bara så fasligt dyr!! Det är nackdelen. Och sen att jag hört att den är då liten. Hur stora barn har ni i eran donkey?


    Tycker alla dubbelvagn se med vändbara sittdelar är små. Vet inte hur vi kommer uppleva donkeyn i verkligheten, inte börjat använda den ännu. Dyr - hutlös men bra andrahandsvärde.
  • Lindsey Egot the only one
    isolande skrev 2015-05-04 14:22:07 följande:
    Har du kollat emmaljungas double Viking? Jag föreställer mig att den är som Donkeyn fast inte lika dyr. Kronan har någon liknande oxå.

    Annars finns det Emmaljunga Twin Nitro oxå. Då har du inte ergositsarna, men å andra sidan en gemensam suflett. De säljs nog inte längre men du kan säkert hitta dem begagnat.
    Jo den är dyr. Två sittdelar och en liggdel ligger runt 10-12 tusen och sedan kanske man vill ha tillbehör. Så uppemot 12-16 tusen
  • isolande
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-05 01:05:57 följande:
    Jo den är dyr. Två sittdelar och en liggdel ligger runt 10-12 tusen och sedan kanske man vill ha tillbehör. Så uppemot 12-16 tusen
    Ok, tänker mig fortfarande att Donkeyn är ännu dyrare.... Men hur som helst så kan man kanske hitta båda vagnarna lite billigare på Blocket?
  • FrauCasio
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-05 01:05:57 följande:

    Jo den är dyr. Två sittdelar och en liggdel ligger runt 10-12 tusen och sedan kanske man vill ha tillbehör. Så uppemot 12-16 tusen


    15600 kr kostar en donkey duo. Helt utan tillbehör.

    Som sagt en mer usel vagn får man leta efter. Den vagnen är inget att ha med tanke på vädret i Sverige. Kanske funkar den typ i Australien men aldrig här. Vagnen är gjord av typ tunnt tyg, ingen är vaderat och mjukt. Sittdelen vid gumpen är minimal och barnen hänger och klamrar sig fast, obekvämt för dem. Liggdelen är helt otät, vind och regn tar sig lätt in då locket bara ligger på utan att fästa och det glappar hela tiden. Hela vagnen sätts på med karrborrsband. Helt usel vagn. Suffletterna är tunnare än tunt.
  • isolande
    FrauCasio skrev 2015-05-05 12:27:10 följande:
    15600 kr kostar en donkey duo. Helt utan tillbehör.

    Som sagt en mer usel vagn får man leta efter. Den vagnen är inget att ha med tanke på vädret i Sverige. Kanske funkar den typ i Australien men aldrig här. Vagnen är gjord av typ tunnt tyg, ingen är vaderat och mjukt. Sittdelen vid gumpen är minimal och barnen hänger och klamrar sig fast, obekvämt för dem. Liggdelen är helt otät, vind och regn tar sig lätt in då locket bara ligger på utan att fästa och det glappar hela tiden. Hela vagnen sätts på med karrborrsband. Helt usel vagn. Suffletterna är tunnare än tunt.
    Jag har oxå dåliga erfarenheter av bugaboo (Cameleon). Fattar inte varför man köper en så dyr (dålig) vagn när det finns andra som är mycket billigare och mycket bättre Drömmer
  • FrauCasio
    isolande skrev 2015-05-05 14:20:27 följande:

    Jag har oxå dåliga erfarenheter av bugaboo (Cameleon). Fattar inte varför man köper en så dyr (dålig) vagn när det finns andra som är mycket billigare och mycket bättre 


    Jag är glad att jag sålde bort skitvagnen.

    Jag är istället en stolt ägare av en Emmaljunga double viking, den nyaste! Är supernöjd!

    Bättre vagn finns inte enligt mig. Vadderat överallt och i grövre tyg. Stabila sitt- och liggdelar. Barnet sitter djupare in på sittdelen som är aningen större än bugaboos. Liggdelen är fint mjuk innuti med en bra madrass olikt den i bugaboon som är typ 1 cm tjock och ligger direkt på en fattig spånskiva. Vadderad och helt tät överallt. Suffletterna är långa och når nästan till knäna på barnen .

    Vi är supernöjda och jag rekommenderar varmt Emmaljungan till ts!
  • Lindsey Egot the only one
    FrauCasio skrev 2015-05-05 12:27:10 följande:
    15600 kr kostar en donkey duo. Helt utan tillbehör.

    Som sagt en mer usel vagn får man leta efter. Den vagnen är inget att ha med tanke på vädret i Sverige. Kanske funkar den typ i Australien men aldrig här. Vagnen är gjord av typ tunnt tyg, ingen är vaderat och mjukt. Sittdelen vid gumpen är minimal och barnen hänger och klamrar sig fast, obekvämt för dem. Liggdelen är helt otät, vind och regn tar sig lätt in då locket bara ligger på utan att fästa och det glappar hela tiden. Hela vagnen sätts på med karrborrsband. Helt usel vagn. Suffletterna är tunnare än tunt.
    Man kan beställa den från Holland med tillbehör för 12000kr. Då ingår tre års garanti. Att köpa en donky i Sverige är idiotiskt
  • Lindsey Egot the only one
    FrauCasio skrev 2015-05-05 15:18:09 följande:
    Jag är glad att jag sålde bort skitvagnen.

    Jag är istället en stolt ägare av en Emmaljunga double viking, den nyaste! Är supernöjd!

    Bättre vagn finns inte enligt mig. Vadderat överallt och i grövre tyg. Stabila sitt- och liggdelar. Barnet sitter djupare in på sittdelen som är aningen större än bugaboos. Liggdelen är fint mjuk innuti med en bra madrass olikt den i bugaboon som är typ 1 cm tjock och ligger direkt på en fattig spånskiva. Vadderad och helt tät överallt. Suffletterna är långa och når nästan till knäna på barnen smile1.gif .

    Vi är supernöjda och jag rekommenderar varmt Emmaljungan till ts!
    Den är ju extremt stor som hopfälld
  • FrauCasio
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-05 21:44:07 följande:

    Man kan beställa den från Holland med tillbehör för 12000kr. Då ingår tre års garanti. Att köpa en donky i Sverige är idiotiskt


    Öh ok. Framkom inte i ditt inläg att det var priset för Bugaboo Donkeys från andra länder du menade :-/
  • FrauCasio
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-05 21:44:59 följande:

    Den är ju extremt stor som hopfälld


    Va? Nej. Jag har alltså haft både Bugaboo donkey och har nu Emmaljunga double viking 735. Nej den är inte alls större ihopvikt.

    Dessutom är double viking 735 endast 73,5 cm bred (därav namnet) och bugaboo duo är 74 cm. Men allt kring den vagnen är av uselt kvalitet.

    Varför tycker du att donkeyn är så bra? Äger du en?
  • Lindsey Egot the only one
    FrauCasio skrev 2015-05-06 15:45:03 följande:
    Va? Nej. Jag har alltså haft både Bugaboo donkey och har nu Emmaljunga double viking 735. Nej den är inte alls större ihopvikt.

    Dessutom är double viking 735 endast 73,5 cm bred (därav namnet) och bugaboo duo är 74 cm. Men allt kring den vagnen är av uselt kvalitet.

    Varför tycker du att donkeyn är så bra? Äger du en?
    Men en så smal vagn kan man ju inte ha normala barn där i.
  • Lindsey Egot the only one
    FrauCasio skrev 2015-05-06 15:40:14 följande:
    Öh ok. Framkom inte i ditt inläg att det var priset för Bugaboo Donkeys från andra länder du menade :-/
    Majoriteten köper sina från tillverkarlandet Holland och köper den då typ 25% billigare än i Sverige och säljer den sedan på blocket för 1000kr till 1500kr mer än de köpte den i Holland för de kör på samma andrahandsvärde som de svensksålda vagnarna.

    Håller med att buggabo är överskattade.
  • FrauCasio
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-06 16:14:31 följande:

    Men en så smal vagn kan man ju inte ha normala barn där i.


    Så mina barn är onormala då enligt dig?

    En halv cm skiljer de två vagnarna åt. På emmaljungan är både liggdelen och sittdelarna större än på bugaboon som jag skrev tidigare så varför är barn som sitter i emmaljungan onormala, borde vara tvärtom då enligt dig och dina tankar.
  • FrauCasio
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-06 16:18:34 följande:

    Majoriteten köper sina från tillverkarlandet Holland och köper den då typ 25% billigare än i Sverige och säljer den sedan på blocket för 1000kr till 1500kr mer än de köpte den i Holland för de kör på samma andrahandsvärde som de svensksålda vagnarna.

    Håller med att buggabo är överskattade.


    Sådant syns på kvitton och regnr på bugaboon som bla finns på chassit. En tusenlapp är ingenting när en vagn redan kostar 15600 kr. Onödigt enligt mig. Har ej stött på en donkey som köpts i Holland alls på blocket, men men.
Svar på tråden syskonvagn hjälp?!