• Anonym (Skild)

    Har sex varit en anledning till separation / gjort slut ?

    Har sex (el bristen på sex) varit den FRÄMSTA anledningen att ni separerat ? Gäller även för särbo-relation (el "pojk/flickvän"). Ursäkta heteronormativiteten i den här enkäten men det är just hetero-relationer jag är nyfiken på.

    Det kan både vara att du vill ha mer sex eller att din partner ville det. Och vem som tog initiativet till separation. Till det kan ju vara otrohet om anledningen till otron var sex. 

    "Inte vill ha sex" innebär även att partner inte vill ha den sorts sex du vill ha. tex att du gillar bdsm och han/hon inte gillar det (el tvärtom).

    Kommentera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har sex varit en anledning till separation / gjort slut ?
  • Anonym (skild kvinna)

    Min man lämnade mig för att han tyckte jag var trist i sängen och inte ville så fota som han ville. Klagade över att jag aldrig ville suga av honom. Nå vi får väl se om han lyckas träffa de sexgalna kvinnor som bara ääälskar att suga kuk som han drömmer om. 

  • Anonym (lycklignu)

    Jag lämnade efter många år därför att han inte alls ville ha sex så ofta som jag. Egentligen var det så ända från början, men det tog ändå lång tid innan jag bröt upp.
    Sexet var tråkigt också, nästan bara missionären, typ.
    Han var inte intresserad av att ändra på det.

  • Knall

    Det var väl inte den största anledningen, men helt klart en av de stora anledningarna som gjorde att jag valde att gå..

    Det hjälpte inte hur mycket jag än förklarade och beskrev hur jag ville ha det, jag bad honom att beskriva vad han ville ha och vad han gillade men, det hjälpte inte..

    Han kunde inte prata om det och ej heller ta in och förstå vad jag sa..

    Som sagt var detta inte enda anledningen, utan även att kommunikationen oss emellan inte fungerade...


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Anonym (Mia)

    Jag har lämnat en relation där han inte ville ha sex. Det var en stor anledning till varför jag gjorde slut. När det var slut fick han tillbaka lusten och vi hade bra sex, men jag insåg att relationen var över ändå, trots att han ville att vi skulle försöka igen.

  • Anonym (Jomenvisst)

    Min f.d. sa i början av vårat förhållande att hon avskydde sexfixerade killar, eller killar som bara ser kvinnan som "en fitta med två ben". Hör och häpna så var en av de största anledningarna till att hon gick ifrån mig just bristen på sex. Jag ville inte vara "sån" och tyckte mest om att bara kela, kramas och gosa istället för att ha sex, men hon sa aldrig när hon ville ha sex, vilket gjorde att jag trodde att hon hade ett litet sexbehov. Sen fick man reda på efteråt att det var en av huvudanleningarna..  ja jösses.. kvinnor är fan inte lätta att förstå sig på.

  • Anonym (Jomenvisst)

    För övrigt kul och upplysande att här läsa om att bristen på sex var den största orsaken till att ni kvinnor gick ifrån era män. Kom då för fan inte och säg att det är vi killar som är sexfixerade och "bara tänker med kuken", för ni själva tänker uppenbarligen "bara med fittan" trots att ni säger annorlunda i inledningsfasen av era förhållanden..

  • Anonym (Skild)
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2015-05-02 18:00:33 följande:
    Min f.d. sa i början av vårat förhållande att hon avskydde sexfixerade killar, eller killar som bara ser kvinnan som "en fitta med två ben". Hör och häpna så var en av de största anledningarna till att hon gick ifrån mig just bristen på sex. Jag ville inte vara "sån" och tyckte mest om att bara kela, kramas och gosa istället för att ha sex, men hon sa aldrig när hon ville ha sex, vilket gjorde att jag trodde att hon hade ett litet sexbehov. Sen fick man reda på efteråt att det var en av huvudanleningarna..  ja jösses.. kvinnor är fan inte lätta att förstå sig på.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2015-05-02 18:00:33 följande:
    Min f.d. sa i början av vårat förhållande att hon avskydde sexfixerade killar, eller killar som bara ser kvinnan som "en fitta med två ben". Hör och häpna så var en av de största anledningarna till att hon gick ifrån mig just bristen på sex. Jag ville inte vara "sån" och tyckte mest om att bara kela, kramas och gosa istället för att ha sex, men hon sa aldrig när hon ville ha sex, vilket gjorde att jag trodde att hon hade ett litet sexbehov. Sen fick man reda på efteråt att det var en av huvudanleningarna..  ja jösses.. kvinnor är fan inte lätta att förstå sig på.
    Man kan ju vilja ha sex även om man inte gillar killar som BARA tänker på sex.
  • Anonym (olika anledningar)

    Det var en av anledningarna till att det blev dåligt mellan oss, men det var inte det som gjorde att jag slängde ut honom. Det var inte så jävla spännande att knulla en planka. Han låg still på rygg och jag gjorde allt: sög av och red honom. Han gjorde ingenting. Men jag hade nog stått ut med det om allt annat varit bra. Men han var lika mycket svin utanför sovrummet som i det.

Svar på tråden Har sex varit en anledning till separation / gjort slut ?