• Anonym (Ok?)

    gymm

    Min tonåring vill börja gå på gym. Är det ok för er?

  • Svar på tråden gymm
  • Anonym (K)

    Det är ju skillnad på om det är en 13-åring eller en 17-åring... Det är ju ofta åldersgräns på ca 16, om jag inte har helt fel.. Däremot så ser jag inga problem med att träna när man är yngre, så länge man är där med någon som har koll. Kroppen är till för att använda och den bryr sig inte så mkt om det är på ett gym eller utomhus..

  • Ess

    Kolla på det gym hon är intresserad av om de tar emot så unga personer. 
    Finns det instruktör som visar de första gångerna, eller du är själv duktig och kan visa så att hon gör rätt från början.
    Vad kostar det och har dom någon bindningstid. Det är ju lite surt att binda upp sig till en dyr kostnad under ett år, sedan tröttnar hon efter två månader.

    Fysisk aktivitet är aldrig fel, uppmuntra gärna det.

  • Anonym (hm..)

    Tror man måste vara 16 år för att få skriva in sig på ett gym faktiskt..

  • Anonym (K)

    Hade det varit mitt barn så hade jag uppmuntrat henne att börja med en idrott nu och sedan börja gymma när hon är runt 16.

  • Anonym (Ok?)

    Men nu simmar hon. Och hon har fått kort på ett Gym med ett falsklegg jag har fixat

  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ok?) skrev 2015-05-03 15:46:45 följande:

    Men nu simmar hon. Och hon har fått kort på ett Gym med ett falsklegg jag har fixat


    Skiiithäffa!!!
  • Anonym (hm..)
    Anonym (Ok?) skrev 2015-05-03 15:46:45 följande:

    Men nu simmar hon. Och hon har fått kort på ett Gym med ett falsklegg jag har fixat


    hahaha ja men stålande. då är det bara tuta och köra då.. se till att hon inte gör illa sig bara då gäller nog inte försäkringarna och ni åker dit på det men äh man ska leva lite på gränsen hela tiden..
  • Statsministern

    Seriöst vad är det för jävla bortblåsta människor som påstår att man inte ska få gå på ett gym för man är ''för ung''?

    Tror ni att ett gym är något ställe man sliter ut kroppen enormt och bygger muskler på något ohälsosamt sätt eller?

    Man kan träna på hur många olika sätt som helst på ett gym, man kan träna kondition precis som ungen din kan göra själv ute i skogen, man kan träna för att få explosiva muskler, man kan träna för att få uthålliga muskler.

    Man blir inte intresserad av att börja tävla i tyngdlyftning bara för man börjar träna på ett gym, och man börjar verkligen inte träna på något ohälsosamt sätt bara för man går till ett gym.

  • Anonym (hm..)
    Statsministern skrev 2015-05-03 17:26:27 följande:

    Seriöst vad är det för jävla bortblåsta människor som påstår att man inte ska få gå på ett gym för man är ''för ung''?

    Tror ni att ett gym är något ställe man sliter ut kroppen enormt och bygger muskler på något ohälsosamt sätt eller?

    Man kan träna på hur många olika sätt som helst på ett gym, man kan träna kondition precis som ungen din kan göra själv ute i skogen, man kan träna för att få explosiva muskler, man kan träna för att få uthålliga muskler.

    Man blir inte intresserad av att börja tävla i tyngdlyftning bara för man börjar träna på ett gym, och man börjar verkligen inte träna på något ohälsosamt sätt bara för man går till ett gym.


    tja, här får man inte ens börja på gym innan man är 16 så vad ska man göra åt det liksom..
  • Ess
    Anonym (Ok?) skrev 2015-05-03 15:46:45 följande:

    Men nu simmar hon. Och hon har fått kort på ett Gym med ett falsklegg jag har fixat


    Du tog väl i så pass att hon kan ta vägen inom bolaget när hon ska hem och handla ut åt dig, så du får en bärs till din kårrv.
  • Statsministern
    Anonym (hm..) skrev 2015-05-04 06:43:01 följande:
    tja, här får man inte ens börja på gym innan man är 16 så vad ska man göra åt det liksom..
    Åldersgränsen är jag ganska säker på att är där av anledningen att barn kan vara oseriösa & leka runt istället för att verkligen träna där.

    Ifall man har vårdnadshavare med sig skulle jag gissa att det går bra, men vilken 15-åring vill ha morsan med sig när man ska impa på brudarna, och vilken förälder skulle gå med på att följa med är frågan.
Svar på tråden gymm