• Liqqueen

    BF november 2015 Uppsala

    Hej!

    Letat runt lite och har inte hittar någon tråd som stämmer in på beskrivningen ovan.
    Någon mer från Uppsala trakten som är beräknad i november?

    Hur mår ni?
    Symptom?
    Tidiga UL eller KUB?

    Hoppas på att fler ansluter sig så vi kan dela erfarenheter och kanske ses för fika och sedan följas åt under detta äventyr :)

  • Svar på tråden BF november 2015 Uppsala
  • Lisa_1986

    Hej!

    Kul med en novembertråd och för Uppsalabor.

    Jag bor i Uppsala och har bf 12/11. Det är vårt första barn och vi är båda 29 år. Har gjort fyra vul (pga blödning och endometrios) blir inget kub för vår del. Har inte några direkta symptom. Lite ömma bröst och trött.

    Hur mår du?

    Trevligt att följas åt :)

  • Liqqueen

    Hej Lisa!

    Vad roligt att du hittade hit :)

    Ååh det är så spännande! Vilken vecka är du i nu då? Måste bli typ 13-14 va?

    Kan tänka mig att det känts mest jobbigt att gå på dem men var det inte kul också? Jag hade gärna gått på tidig ul eller vul för att få se det lilla miraklet :)

    Jag går in i vecka 12 idag BF 22/11 och har haft och har massor av symtom. Trodde inte det var möjligt men jag hade symtom redan efter äl!

    De mest påtagliga är nog att brösten är ömma och växte en storlek på bara några veckor. Fick springa och köpa ny bh åoch känner på mig att jag kommer få göra det igen om ett par veckor. Väldigt trött är jag med, jag brukar vara en riktig nattmänniska men nu blir jag trött vid 22 och vaknar tidigt! Det är rätt skönt att vakna tidigt men inte lika kul när man är trött igen efter bara några timmar. Känner du också så?

    Sen har jag mycket problem med mat. Vissa maträtter räcker att jag bara tänker på så mår jag illa, yoghurt är min räddning, det funkar alltid. Sen äta det som dyker upp i huvudet :)

    Vad mer.. Jo jag har fått mycket starkare luktsinne, inte till det bättre skulle jag säga.. Stekos kan hålla sig kvar i dagar och jag klarar inte av stekt lök! :/

    Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer det på kvällen men har även hänt att det kan komma mitt på dagen.

    Jag har haft många andra små symtom som bara varit korta och någon gång.

    Vi har anmält att vi vill göra KUB men ingen tid än, barnmorskan kunde inte boka det. Däremot så har vi UL bokad till 1 juli! :D

    Varför vill ni inte göra KUB?

    Har ni berättat för släkt och vänner än? :)

  • Liqqueen

    Oj vad långt det där inlägget blev! *skäms*

    Och då glömde jag dessutom säga att vi är båda snart 27 ;)

  • Liqqueen
    Lisa_1986 skrev 2015-05-02 17:13:13 följande:

    Hej!

    Kul med en novembertråd och för Uppsalabor.

    Jag bor i Uppsala och har bf 12/11. Det är vårt första barn och vi är båda 29 år. Har gjort fyra vul (pga blödning och endometrios) blir inget kub för vår del. Har inte några direkta symptom. Lite ömma bröst och trött.

    Hur mår du?

    Trevligt att följas åt :)


    Hej Lisa! Var tog du vägen? :)
  • Lisa_1986

    Förlåt! När jag skulle svara så fungerade inte sidan :( ska till jobbet men skriver ikväll. Jag har inte glömt av vår tråd :)

  • Liqqueen
    Lisa_1986 skrev 2015-05-05 08:24:11 följande:

    Förlåt! När jag skulle svara så fungerade inte sidan :( ska till jobbet men skriver ikväll. Jag har inte glömt av vår tråd :)


    Hehe ok! Inte meningen att tjata, bara undra var du tog vägen :) tråkigt när inte sidorna fungerar som de ska. Jag använder appen och den saknar många funktioner men går lite fortare än att gå in till via hemsidan på telefonen ;)
  • Lisa_1986
    Liqqueen skrev 2015-05-03 10:33:47 följande:

    Hej Lisa!

    Vad roligt att du hittade hit :)

    Ååh det är så spännande! Vilken vecka är du i nu då? Måste bli typ 13-14 va?

    Kan tänka mig att det känts mest jobbigt att gå på dem men var det inte kul också? Jag hade gärna gått på tidig ul eller vul för att få se det lilla miraklet :)

    Jag går in i vecka 12 idag BF 22/11 och har haft och har massor av symtom. Trodde inte det var möjligt men jag hade symtom redan efter äl!

    De mest påtagliga är nog att brösten är ömma och växte en storlek på bara några veckor. Fick springa och köpa ny bh åoch känner på mig att jag kommer få göra det igen om ett par veckor. Väldigt trött är jag med, jag brukar vara en riktig nattmänniska men nu blir jag trött vid 22 och vaknar tidigt! Det är rätt skönt att vakna tidigt men inte lika kul när man är trött igen efter bara några timmar. Känner du också så?

    Sen har jag mycket problem med mat. Vissa maträtter räcker att jag bara tänker på så mår jag illa, yoghurt är min räddning, det funkar alltid. Sen äta det som dyker upp i huvudet :)

    Vad mer.. Jo jag har fått mycket starkare luktsinne, inte till det bättre skulle jag säga.. Stekos kan hålla sig kvar i dagar och jag klarar inte av stekt lök! :/

    Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer det på kvällen men har även hänt att det kan komma mitt på dagen.

    Jag har haft många andra små symtom som bara varit korta och någon gång.

    Vi har anmält att vi vill göra KUB men ingen tid än, barnmorskan kunde inte boka det. Däremot så har vi UL bokad till 1 juli! :D

    Varför vill ni inte göra KUB?

    Har ni berättat för släkt och vänner än? :)


    Hej!

    Det är kul att gå på vul :) lite obehagligt oxå när hen rör sig där inne. Är i v 14 snart. Än så länge är hen en han och har fått namnet Frank. Gynläkaren tyckte sig se något mellan benen. Är det en flicka får hon namnet Ruth. Har ni funderat på namn?

    Jag somnar oxå tidigt men vaknar tidigt oxå. Huvudvärk kommer mellanår men annars mår jag bra :)

    Är det ert första barn? Det är det för oss. Fick missfall i början av december så dem hör plutten kom till ganska snabbt där på.

    Vi har berättat för familj, vänner och jobb. Min familj och bästa vänner fick reda på det på en gång, då missfallet påverkade mig extremt mycket. Behövde deras stöd.

    Har ni berättat för någon?

    Hur bor ni? Hus eller lägenhet? Planerat bebisrummet något?
  • Liqqueen

    Hej Lisa!

    Åh vad spännande! Kunde de se kön så tidigt ändå! Ojojoj. Eller nästan i alla fall. Det är så häftigt! Nu har jag fått tid för KUB den 21 maj, då kommer jag vara i vecka 14, ska bli så spännande!

    Vi kommer också avslöja könet men när det kan fastställas till så gott som 100% :) då har vi planerat att göra det lite amerikanskt och avslöja med tårta med vänner och familj samtidigt :) alltså inte låta personalen säga det på UL.

    Jo vi har funderat på namn sen långt innan vi planerade att bli gravida. Men vi är lite oense och har haft bekymmer med att folk vi känner har valt de namnen vi tyckt om till deras barn.. Så typiskt!

    Så just nu vet vi inte ;) kul att nu kommit fram till namn redan :)

    Japp det är vårt första barn, fick också missfall men i januari så det här gick också väldigt snabbt :) klart jag påverkades lite av det men kände mig mest lättad att kroppen gör sitt jobb, uppenbarligen så skulle vi inte ha det ägget. Men sen var det bara tilllbaka upp som gällde ;)

    Vi har än så länge inte berättat för någon. Vi planerar att vänta till efter KUB så vi vet att allt ser bra ut först. Känns lugnande. Får se om vi kan hålla det hemligt så länge bara, många har nog börjat misstänka. Sen ska vi berätta för alla på lite olika vis, jag gillar att överraska. Hur berättade ni?

    Vi bor i hus :) hur bor ni?

    Självklart har jag börjar tänka på barnrummet. Lite hur väggarna ska se ut, vad för möbler vi ska ha :) ska bli så kul sen när man folk vet så man kan börja pyssla lite :)

    Har du planerat något?

  • Lisa_1986

    Hur tänker ni kring KUB? Inget kritiskt menat, bara nyfiken.

    Vi var oense hur vi skulle göra med resultatet, därför valde vi bort det.

    Kön är ju ingen big deal för oss egentligen. Bebis som bebis :)

    Har din mage börjat växa? Min är ganska stor men det kan nog mest bero på gaser och svullnade tarmar. Många på jobbet börjar reagera.

    Vi bor ganska centralt i ett litet radhus. Håller på att renoverar badrummet och planerar att inreda bebisrummet i sommar. Har redan köpt en lampa, bestämt tapeter och matta.

    Ska iväg på semester i några dagar. En lång weekend i Istanbul :)

  • Liqqueen
    Lisa_1986 skrev 2015-05-06 19:04:49 följande:

    Hur tänker ni kring KUB? Inget kritiskt menat, bara nyfiken.

    Vi var oense hur vi skulle göra med resultatet, därför valde vi bort det.

    Kön är ju ingen big deal för oss egentligen. Bebis som bebis :)

    Har din mage börjat växa? Min är ganska stor men det kan nog mest bero på gaser och svullnade tarmar. Många på jobbet börjar reagera.

    Vi bor ganska centralt i ett litet radhus. Håller på att renoverar badrummet och planerar att inreda bebisrummet i sommar. Har redan köpt en lampa, bestämt tapeter och matta.

    Ska iväg på semester i några dagar. En lång weekend i Istanbul :)


    Hej Lisa!

    Vi tänker att vi vill utesluta det värsta i alla fall, om jag säger så. Men mest vill jag ta chansen med ett tidigt UL :)

    Sen om vi får ett otydligt resultat så får vi se hur vi går vidare :)

    Jag trodde jag inbillade mig att min mage växer men jag tror faktiskt den gör det! Säkert mycket gaser och vätska och svullnade tarmar som du säger ;) jaså har de börjat reagera? Det har dom tack och lov inte gjort här. När har du tänk att berätta för chef och kollegor?

    Åh vad roligt! Ja det blir säkert ett sommar projekt här med när man ändå är ledig :)

    Vad ska ni ha för tapeter och matta?

    Vad härligt! Passa på att njut! Vi ska iväg en vecka till Grekland i juni, ska bli så himla skönt! Hoppas illamåendet har gett sig iväg då dock..
  • Liqqueen

    Hej Lisa!

    Jag håller förresten på att starta en fb grupp för november mammor 2015 :)

    Är du intresserad så skicka privat meddelande till mig och skriv ditt fb namn och beskriv din fb bild så kan jag lägga till dig med :)

  • Sus90

    Hej! Det finns en grupp på Facebook för Höstmammor 2015 i Uppsala. Vore jättekul om ni ville vara med där. Kolla in gruppen här på familjeliv för att veta mer "Höstmammor Uppsala 2015" :)

  • Lisa_1986
    Liqqueen skrev 2015-05-06 22:42:41 följande:

    Hej Lisa!

    Vi tänker att vi vill utesluta det värsta i alla fall, om jag säger så. Men mest vill jag ta chansen med ett tidigt UL :)

    Sen om vi får ett otydligt resultat så får vi se hur vi går vidare :)

    Jag trodde jag inbillade mig att min mage växer men jag tror faktiskt den gör det! Säkert mycket gaser och vätska och svullnade tarmar som du säger ;) jaså har de börjat reagera? Det har dom tack och lov inte gjort här. När har du tänk att berätta för chef och kollegor?

    Åh vad roligt! Ja det blir säkert ett sommar projekt här med när man ändå är ledig :)

    Vad ska ni ha för tapeter och matta?

    Vad härligt! Passa på att njut! Vi ska iväg en vecka till Grekland i juni, ska bli så himla skönt! Hoppas illamåendet har gett sig iväg då dock..


    Hemma igen efter en härlig helg i Istanbul.

    Chefer och kollegor vet redan. Hur gör ni? Min man är chef på sitt jobb, tror att han avvaktar med att berätta. Kanske skapar lite oro i personalgruppen.

    Hur har ni gjort? Berättar för cheferna?

    Vi har köpt en lampa till rummet. Sen blir det nog en gulprickig tapet och en svart/vit mönstrad stor matta. Vad tänker ni er?
  • Lisa_1986
    Sus90 skrev 2015-05-11 16:55:14 följande:

    Hej! Det finns en grupp på Facebook för Höstmammor 2015 i Uppsala. Vore jättekul om ni ville vara med där. Kolla in gruppen här på familjeliv för att veta mer "Höstmammor Uppsala 2015" :)


    Hur söker en på grupper? Hittar inte någon sökfunktion..
  • Liqqueen
    Lisa_1986 skrev 2015-05-12 22:33:24 följande:
    Hemma igen efter en härlig helg i Istanbul.

    Chefer och kollegor vet redan. Hur gör ni? Min man är chef på sitt jobb, tror att han avvaktar med att berätta. Kanske skapar lite oro i personalgruppen.

    Hur har ni gjort? Berättar för cheferna?

    Vi har köpt en lampa till rummet. Sen blir det nog en gulprickig tapet och en svart/vit mönstrad stor matta. Vad tänker ni er?
    Åh! Var det fint där? Är det något att rekommendera? :)

    Jasså? När berättade du det? Jobbet är nog de sista jag tänker berätta för ;) min man är kompis med chefen så han kommer nog berätta för chef och kollegor så snart vi bestämmer att det är ok att berätta :)

    Åh vad mysigt!

    Vi har inte köpt något ännu men jag har kollat på lite möbler och sen är vi överens om att det ska vara en stor karta på ena väggen, passande för ett barnrum, lite färgglatt typ :)

    Annars har jag inte tänkt så mycket mer.
  • Sus90
    Lisa_1986 skrev 2015-05-12 22:36:20 följande:
    Hur söker en på grupper? Hittar inte någon sökfunktion..
    Pma mig i så fall. Gruppen på Facebook är hemlig och för att kunna bjuda in andra måste vi vara vänner.
Svar på tråden BF november 2015 Uppsala