• Anonym (Hjälp)

    Vad kan jag kräva av vården?

    Jag har haft diarré i över en månad nu. Jag är helt jävla slut!

    Har sökt vård men jag tror inte de har hittat riktig orsak till problemet. De har konstaterat allergi. Jag har avstått från den typen av mat. Ändå har jag diarré. Vad ska jag göra? Vet inte vad jag mer kan kräva av våren

  • Svar på tråden Vad kan jag kräva av vården?
  • Anonym (Hjälp)
    aleydis skrev 2015-05-02 19:13:22 följande:

    Remiss till gastro?

    Avföringsodling?


    De har gjort avföringsodling redan
  • Anonym (ssk)

    Det är bara o fortsätta söka tills de utrett dig ordentligt eller åtminstonde gett dig symtomlindrande medicin. Testat loperamid? 


    Vad hade du för kalprotektinvärde? Har du gjort en koloskopi?

    Har man inte fått hjälp så är det bara o återkomma, tyvärr är systemet så att man själv måste söka å återkommer man inte så antar de att man blivit bättre...

    Lycka till!

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (ssk) skrev 2015-05-02 20:02:59 följande:

    Det är bara o fortsätta söka tills de utrett dig ordentligt eller åtminstonde gett dig symtomlindrande medicin. Testat loperamid? 

    Vad hade du för kalprotektinvärde? Har du gjort en koloskopi?

    Har man inte fått hjälp så är det bara o återkomma, tyvärr är systemet så att man själv måste söka å återkommer man inte så antar de att man blivit bättre...

    Lycka till!


    Oj. Jag förstod inte nåt av de sakerna du frågade om angående värden och om jag testat preparaten. Nej inget sånt. Jg gjorde ett blodprov och ett avföringsprov och då ringde de och sa vad jag var allergisk mot. Jag frågade om medicin eller nåt annat och då sa doktor "nej" sen la han på luren.
  • Anonym (Hjälp)
    Sweet Sofia skrev 2015-05-02 20:08:34 följande:

    Har de testat för clostridium?


    Hmm nej? Vad är det?
  • Sweet Sofia
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-05-02 21:56:42 följande:

    Hmm nej? Vad är det?


    För att du har haft diarré i över en månad....
  • Anonym (Hjälp)
    Sweet Sofia skrev 2015-05-02 22:01:28 följande:

    För att du har haft diarré i över en månad....


    Jag har inte fått nån medicin eller nåt. Blodprov och avföringsprov, enbart.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-05-02 22:03:24 följande:

    Jag har inte fått nån medicin eller nåt. Blodprov och avföringsprov, enbart.


    Clostridium kommer inte (enbart ) av medicin. Det är inte heller alltid det behövs medicin för Clostridium.

    Min fråga var om de testat specifikt för clostridium? Annars be att de gör det.
  • Anonym (Hjälp)
    Sweet Sofia skrev 2015-05-02 22:07:40 följande:

    Clostridium kommer inte (enbart ) av medicin. Det är inte heller alltid det behövs medicin för Clostridium.

    Min fråga var om de testat specifikt för clostridium? Annars be att de gör det.


    Haha jag trodde det där va medicin. Ok jag ringer på måndag och frågar. Tack för tipset
Svar på tråden Vad kan jag kräva av vården?