• Äldre 3 May 01:31
    2817 visningar
    15 svar
    15
    2817

    hjälp! måste räkna ut när jag blivit gravid. 2 pappor!

    Hjälp mig.. För en månad sedan den 15 april hade jag sex med ett gammalt ragg Medans min kille var inne och sov. Finns ingen ursäkt till det idiotiska jag gjorde. JAG ÅNGRAR DET! Nu till problemet, den sista april fick jag veta att jag var gravid och enligt clear blue i v 2+3. Är det med mitt förra ragg jag blivit gravid med? Eller är det med min sambo.. Måste verkligen ha hjälp, vill inte gö abort men jag vill inte förlora min kille heller.. Vet verkligen inte vad jag ska gö längre..

  • Svar på tråden hjälp! måste räkna ut när jag blivit gravid. 2 pappor!
  • Äldre 3 May 01:43
    #1

    Möjligheten finns ju att det skulle kunna vara han. När hade du sista mens första dag? Hur många dagar från när en mens startar till nästa startar?


    Le-det kan smitta!
  • Sweet Sofia
    Äldre 3 May 02:42
    #2

    Test visar väl snarare att du är gravid någonstans i v 2 till 3. Inte v 2+3. Så möjligen finns att det är din sambo eller ex.

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 3 May 08:21
    #3

    För ditt egna bästa. Gör abort för det kan vara vem som helst av dom och ditt barn har rätt till sin biologiska pappa. Så väljer du att föda kan ditt förhållande gå i kras men det har det ju redan gjort eftersom du inte är exlusiv med din man och det kan inte vara då bra om man ligger med andra

  • Äldre 3 May 08:23
    #4
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-03 08:21:47 följande:

    För ditt egna bästa. Gör abort för det kan vara vem som helst av dom och ditt barn har rätt till sin biologiska pappa. Så väljer du att föda kan ditt förhållande gå i kras men det har det ju redan gjort eftersom du inte är exlusiv med din man och det kan inte vara då bra om man ligger med andra


    Håller med.
  • Äldre 3 May 11:26
    #5
    Lilla JJ skrev 2015-05-03 01:43:45 följande:

    Möjligheten finns ju att det skulle kunna vara han. När hade du sista mens första dag? Hur många dagar från när en mens startar till nästa startar?


    Le-det kan smitta!
    Jag har vanlig 28 dagars menscykel. 27 mars var sista mensens första dag.
  • Äldre 3 May 12:03
    #6

    Googla graviditetskalender och fyll i uppgifterna så får du fram när du bör ha blivit gravid.

    Sen kan jag ju fråga oavsett vem som är pappan om du verkligen vill att din nuvarande inte ska få veta att du gått bakom ryggen på honom, själv skulle jag inte kunna leva med en sån lögn.

  • Äldre 3 May 12:10
    #7
    Sweet Sofia skrev 2015-05-03 02:42:10 följande:

    Test visar väl snarare att du är gravid någonstans i v 2 till 3. Inte v 2+3. Så möjligen finns att det är din sambo eller ex.


    Testet visar att hon är 2-3 veckor efter befruktning så snarare i v.4-5
  • Äldre 3 May 12:11
    #8

    Sannolikt blev du gravid omkring den 10 april, men det beror ju på är i cykeln du har ägglossning. Jag skulle tippa på att den 15 är lite för sent för att vara ett gammalt ragg om du har regelbunden mens.

    2-3 veckor menas sedan befruktningen, men detta kan man inte lite blint på. Dock stämmer det ju med datum då du borde haft din ägglossning.

  • Sweet Sofia
    Äldre 3 May 12:20
    #9
    Pyret 85 skrev 2015-05-03 12:10:45 följande:

    Testet visar att hon är 2-3 veckor efter befruktning så snarare i v.4-5


    Stämmer.
  • Äldre 3 May 12:28
    #10
    Ellonbellon skrev 2015-05-03 12:11:06 följande:

    Sannolikt blev du gravid omkring den 10 april, men det beror ju på är i cykeln du har ägglossning. Jag skulle tippa på att den 15 är lite för sent för att vara ett gammalt ragg om du har regelbunden mens.

    2-3 veckor menas sedan befruktningen, men detta kan man inte lite blint på. Dock stämmer det ju med datum då du borde haft din ägglossning.


    Håller med. Chansen finns ju att det kan vara vilken av dem som helst. Men sannolikheten att det är din kille är lite större. Går ju inte veta säkert utan ett test.
    Le-det kan smitta!
  • Äldre 3 May 12:45
    #11
    Lilla JJ skrev 2015-05-03 12:28:37 följande:
    Håller med. Chansen finns ju att det kan vara vilken av dem som helst. Men sannolikheten att det är din kille är lite större. Går ju inte veta säkert utan ett test.
    Le-det kan smitta!
    När kan man göra faderskapstest? Enligt uträknare på webben blev jag befruktad den 10:e och jag va med ragget den 15:e.

  • Äldre 3 May 12:45
    #12
    Lilla JJ skrev 2015-05-03 12:28:37 följande:
    Håller med. Chansen finns ju att det kan vara vilken av dem som helst. Men sannolikheten att det är din kille är lite större. Går ju inte veta säkert utan ett test.
    Le-det kan smitta!
  • Äldre 3 May 13:01
    #13

    Befruktningen är alltid lite osäker när det gäller så få dagar emellan. Faderskapstest kan göras under graviditeten men då får man bekosta det själv. Annars kan det göras i samband med förlossningen. Eller på familjerätten efter att bebisen fötts. Det sista är det vanligaste.


    Le-det kan smitta!
  • Äldre 3 May 13:41
    #14

    Ett säkrare svar på graviditetslängd kan du få om du gör ett VUL om några veckor då fostret mäts och man mer exakt kan avgöra dess ålder. Problemet är att man aldrig Ka. Vara helt säker på när ÄL inträffar trots 28 dagars cykel. Skulle också ta det där Med CB's veckoindikator med en nypa dalt eftersom mängden graviditetshormon kan variera enormt och det är just det hormonet som mäts.

  • Äldre 3 May 18:17
    #15

    Nu har jag haft lite kortare cykel eller mer varierande, men jag har blivit framflyttad på kub med 10 dagar, så när en befruktning skedde kan man aldrig veta även om man bara haft sex en gång, bara om man gjort ivf. Så räknar man tillbaks enligt bf-datumet skulle jag haft äl 4 dagar efter mensens första dag om man räknar baklänges från det datum jag fick på kub. Andra blir ju bakflyttade, så det finns inga garantier skulle jag vilja säga.

    Att man har äl 14 dagar efter mens behöver ju inte stämma även om man har en regelbunden cykel.

Svar på tråden hjälp! måste räkna ut när jag blivit gravid. 2 pappor!