• Äldre 3 May 09:47
    2693 visningar
    9 svar
    9
    2693

    Soffa i delar

    Som tråden lyder så söker jag alltså en soffa som kommer i delar. Jag bor just nu i en etta, i själva rummet finns det plats för en hyffsat stor soffa men problemet är att min hall är så liten att för att få in soffan så måste den som sagt vara i delar.

    Jag har nu en pytteliten tvåsits bäddsoffa från ikea, tycker den är väldigt obekväm. Jag hade oxå en större 3-sits soffa med en sån schäslong. Schäslongen gick att ta av men resten av soffan satt ihop och det gick på inga vis att få in den genom hallen (dock skilde det bara några cm Skrikandes)

    Var kan jag hitta soffor som kommer i delar och hur ser jag i såna fall i hur många delar den kommer i? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Soffa i delar
  • Äldre 3 May 09:51
    #1

    Jysk. Stod igår och monterade en soffa från Jysk. Enkel bruksanvisning, insexnyckel följer med. Gjort på en halvtimme.

  • Äldre 3 May 09:56
    #2

    Javisst ja, antalet delar. En sits, en soffrygg. Två armstöd och sen var det sex st kuddar som skulle dras på klädsel till sittdynor, armstöd och ryggstöd.

  • Äldre 3 May 09:59
    #3

    Jag tjatar vidare: att ha i åtanke, Jysk är rätt dyra på transport. 600 kr för hemkörning. Och då tror man de ska leverera till dörren men då tror man fel. De ställer bara grejerna ute på gatan eller gården. Vill man de ska bära in får man punga ut med nästan 300 kr till.

  • Äldre 3 May 11:49
    #4

    Ikea har ju allt i paket. Hur många beror väl på soffa antar jag

  • Äldre 4 May 02:17
    #5
    Donizetti skrev 2015-05-03 09:59:09 följande:

    Jag tjatar vidare: att ha i åtanke, Jysk är rätt dyra på transport. 600 kr för hemkörning. Och då tror man de ska leverera till dörren men då tror man fel. De ställer bara grejerna ute på gatan eller gården. Vill man de ska bära in får man punga ut med nästan 300 kr till.


    Tack så mycket! Vet du om sofforna går att ta isär igen?
  • Äldre 4 May 04:41
    #6

    Vi köpte en stor soffa med två divaner, hade oxå problem med att få in så den kom. Men det gick att skruva isär rygg och sits från varandra. Skulle tro att det går på dom flesta sofforna.

    Rekommenderar inte jysk på grund av deras fruktansvärt dåliga kvalitet.

  • Äldre 4 May 06:52
    #7
    Mullan skrev 2015-05-04 04:41:04 följande:

    Vi köpte en stor soffa med två divaner, hade oxå problem med att få in så den kom. Men det gick att skruva isär rygg och sits från varandra. Skulle tro att det går på dom flesta sofforna.

    Rekommenderar inte jysk på grund av deras fruktansvärt dåliga kvalitet.


    Vi köpte en rätt mysig soffa därifrån och eftersom det var den sista kostade den bara 1600 kr. Soffor är slit-och-slängmöbler hos oss eftersom vi har både hundar och katter som går rätt hårt åt soffor. Då dög det med en soffa från Jysk.
  • Äldre 4 May 06:52
    #8
    sillybam skrev 2015-05-04 02:17:33 följande:

    Tack så mycket! Vet du om sofforna går att ta isär igen?


    Ja oja, det gör de.
  • Äldre 4 May 22:27
    #9
    Donizetti skrev 2015-05-04 06:52:46 följande:
    Ja oja, det gör de.
    Vad bra! Hade inte förvånat mig om man faktiskt hade kunnat skruva isär min förra soffa som vi inte fick om vi hade kollat efter haha menmen! Tack för svaren, har vart till mycket hjälp!
Svar på tråden Soffa i delar