• Äldre 3 May 14:01
    3687 visningar
    15 svar
    +1
    15
    3687

    Vill ha fler trekanter (tjej+tjej+kille) men är kass på att ragga!

    Det kanske låter som en konstig fråga men... Hur raggar man?

    Jag och min man är normalsnygga, normalbyggda, trygga ihop och har det allmänt jäkligt bra. Gillar sex i allmänhet och oralsex i synnerhet och är öppna och experimentella. När vi träffades för snart ett decennium sen hade jag just lämnat en lång trist monogam heterorelation och vi pratade massor om hur vi vill ha...tja, allt i vår relation. Min fråga här handlar om sex. Jag, tjejen, hade då precis börjat experimentera med tjejsex och gillar det skarpt. Min man var öppen för att bjuda in fler i vårt sexliv, men under förutsättning att vi gör det tillsammans. Jag är glad och tacksam att vi är så synk!

    I perioder har vi gått på parklubb (bor i stor stad) och främst har jag varit med andra tjejer. Underbart på en massa sätt, men i fenomenet parklubb ingår ju nästan per definition en partner. Egentligen är han högst ointressant. Eller ja, jag skulle inte ha något emot att involvera även andra män, men eftersom jag vet att min man inte gillar det alls är de ointressanta. Det viktigaste för bra sex är trygghet, god kommunikation och att allas intressen/behov tillgodoses och eftersom det vi förenas i är att njuta av att involvera en till tjej är det vad vi vill. Singeltjejerna på parklubb har sällan varit särskilt heta.

    På parklubb upplever jag att paren oftast vill sexa som par, och då blir "den andra" mannen utanför när vi inte är intresserade av honom, eller så måste vi anpassa oss och typ gå med på att han är med... och vi vill inte anpassa oss. Alltså börjar vi döma ut parklubbar och att träffa par och vill istället hitta en tjej utan tillhörande manlig partner.

    Men här kommer problemet. På ex forumet bodycontact är "konkurrensen" stenhård. De få äkta tjejprofiler som finns (och som känns attraktiva i utseende och sinne) får säkerligen enorma mängder mail, och när vi någon gång börjat maila blir det aldrig något av till slut. Så jag antar att vi bords hitta sexpartner på annat sätt. Men hur?!

    Jag har, i ärlighetens namn, aldrig raggat. Nya relationer/partners har oftast varit på den andras initiativ. Inte så att jag är ett viljelöst våp, men jag har när jag letat haft alternativ där den andra raggat upp mig. Min man har inte heller direkt raggat utan oftast inlett sina relationer med vänskap. Ingen av oss skulle kunna gå in på en krog med siktet inställt på sex och lämna med någon under armen. Inte för att vi är fula eller otrevliga eller något sådant men... vi har aldrig behövt och därför inte övat!

    Jag upplever ibland att andra raggar på mig, men bara män. Och alla andra förutsätter att vi är monogama och hetero. Plus att vi har barn så tillfällena att gå ut är begränsade... Men säkert finns det ibland någon på fester och middagar dom skulle tycka det var kul och spännande att ligga med oss eller mig. Men hur hittar man dem? Har ni tips? Hur fan raggar man? Vi vill inte skrika ut att vi är öppna för förslag, men ändå få resultat...

    Eller finns det något som någon kan rekommendera, förutom att kasta ut massa krokar till singeltjejer på bodycontact?

  • Svar på tråden Vill ha fler trekanter (tjej+tjej+kille) men är kass på att ragga!
  • Äldre 3 May 14:43
    #1

    Oj, det där är lurigt - som du säger är ju utbudet av seriösa personer på sexkontaktsidorna kanske inte enormt.
    Har du testat krogen? Ibland är det lättare att läsa av vibbar när man faktiskt sitter öga mot öga. Våga fråga - du kan inte få mer än ett nej. :)


    Jag och min sambo har funnits på BC rätt länge nu. Har du testat söka par som vill leka på varsitt håll? Kan ju vara så att killen i paret vill att tjejen ska ut på egna äventyr. Så är fallet med oss. 


    Lycka till i ert sökande. :)

  • Äldre 3 May 16:00
    #2

    Hur ser er profil ut på bc? Ja, tjejer drunknar i mail & därför är det viktigt att profilen sticker ut. Många gör felet (enligt mig) att dom BARA har bild på bara den ena partnern eller bara bilder på just könet. Båda dom delarna går bort för mig. 


    En fördel är också att skriva vad ni är ute efter klart och tydligt i profilen. Behöver ni mer utrymme än det som finns hänvisa till dagboken & skriv inlägg där vad ni gillar och inte gillar. Finns ju även k6 till exempel, där kan man inte skapa parprofil men ni kanske hittar annat intressant. Där går det att göra varsin profil och sen sätta "i ett förhållande". Rekommenderar att ni kanske använder tjejens profil och skriver ifrån, de tjejer som kan tänka sig vara intresserad av tjejer öppnar ju med större chans då.

  • Äldre 3 May 16:31
    #3

    K6 har jag aldrig kikat på, är det bra?

    Jag tycker att vi har en bra profil... Låter bli det jag ogillar hos andra (typ bara könsbilder och osäkra "vadskamanskrivahärdå")

    Jag tror också krogen/irl skulle kunna vara bra. Men det är just HUR raggar man på krogen som är mitt problem! Vad säger man egentligen? Jag ser bara att jag skulle kunna vara trevlig och social med ny bekantskap och sen plumpt såga "knulla?"

    Tänker att det bör finnas mellansteg, men jag har aldrig lärt mig dem...

  • Äldre 3 May 18:14
    #4

    Det räcker såklart sällan att vara trevlig och social för att folk skall bli intresserade och/eller förstå att du är intresserad. Det krävs även att man flirtar. Gjort rätt så kan man absolut vid lämpligt tillfälle slänga ur sig ett "knulla?"


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 3 May 18:17
    #5
    Smecker skrev 2015-05-03 18:14:13 följande:

    Det räcker såklart sällan att vara trevlig och social för att folk skall bli intresserade och/eller förstå att du är intresserad. Det krävs även att man flirtar. Gjort rätt så kan man absolut vid lämpligt tillfälle slänga ur sig ett "knulla?"


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Har du några tips på hur? :)
  • Anonym (?)
    Äldre 3 May 18:20
    #6

    Hur gamla är ni och vilken ålder söker ni?

  • Äldre 3 May 18:24
    #7
    stockar och stenar skrev 2015-05-03 18:17:14 följande:

    Har du några tips på hur? :)


    På hur man flirtar?! Men herre..

    Jag har absolut tips, men det kommer inte hjälpa dig det minsta.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 3 May 18:35
    #8
    Smecker skrev 2015-05-03 18:24:17 följande:
    På hur man flirtar?! Men herre..

    Jag har absolut tips, men det kommer inte hjälpa dig det minsta.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Well, you see my problem. Jag har aldrig behövt flirta, och plötsligt inser jag att jag skulle behöva kunna det och står handfallen!
  • Äldre 3 May 21:19
    #9
    stockar och stenar skrev 2015-05-03 18:35:50 följande:

    Well, you see my problem. Jag har aldrig behövt flirta, och plötsligt inser jag att jag skulle behöva kunna det och står handfallen!


    I see your problem. Hoppas det ordnar sig för dig.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 4 May 00:28
    #10

    Du märker nog ganska fort om det finns intresse - kanske kommer ni in på ämnet sex och vid rätt tillfälle ställer du bara frågan helt enkelt.


    Kanske att du vill överraska din kille med en trekant - eller helt enkelt att ni gillar att leka på fler. Ingen borde ta illa upp av en fråga. 

  • Äldre 4 May 10:30
    #11

    Bra profil med matnyttig info. Ärlig. Bra bilder med lite omtanke bakom. Sätt ut annonser på BC med mycket info om vad ni söker mm. Sätt ut annonsen i tjej söker par. tjej söker tjej. Kink och övrigt. sen förnya annonsen 1 gång i veckan.
    sitt tillbaka och håll tummarna.

    Finns många tjejer på BC problemet blir dock att många av dom är där för att just leta lekkamrat till sig och sin partner och det framgår inte i profilen. Vilket är störande. Och helst för tjejer som söker tjejer.

  • Anonym (flirt­a)
    Äldre 4 May 10:49
    #12

    Jag är ingen expert på att flirta, men: övning ger färdighet, liksom med andra saker som man kan träna upp. Börja öva, och se ett misslyckande som en lärdom. Var lyhörd och visa intresse, ställ frågor, visa uppmärksamhet. Ge komplimanger, försök få det naturligt (inte uppenbart fejkat) Lite som att fiska. Bete dig såpass självsäkert att hon kan känna sig trygg med dig, lyssna på riktigt, ha en stor mängd humor - det underlättar...

    Börja nånstans och försök avancera...

    (Tex. "Du ser så sexig ut", " tänder du på tjejer?", "skulle du vilja träffas någonstans mer privat?" typ... ) och lyssna på din magkänsla, om det misslyckas så sörj inte utan gör ett nytt försök, byt plats börja om, öva öva öva....

    Plötsligt har du fått napp! Lycka till!

  • Äldre 5 May 07:01
    #13
    Anonym (flirta) skrev 2015-05-04 10:49:37 följande:

    Jag är ingen expert på att flirta, men: övning ger färdighet, liksom med andra saker som man kan träna upp. Börja öva, och se ett misslyckande som en lärdom. Var lyhörd och visa intresse, ställ frågor, visa uppmärksamhet. Ge komplimanger, försök få det naturligt (inte uppenbart fejkat) Lite som att fiska. Bete dig såpass självsäkert att hon kan känna sig trygg med dig, lyssna på riktigt, ha en stor mängd humor - det underlättar...

    Börja nånstans och försök avancera...

    (Tex. "Du ser så sexig ut", " tänder du på tjejer?", "skulle du vilja träffas någonstans mer privat?" typ... ) och lyssna på din magkänsla, om det misslyckas så sörj inte utan gör ett nytt försök, byt plats börja om, öva öva öva....

    Plötsligt har du fått napp! Lycka till!


    Vi får helt enkelt börja leta ute helt enkelt. Hur svårt kan det va att flirta? De som fått mig på fall har ju inte alltid varit stora konstnärer på området... ;)
  • Äldre 5 May 07:04
    #14
    Testalite skrev 2015-05-04 10:30:38 följande:

    Bra profil med matnyttig info. Ärlig. Bra bilder med lite omtanke bakom. Sätt ut annonser på BC med mycket info om vad ni söker mm. Sätt ut annonsen i tjej söker par. tjej söker tjej. Kink och övrigt. sen förnya annonsen 1 gång i veckan.
    sitt tillbaka och håll tummarna.

    Finns många tjejer på BC problemet blir dock att många av dom är där för att just leta lekkamrat till sig och sin partner och det framgår inte i profilen. Vilket är störande. Och helst för tjejer som söker tjejer.


    Ja, jag minns ju själv för ett halvt liv sen när jag endast letade tjejer och blev irriterad på alla som skrev tjej söker tjej och i tredje meddelandet smög det fram att "min pojkvän kanske kan titta på och va med om allt känns rätt", när jag bara var intresserad av tjejer... Så ärlighet kanske är en längre väg att gå, men om vi får napp är det iaf rätt person på kroken! :)
  • Äldre 5 May 07:05
    #15
    Anonym (?) skrev 2015-05-03 18:20:26 följande:

    Hur gamla är ni och vilken ålder söker ni?


    Vi är 28 och 31, söker...ja, ålder är väl inget att hänga upp sig på exakt, men typ 25-35.
Svar på tråden Vill ha fler trekanter (tjej+tjej+kille) men är kass på att ragga!