• Anonym (Mamman)

    Så JÄVLA förbannad på mitt ex!

    Hej!

    Jag ber om ursäkt på förhand för eventuella stavfel, men just nu är jag så fruktansvärt förbannad!

    Jag har, tillsammans med mitt ex, en son som ska fylla fem år. Sonen bor med mig på heltid och hans födelsedag kommer han att fira hos mig.

    Jag har hyrt en lokal, samt lagt totalt 4000:- på detta kalas. Visst, det kan tyckas mycket, men jag har pengarna - jag har själv tjänat ihop vartenda öre och jag VILL ge min son och hans vänner ett oförglömligt kalas.

    Nu har pappan, den satans jävla idioten, stått och skrikigt på mig - framför sonen, om hur dum i huvet, slösaktig och idiotisk jag är som lägger så pass mycket pengar på ett barnkalas.

    När pappan äntligen smällde igen dörren och åkte härifrån, så kommer min son till mig och säger att han inte vill ha ett så dyrt kalas. Märk väl att detta var hans drömkalas, som han själv varit med och planerat in i detalj. Ända fram till hans idiotiska far dök upp och levde om, så har han pratat positivt om detta kalas _varje_ dag och verkligen sett fram emot det.

    Och nu vill han inte - pga att han inte vill att hans pappa ska vara arg.

    HUR gör jag nu för att få sonen att inte känna dåligt samvete, samt att återgå till att se fram emot kalaset?

  • Svar på tråden Så JÄVLA förbannad på mitt ex!
  • Iam

    Jag skulle, för sonens skull, blåljuga.

    Jag skulle säga att pappa hade en dålig dag, så där som sonen oxå har ibland. En sån dag man är jättearg och säger saker man inte menar. För vi kan ju alla säga saker vi inte menar. Ta sen ett exempel på ett sånt tillfälle som sonen kan relatera till. Säg sen att pappa inte alls har något emot kalaset och att ni ska ha en jättebra dag tillsammams.

    Sonen är ju för liten för att förstå verkligheten. Eller ens behöva göra det.

  • Anonym (Mamman)
    Iam skrev 2015-05-03 15:40:09 följande:

    Jag skulle, för sonens skull, blåljuga.

    Jag skulle säga att pappa hade en dålig dag, så där som sonen oxå har ibland. En sån dag man är jättearg och säger saker man inte menar. För vi kan ju alla säga saker vi inte menar. Ta sen ett exempel på ett sånt tillfälle som sonen kan relatera till. Säg sen att pappa inte alls har något emot kalaset och att ni ska ha en jättebra dag tillsammams.

    Sonen är ju för liten för att förstå verkligheten. Eller ens behöva göra det.


    Det var ett riktigt bra tips! Tack!

    Jag kan ta ett exempel som han minns då jag var riktigt grinig.
  • puss

    VILKEN JÄVLA IDIOT jag blir skitarg härifrån.

    Vilken alltså fy fan. Han borde ha stryk.

  • StarDuzt

    Intressant - här har vi en relation som är totalt skjuten i sank
    (o jag förutsätter att exet(papzens schnabel är utstängd från
    TS underliv) - men ändå anser exmannen att man skall ha
    gemensam ekonomi - undrar hur den mannen var att leva
    med när det gäller pengar inom ett förhållande där man 
    bor ihop o träffas 12/24 och 24/24 på helger/lediga dagar/semester

Svar på tråden Så JÄVLA förbannad på mitt ex!