• Anonym (Trött)

    Trött på min ägg-slampa till svärmor

    Under helgen var vi hemma hos min tjejs mamma. Hon bor ute på landet och har en farm där med hönor och sånt skit. Hon har för vana att alltid skryta om sina kreaturer till boskap (hönorna). Hon snackar om ekologiska hönor och att de värper bra ägg osv osv . Att hon inte besprutar något och att hönorna är frigående. Vilket är bra. Dock irriterande tjat om detta då hon babblar om det varje gång. Så fort jag tar en tugga av ett kokt ägg säger hon "det ägget du äter är färskt och ekologiskt". Jag svarar "mm ja vet, gott". Hon fortsätter titta på mig och säger medan jag äter "och hönorna är frigående". Jag svarar "mm vad bra". Nästa tugga - "ät hela ägget nu". Jag svarar: "mm jag ska".

    Allt handlar om hennes jävla ägg hela tiden. Ägg hit och ägg dit. Och vi får aldrig röra äggen. Hon ska plocka dem, enligt henne. Så igår när jag och min tjej skulle baka en kaka till kvällens bjudning (deras släktingar skulle komma) så behövde vi ägg. Svärmor åkte till affären för att handla maten. Jag och min tjej stod i köket och bakade. Jag gick ut och hämtade några ägg eftersom vi inte hann vänta på att svärmor skulle komma och plocka ut äggen.

    När svärmor kommer tillbaka så ser hon att vi har kläckt 7 ägg. Hon blir rasande och börjar kackla som en jävla ägg-slampa om att hennes ägg minsann inte får plockas hur som helst. Jag svarar då att jag kan ersätta hennes ägg med pengar om hon vill och då säger hon att inga pengar kan ersätta förlorade ägg. Asså herregud! Hade inte jag plokat äggen så skulle hon plocka dem åt oss! Samma ägg! Jag fattar inte vad hennes problem är.

    Jag har fått nog av min jävla äggiga svärfamilj. Ägg hit och ägg dit. Med grädden på moset vänder sig min tjej till mig och säger "respektera min mammas ägg....." Gaaaahhh.

    Vad ska jag göra? Trött på detta. Jag sa förlåt och endå är de FORTFARANDE alla sura på mig.

  • Svar på tråden Trött på min ägg-slampa till svärmor
  • Anonym (Cam)

    Förlåt mig men jag skrattar så tårarna rinner!

  • Anonym (hAHAH)

    On det du skriver är sant- run while you can!

  • Anonym (Eggande?)

    OT: förlåt, men på vilket sätt är din svärmor en ägg- slampa? En SLAMPA?? Är det inte hönsägg utan vibratorägg eller?
    Ibland blir jag förundrad över hur folk bara använder ord på måfå liksom...

    Och jag förstår att hon reagerade över att ni knäckt 7 ägg. SJU stycken, hur många kakor bakade ni eg?

  • Anonym (Trött)
    Anonym (Eggande?) skrev 2015-05-03 19:44:45 följande:

    OT: förlåt, men på vilket sätt är din svärmor en ägg- slampa? En SLAMPA?? Är det inte hönsägg utan vibratorägg eller?

    Ibland blir jag förundrad över hur folk bara använder ord på måfå liksom...

    Och jag förstår att hon reagerade över att ni knäckt 7 ägg. SJU stycken, hur många kakor bakade ni eg?


    Tillräckligt mycket för att det ska räcka till alla gäster. När du får 20 personer på besök så använder du dig av ett ägg till din kaka.
  • Anonym (Cam)
    Anonym (Eggande?) skrev 2015-05-03 19:44:45 följande:

    OT: förlåt, men på vilket sätt är din svärmor en ägg- slampa? En SLAMPA?? Är det inte hönsägg utan vibratorägg eller?

    Ibland blir jag förundrad över hur folk bara använder ord på måfå liksom...

    Och jag förstår att hon reagerade över att ni knäckt 7 ägg. SJU stycken, hur många kakor bakade ni eg?


    Hans svärmor skulle få ett nervsammanbrott av mig. Jag använder 10-12 ägg för att göra crêpes.
Svar på tråden Trött på min ägg-slampa till svärmor