• Anonym (Adhd34år)

    Känner mig så ensam!! Adhd/depression

    Vet inte var jag kan skriva av mig, testar här. Känner mig ensammast på den här jorden. Är 34 år har fyra barn, har just fått adhd-diagnos vilket ger svar på väldigt många frågor samtidigt som det är så himla hemskt och jobbigt. Tror inte att någon förstår hur jobbigt det är att prova in medicin, är så ledsen känner mig så deprimerad och ledsen och har sådan ångest. Tror att det här aldrog kommer bli bra och jag klarar inte av att öppna mig för de allra närmsta för dom få gånger jag försökt får jag bara höra "så är det för mig också". Fan heller att det är. Är så less, vill bara vara glad och ha livskvalitet igen!! :(

  • Svar på tråden Känner mig så ensam!! Adhd/depression
  • Madraykin

    Jag tror du skulle behöva få prata med likasinnade! Dvs andra vuxna "mitt-i-livet" med barn och allt vad det innebär, och som också har ADHD. Jag antar att du har en kontakt inom sjukvården iom att du fått diagnos? Kanske kolla med dem om det finns någon stödgrupp i närheten där du bor? Annars kan du googla "vuxen med adhd" och få upp många sidor som säkert kan hjälpa dig. 

  • Anonym (Jag)

    Hej! Jag tänkte mest skriva och tala om att du inte är ensam även om det många gånger kan kännas så..Jag känner ofta likadant. Jag fick min diagnos för ca ett år sedan som 25 åring men jag har inga barn eller så. Jag håller också på att ställa in min medicin nu och det är inte så lätt då jag fått en del biverkningar och bara själva grejen att ta medicin sådär är helt ny för mig. Jag vill mest bara få livet att fungera eftersom det ännu inte har gått vägen men det tar sin tid märker jag.

    Det kan kanske vara skönt att prata med någon inom vården om alla funderingar/tankar och kanske finns andra hjälpmedel som du kan få tillgång till beroende på vad du känner skulle kunna hjälpa :) Gruppsamtal/terapi finns också om det är något man kan tänka sig. Det kan kännas väldigt hopplöst många gånger och det är något jag förstår eftersom jag går med samma tankar men jag hoppas och tror att det kommer ordna sig för både dig och mig! :)

  • Biotribe

    Hjälpen heter Ayahuasca.

     


    Det finns mycket att säga men jag väljer att lämna några länkar längst ner, så att du själv kan få en mer ingående information. Om det finns intresse.Jag kan berätta många historier om folk som kommit hit och deltagit i cereonier men jag kör min historia.


    Den korta versionen:


    Jag hade hört talas om Ayahuasca då jag jobbat i Ecuador under många år men avfärdat det som en hippiedrog. Jag visste inte bättre. Allt gick som på räls, trodde jag och jag brydde mig inte.


    En dag sa min själ stopp. Jag led av post traumatisk stress. Jag var sönderstressad med djupa depressioner. Jag var aggressiv, hatade allt och alla, ville inte leva, såg ingen mening, med någonting.


    Jag tog en matsked med starka piller om dagen och rökte även 10-12 marijuana cigaretter.


    Om dagen.


    Jag var helt enkelt ingen bra människa att ha omkring sig.


    Dagen då min själ sa ifrån. Dagen min spirit sa stopp!!


    Det var då min resa började. Allt blev ett helvete. Jag lämnade Sydamerika och hankade mig fram i livet på Mallorca, försörjde mig genom att tvätta båtar och bodde i en hängmatta mellan ett par träd. Jag cyklade 40 km bara för att tjäna en 100 lapp och sedan tillbaka. Så här i efterhand förstår jag varför det hände och är oändligt tacksam för att det hände då alla mina beslut och händelser guidade mig till den plats och tidpunkt då jag träffade min räddning. Maria Silvina Ferreyra. Min fru.


    Min fru hade vid den tidpunkten tiden tagit Ayahuasca runt 40 gånger, samt deltagit i massor av ceremonier som en sk Ayahuascero (en erfaren guide) Hon fick mig att förstå att Ayahuasca, det var det enda som gällde för mig.


    Jag fortsatte dock med att röka och ta tabletter tills den dagen jag kom i kontakt med Ayahuasca.


     


    Det slutade med att jag deltog i tre ceremonier, de första två kände jag ingenting förutom ett otroligt lugn, jag gäspade oavbrutet. Massor och tårarna rann. Jag grinade inte men tårarna flödade.


    Den tredje ceremonin. Det var då det small till. Första koppen, väntade en timme, hände ingenting. Tog en kopp till, väntade och väntade.


    Jag höll på att ge upp när det plötsligt sa pang. Jag ska inte gå in på detaljer men Ayahuascas spirit talade med mig, jag var i kontakt med precis allt. Kände en obeskrivlig kärlek, en omänsklig kärlek.
    Jag är ateist men insåg där och då att det finns en skapare av allt vi ser omkring oss.


    En sak som återkommer i mitt huvud är hur?


    Hur visste urbefolkningen var dom skulle leta och sedan blanda för att få fram drycken Ayahuasca?


    I Amazonas finns det ca: 30000 olika arter av växter och träd på en kvadrat kilometer.


    Ayahuasca är en lian som kallas ?La planta maestra? Vilket betyder: Alla plantors mästare.


    Denna lian skärs av och hamras sönder med en träbit och blandas sedan med löv som heter Chacruna. Varförsig har dom ingen effekt men tillsammans, när dom kokat i tolv timmar, har drycken egenskaper som gör att det är en av de mest lugnande substanser som är känd av människan..


     


    Dessutom är drycken inte god, på något sätt. Varför blandade dom dessa två växter, kokade dem i tolv timmar, för att få fram en äcklig vätska, för att sedan dricka den och vänta en halvtimme på effekten ?


    Hur visste dom?


    På morgonen vaknade jag med ett stort leende, jag kände mig lätt, genuint lycklig. Lyckligare än någonsin i hela mit liv. Efter den ceremonin hade mitt beroende av tabletter och marijuana försvunnit och jag har aldrig känt något sug efter det sedan dess. Från en dag till en annan. Borta.


    Min negativitet var som bortblåst, mitt ego, som vi oftast låter styra över våra beslut, var i princip obefintligt. Saker som förut gjort mig arg och besviken berörde mig inte mer och det har hållt i sig. Det är många år sedan med dessa koppar med medicinen Ayahuasca räddade mig. 


    Nu organiserar min fru och jag ceremonier. Vi arbetar tillsammans med en Mexikansk chaman som även är lärare i Buddhism här på Mallorca. Vi koncentrerar oss på individuella ceremonier eller med max tio deltagare.


    Vi känner att det är dags att vidga vyerna då det på sista tiden kommit en del Svenskar till oss, därför vill jag bara göra dig som läser detta mail uppmärksam på att vi finns.


     


    Jag har valt att vara mycket ytlig i detta meddelande och vill inte övertala någon. Att ta Ayahuasca är ett stort steg. Vill du lära känna dig själv, på djupet?


    Känner du en liten gnista av nyfikenhet efter att ha tagit del av den info som finns på nätet? 

    Hör av dig med frågor så går vi in djupare i denna medicins fantastiska egenskaper. 
    Vi svarar på alla frågor efter bästa förmåga.

    Lycka till. Ge inte upp, för det finns bot!


     


    Här nedan finner du några intressanta länkar på dokumentärer och lite vetenskaplig information.

    www.huffingtonpost.com/2015/04/10/ayahuasca-depression_n_7018432.html


    www.scientificamerican.com/article/ayahuasca-psychedelic-tested-for-depression/


    Graham Hancok och David Icke ger en mycket bra förklaring. 15 min.

    ">


    Sting ( The Police ) Om sin erfarenhet med Ayahuasca. 2 min

    ">


    Kvinna som på ett bra sätt får fram vad Ayahuasca gör.

    ">


    Ung tjej från Australien med ätstörningar som berättar om sina erfarenheter.

    ">


    Varför ska man ta Ayahuasca?

    ">


    Information om Ayahuasca och cancer:
    http://www.collective-evolution.com/2014/02/09/scientist-believes-psychedlic-plant-medicine-ayahuasca-can-cure-cancer/


    Mycket bra och vacker och personlig berättelse

    ">


     


    Stepping in to the fire:


    Handlar om en NY börsmäklare, hans familj och vänner som kommit i kontakt med Ayahuasca. Det handlar även om en advokat som fått veta att han har strupcancer och sex månader kvar att leva.


    Han lever än i dag och hans cancer har gått tillbaka.

    ">


     


    Information.
    http://www.newbrainnewworld.com/?Altered_States%26nbsp%3B:Ayahuasca


    http://realitysandwich.com/216616/consideration-of-ayahuasca-for-the-treatment-of-posttraumatic-stress-disorder/


    http://reset.me/story/ayahuasca-promising-treatment-post-traumatic-stress-disorder/


    http://www.maps.org/news-letters/v22n3/v22n3_29-31.pdf


    http://edition.cnn.com/2014/10/23/opinion/veteran-ptsd-ayahuasca/


    www.herbalandwellbeingsanctuary.com/post_traumatic_stress_healing_retreat.html

Svar på tråden Känner mig så ensam!! Adhd/depression