• Anonym (värdelös mamma)

    framåt bilbarnstol 2år

    Mitt barn på 2år blir extremt åksjuk.. Nu har läkarna sagt sätt henne frammåt..

    Så...

    Frammåtvänd stol 9-25kg..

    Jag vet att det inte är optimalt o på fb vart jag målad som den sämsta mamman på jorden..

    Jag vet alla risker.. O tro mig jag vill bara kunna åka på BVC o andra ställen jah måste fara till nu när tvåan är på väg..

    Den bakvända stolen ska va kvar inga pekfingrar utan bara hjälp..

    Så vill ni hjälpa svara vill ni klanka ner på mig o läkarn.. Go det med nån annan..

  • Svar på tråden framåt bilbarnstol 2år
  • Anonym (K)

    Jag hänger inte med, ska barnet sitta framåt- eller bakåtvänt?

  • Anonym (Mej)

    Vad är frågan? Vilken som är säkrast stol framåtvänd? Har du provat ha barnet på olika platser i bilen? Min dotter kan bara sitta bakåtvänd i framsätet annars spyr hon.

  • Anonym (värdelös mamma)

    Frammåtvänd stol vilken rekomendwrar ni?

    Vi har testat allt 3km max o kaskad kräks..

    Tom läkaren Tyck sätt henne frammåtvänd..

  • Anonym (nket)

    Konstigt uttalande av en läkare. Han borde ju sett vad som händer om ett så litet barn sitter framåtvänd och är med om en bilolycka!

    Vi har två extremt åksjuka barn en framåtvänd (lika åksjuk ändå) och en bakåtvänd. Vi resonerar som så att vi har hellre ett kränkande barn än inget alls.

    Om ni ändå beslutar att vända kanske ni får kolla på utländska bilstolar där de vänder små barn framåt.

  • Anonym (värdelös mamma)

    Frammåtvänd stol vilken rekomendwrar ni?

    Vi har testat allt 3km max o kaskad kräks..

    Tom läkaren Tycku sätt henne frammåtvänd..

    Vi har testat allt även olika läkemedel med läkare.. De e allt o åter allt o problemet är att hem har ingen matlust så det blir ju negativt två gånger om vi bara ska på BVC

    Jag o läkaren vet riskerna

    Därför bad jag om INGA pekfingrar

    Det är inte ett kul beslut..

  • Åsan

    Vi vände sonen när han var runt 2 år och 7 mån. Britax tyckte vi var bra. Minns ej riktigt namnet på exakta sorten nu. Vi har ffa kvar den till honom men har kopplat isär den och har den enbart som bälteskudde. Han är 8 år nu.

    Var stört omöjligt att åka bil med honom bakåtvänd. Han skrek konstant och var missnöjd.

  • Dr Mupp

    Vilket ansvar tar läkaren om det smäller och barnet avlider? Det är lätt för honom att rekommendera, det är inte hans barn som avlider om det smäller. Det är inte han som får leva med konsekvenserna.

    Vilket är värst att barnet kräks eller det inte överlever eller blir handikappad för livet om det smäller? 

    Vill du trots riskerna vända får du köpa en utlänsk stol. Både Britax och Besafe har framåtvända stolar på den utlänska marknaden. Skulle tro att de är säkrare än nån lågprisstol som är framåtvänd och som säljs i Sverige. 

    Anpassa ert liv efter barnet istället så barnet får en större chans att bli vuxen. vid tex BVC-besök får väl den andra föräldern vabba för storbarnet när den andra föräldern är på BVC med det andra barnet (ja man kan vabba för att ordinarie vårdare är på läkarbesök med annat barn). 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (värdelös mamma)

    Åsan

    Vet att de finns fler barn som de bara inte funka för..

    Har du möjlighet att kolla namnet på stolen?

    Tyck de e en djungel...

    Fick först höra att bötern va 10000 att ha ett barn frammåt vänd men enl transportstyrelsen finns ingen sån lag så nu... Ska hem slippa bli livrädd varje gång vi ska åka bil.. Bor dessutom så till att kollektivt inte är tänkbart alt..

  • Anonym (värdelös mamma)

    Mupp...

    Jag anpassar tro mig vi ska aldrig på nöjesresor vi är alltid hemma... Men ibland MÅSTE man faktiskt iväg...

Svar på tråden framåt bilbarnstol 2år