• Anonym (Skånebrud)

    Vit klänning på bröllopsgäst

    Gifter oss om 2 månader. Har en gäst som har svårt att hitta klänning och envisas med att hon vill ha en vit klänning, för den är ju inte "kritvit" bara lite creamfärgad typ....jag har sagt att ända klädkoden hon behöver bry sig om är inte vitt! Vet inte vad jag ska göra med henne om hon kommer i en "vit aktig" klänning :s har inte så många vänner,så känns synd att porta nån, då allt är bra i övrigt :s

  • Svar på tråden Vit klänning på bröllopsgäst
  • Jw83

    Låt henne komma i vitt. Alla gäster vet ju om att hon inte är bruden. Det är ju hon som kommer se dum ut, hennes klännings färg påverkar ju inte er det minsta egentligen.

  • Benedicte127
    Anonym (Skånebrud) skrev 2015-05-04 13:13:23 följande:

    Gifter oss om 2 månader. Har en gäst som har svårt att hitta klänning och envisas med att hon vill ha en vit klänning, för den är ju inte "kritvit" bara lite creamfärgad typ....jag har sagt att ända klädkoden hon behöver bry sig om är inte vitt! Vet inte vad jag ska göra med henne om hon kommer i en "vit aktig" klänning :s har inte så många vänner,så känns synd att porta nån, då allt är bra i övrigt :s


    Kan hon inte ha någonting på , typ en sjal över axlarna i någon annan färg eller en band runt midjan osv?

    En liten bolero så hennes outfit är inte helvit?
  • Utflykt i verkligheten
    Jw83 skrev 2015-05-04 13:26:45 följande:

    Låt henne komma i vitt. Alla gäster vet ju om att hon inte är bruden. Det är ju hon som kommer se dum ut, hennes klännings färg påverkar ju inte er det minsta egentligen.


    Tänkte ungefär samma... Säg till henne att hon får göra som hon vill, men att hon kommer göra bort sig inför de andra gästerna. Få människor vill göra bort sig vid såna här tillställningar. Kanske tar det skruv?
  • Anonym (Skånebrud)

    Tänker väll också att det bara är hon som skämmer ut sig,men när jag bara har en sak hon inte får ha, så känns det lite respektlös att skita i det.

    Det är en golvlång vitklänning, med en mindre färgdetalj på.... Men jag som brud har också mindre färgdetaljer....vet inte hur jag ska få henne att fatta utan att bli ovänner :/

  • Sexig
    Anonym (Skånebrud) skrev 2015-05-04 13:35:46 följande:

    Tänker väll också att det bara är hon som skämmer ut sig,men när jag bara har en sak hon inte får ha, så känns det lite respektlös att skita i det.

    Det är en golvlång vitklänning, med en mindre färgdetalj på.... Men jag som brud har också mindre färgdetaljer....vet inte hur jag ska få henne att fatta utan att bli ovänner :/


    Säg till henne att alla människor vet att vitt är brudens färg. Alla andra färger går bra utom vitt. Men - vill hon ha vitt så fine - det är hon som gör bort sig fullständigt. Säg det till henne, kanske hon fattar att om inte alla gäster ska viska bakom ryggen på henne så väljer hon en annan färg.
  • Anonym (Skånebrud)

    Vet inte varför hon envisas "vill ha en klänning hon gillar" och tydligen är det bara den hon gillar....

    Försökt säga att det är väldigt långt från etikett att ha vitt eller närliggande färger på sig...så får väll egentligen bara hoppas att hon kommer på andra tankar ;( hon slutade kolla på "porrklänningar" som nästan visar rumpan iallafall, efter att jag tog upp ungefär vad andra gäster har på sig. var då hon gick på den vita istället...

  • Anonym (Cam)
    Anonym (Skånebrud) skrev 2015-05-04 13:35:46 följande:

    Tänker väll också att det bara är hon som skämmer ut sig,men när jag bara har en sak hon inte får ha, så känns det lite respektlös att skita i det.

    Det är en golvlång vitklänning, med en mindre färgdetalj på.... Men jag som brud har också mindre färgdetaljer....vet inte hur jag ska få henne att fatta utan att bli ovänner :/


    Förstår hur du känner, det är du som är bruden, det är din dag och så kommer någon och kan man säga tar upp konkurrensen med brudens färg på hennes livs stora dag. Jag skulle ta mig fan hellre komma i grodmansdräkt på ett bröllop än att förolämpa bruden genom att bära vit klänning. Försök få henne att fatta att det är enormt respektlöst mot dig förutom att hon gör bort sig. Om du känner att det är taskigt att säga ifrån, hur taskig är då inte hon som inte kan respektera gällande dresscode?
  • nevermind
    Anonym (Skånebrud) skrev 2015-05-04 13:51:39 följande:

    Vet inte varför hon envisas "vill ha en klänning hon gillar" och tydligen är det bara den hon gillar....

    Försökt säga att det är väldigt långt från etikett att ha vitt eller närliggande färger på sig...så får väll egentligen bara hoppas att hon kommer på andra tankar ;( hon slutade kolla på "porrklänningar" som nästan visar rumpan iallafall, efter att jag tog upp ungefär vad andra gäster har på sig. var då hon gick på den vita istället...


    Låter som hon vill jävlas.
  • Anonym (Suck)

    Vem orkar bry sig? Hon kanske inte vill lägga pengar på en ny klänning. Tänker du verkligen låta detta störa dig på din bröllopsdag?

  • Hummeldummel

    Hon låter extremt omogen.

    Stå på dig, hälsa henne att hon inte är välkommen i vit hellång klänning. Har hon inte respekt för det är hon endå ingen riktig vän...

  • Anonym (Hmm)

    Jag anser att det inte är en riktig vän som gör så. Har hon inte vett & etikett så är hon inte välkommen.

  • Anonym (Dämpa)

    Jag tänkte att du kan föreslå att hon dämpar ner det vita intrycket med någon kofta eller sjal eller något i färg och därtill strumpor i en mörk ton, men om klänningen är lång hjälper ju inte det riktigt...

  • Anonym (Skånebrud)

    Hon äger inte ens klänningen utan tänker köpa den.... Blir nog att bara ignorera och låta henne skämma ut sig....känns bara surt....

    Kanske ska komma i min brudklänning på hennes bröllop i framtiden om hon kommer i vit klänning trots ett nej på mitt bröllop ;) "du hade vit klänning på mitt,så jag trodde det var okej" ;)

  • Anonym (Fel och ful)

    En av våra gäster såg ut som en prostituerad white-trash-brud på vårt bröllop. Klänningen var vit, superkort och totalt smaklös, med gräsliga fula superhögklackade skor till.

    Känner lite att det var hennes problem, inte mitt

  • Madraykin
    nevermind skrev 2015-05-04 14:50:25 följande:
    Låter som hon vill jävlas.
    Jag tänkte samma! Hon kanske kände att TS pikade hennes klädval när hon var inne på de kortare varianterna, och att hon därför vill "ge igen". Känns också lite som att hon vill "outshine" bruden? Återigen brott mot etiketten... Ingen ska vara snyggare än bruden på ett bröllop, och finns det en risk att man själv är det så ska en tona ned sig!

    TS - hur är er relation i övrigt?
Svar på tråden Vit klänning på bröllopsgäst