• HardrockGoddess

    Era absolut första graviditetssymtom!

    Hejsan!

    Jag skulle vilja bli översätt med berättelser om era allra tidigaste graviditetssymtom; det som fick er att känna att något var annorlunda och när i graviditeten det började! ?

  • Svar på tråden Era absolut första graviditetssymtom!
  • niinnii87
    HardrockGoddess skrev 2015-05-04 14:29:09 följande:

    Hejsan!

    Jag skulle vilja bli översätt med berättelser om era allra tidigaste graviditetssymtom; det som fick er att känna att något var annorlunda och när i graviditeten det började! ?


    För mig va det väldigt synliga blodådror över bröstet ner över hela brösten å upp över axlarna. Samt att många påpekat min storlek på brösten. Ska tillägga att dessa symptom va synliga redan mer än en vecka innan bim. Testade på bim -6 å fick positivt !

    Magen började svullna redan samma vecka såpass att jag inte kunde ha jeans - fick inte på mig dom.
  • tulip79

    Det första tecknet för mig var illamående. Samma sak med båda barnen, det kom ca 3 dagar innan bim.

  • abundantya

    Det första som fick mig att misstänka vara att jag bara nagon  dagar efter äl fick molande värk i magen. Efter nagra dagar fick jag krampaktiga smärtor i högra nedre delen av magen, höll i sig hela dagen och fick lägga mig stundvis. Sedan fortsatte molvärken och olötsligt en dag ca en en och en halv vecka efter ¨l fick jag játtekramp i magen, kunde inte sta upprätt sa ont gjorde det, da visste jag nästan.
    Nagra dagar inna bim började jag känna mig sjuk , och fick huvudvärk, VÄLDIGT känslig för allt.
    fick illamaende käsla för viss mat jag annars gillar, kunde bara äta toast en hel dag. 
    Synliga blodadror pa brösten och skitkass i magen dagen efter bim. testade mig dagen efter bim och fick  svagt plus, ville aldrig hoppas för mycket, ,tánkte nu kommer väl mensen närsom men icke. Jag har námligen haft fel innan.
    har tva barn sedan innan  och da minns jag att jag inte kände sa mycket förrän efter tva veckor efter BIM.

Svar på tråden Era absolut första graviditetssymtom!