• Anonym (pappa Mats)

    Min fru lämnade våran 4åring ensamma hemma sittandes och kollade på TV

    Jag kan börja med att tala om att jag känner mig både ledsen och chockad över att min sambo lämnade våran 4åring ensam hemma efter bråk angående arbetsfördelningen samt att min sambo tycker att jag är för uppslukad i mitt jobb.

    Hon och jag stod och tjafsande en stund om detta så att våran 4åring hörde detta och blev ledsen.

    Jag kände till slut att jag inte orkade längre utan jag tog bilen till en barndomsvän för att komma till sans och tänka mer klart.

    När jag precis ska parkera bilen på min barndomsväns uppfart ringer min sambo och nästan skriker i luren:

    "du måste väl förstå att jag vill inte vara någon slags betjänt åt dig genom att passa 4åringen åt dig,därför har jag nu dragit och lämnat 4åringen ensam hemma,tittandes på TV"

    Jag fick då panik och kör så fort jag kan hem där 4åringen mycket riktigt är ensam hemma tittandes på TV

    Hur ska jag kunna lita på min sambo igen?

    /pappa Mats

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 14:37
    Vill bara förklara att hon är min sambo sen några år tillbaka.
    Inte min fru sedan några år tillbaka.

    Jag var lite väl snabb när jag skrev rubriken i trådstarten märkte jag nu.

  • Svar på tråden Min fru lämnade våran 4åring ensamma hemma sittandes och kollade på TV
  • Anonym (men herrejösses.)

    Inte okey. Hon var den enda vuxna hemma och har då huvudansvar för barnet. Hade något otäckt hänt hade hon kunnat bli åtalad för det.

    Se till att ni båda är delaktiga hemmet. Sätt er ner tillsammans och gör upp något som passar er båda. Hur svårt kan det vara?

  • Pentagram

    Naturligtvis borde du inte lämnat hemmet. Det är inte meningen att din sambo skall bara barnvakt blablabla eller whatever som behöver sägas för att spela med i det här försöket att se om kvinnor kommer undan med vad som helst medan män skall avrättas så fort de gör minsta fel (vilket tycks vara den gällande fördomen på FL, alltså inte att kvinnor alltid ursäktas utan att folk tycks fått för sig att kvinnor alltid ursäktas...)

  • Anonym (pappa Mats)
    Pentagram skrev 2015-05-04 14:42:04 följande:

    Naturligtvis borde du inte lämnat hemmet. Det är inte meningen att din sambo skall bara barnvakt blablabla eller whatever som behöver sägas för att spela med i det här försöket att se om kvinnor kommer undan med vad som helst medan män skall avrättas så fort de gör minsta fel (vilket tycks vara den gällande fördomen på FL, alltså inte att kvinnor alltid ursäktas utan att folk tycks fått för sig att kvinnor alltid ursäktas...)


    Så du menar alltså att hon hade skuld i som lämnade våran 4åring ensam hemma?
  • Pentagram
    Anonym (pappa Mats) skrev 2015-05-04 14:45:42 följande:
    Så du menar alltså att hon hade skuld i som lämnade våran 4åring ensam hemma?
    Ledsen, tråden gick inte hem, gör ett nytt försök...
  • Anonym (pappa Mats)
    Pentagram skrev 2015-05-04 14:51:16 följande:
    Ledsen, tråden gick inte hem, gör ett nytt försök...
    Menar du alltså att tråden hade gått hem om det istället hade varit jag som är man som lämnade 4åringen ensam hemma?
  • Pentagram
    Anonym (pappa Mats) skrev 2015-05-04 14:53:39 följande:
    Menar du alltså att tråden hade gått hem om det istället hade varit jag som är man som lämnade 4åringen ensam hemma?
    *suck* Nej, den hade gått mer hem om du inte så uppenbart plagierat en redan tidigare tråd som fortfarande är aktiv.
  • Anonym (suck...)
    Anonym (pappa Mats) skrev 2015-05-04 14:53:39 följande:
    Menar du alltså att tråden hade gått hem om det istället hade varit jag som är man som lämnade 4åringen ensam hemma?
    Men ge dig.
    INGEN vuxen människa i sina sinnes fulla bruk lämnar små barn ensamma hemma. (En fyraåring dock snäppet bättre än en 1- och en 2-åring som orginaltråden handlar om...)
    Det har ingenting med kön att göra, förstår inte var du fått det ifrån...
  • Anonym (??)

    Men suck. Extremt lik den andra tråden. Vad vill du få ut av detta ts??

  • Pentagram
    Anonym (??) skrev 2015-05-04 15:11:05 följande:

    Men suck. Extremt lik den andra tråden. Vad vill du få ut av detta ts??


    Min gissning är att hen hoppades på/räknade med att få påhopp på sitt påstådda agerande och stöd för sambons för att sedan peka på orginaltråden och hävda att på FL anses alltid männen göra fel...alternativt var det ett ärligt försök att se om det fanns någon sådan skillnad.
Svar på tråden Min fru lämnade våran 4åring ensamma hemma sittandes och kollade på TV