• Anonym (Prinskorvar)

    Blir fingrarna tjockare när man blir äldre?

    Jag är runt 40 år och tycker att alla mina ringar är för små helt plötsligt och det gäller även ringar som var lite halvstora för bara 1-2 år sen. Jag vet inte om jag har gått upp i vikt men om jag har gjort det så handlar det om 1 eller 2 kg  och inte 25 kg. Jag har inga sjukdomar som jag vet om. Vad är det som händer med mina fingrar som alltid har varit smala, nätta pianofingrar förut?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-10 17:38
    Nu börjar jag undra på allvar vad jag har för fel. Tog nyss på mig en ring som nästan ramlade av för två månader sen och nu sitter den så tight att jag knappt får av den. Har jag hjärtfel eller något annat läskigt?

  • Svar på tråden Blir fingrarna tjockare när man blir äldre?
  • Anonym (Goldfinger)

    Jag upplever samma sak, har alltid haft små flickfingrar, väldigt smala men nu upplever jag att fingrarna både känns och ser tjockare ut och ringarna sitter väldigt tight.

  • Anonym (Prinskorvar)
    Anonym (Goldfinger) skrev 2015-05-04 17:01:26 följande:
    Jag upplever samma sak, har alltid haft små flickfingrar, väldigt smala men nu upplever jag att fingrarna både känns och ser tjockare ut och ringarna sitter väldigt tight.
    Så jag är inte ensam? Är du också medelålders Tungan ute med samma problem utan att du har gått upp nämnvärt i vikt? Jag har svårt att se att min eventuella lilla viktuppgång skulle ha satt sig runt fingrarna så till den grad att ringarna blir för små. Klockorna känns också tightare fast jag knappt har något fett alls runt handlederna och igen, det är ju ganska svårt att gå upp i vikt runt handleden även om man skulle gå upp mycket i vikt vilket jag inte har gjort. Jag fattar ingenting. Obestämd
  • Anonym (Goldfinger)
    Anonym (Prinskorvar) skrev 2015-05-04 17:11:07 följande:

    Så jag är inte ensam? Är du också medelålders  med samma problem utan att du har gått upp nämnvärt i vikt? Jag har svårt att se att min eventuella lilla viktuppgång skulle ha satt sig runt fingrarna så till den grad att ringarna blir för små. Klockorna känns också tightare fast jag knappt har något fett alls runt handlederna och igen, det är ju ganska svårt att gå upp i vikt runt handleden även om man skulle gå upp mycket i vikt vilket jag inte har gjort. Jag fattar ingenting.


    Jag är också i medelåldern och det stämmer som du säger, även klockan sitter tight. Jag har inte heller gått upp i vikt. Och fötterna har det också hänt nåt med, är en 36:a och fötterna har inte blivit längre men det känns som om de också blivit svullnare. Provade ett pargau sommarsandaletter igår och jag kunde ha dem förra året men igår kände jag mig som miss Piggy när jag provade dem.
  • Anonym (Goldfinger)

    Ett par gamla sommarsandaletter ska det stå, åker på skumpig väg med mobilen

  • Anonym (en fråga)

    Får jag fråga, ni som upplever detta: äter ni mycket kolhydrater?

  • Anonym (Prinskorvar)
    Anonym (Goldfinger) skrev 2015-05-04 17:20:22 följande:
    Jag är också i medelåldern och det stämmer som du säger, även klockan sitter tight. Jag har inte heller gått upp i vikt. Och fötterna har det också hänt nåt med, är en 36:a och fötterna har inte blivit längre men det känns som om de också blivit svullnare. Provade ett pargau sommarsandaletter igår och jag kunde ha dem förra året men igår kände jag mig som miss Piggy när jag provade dem.
    Men vad konstigt... Jag antar att du också är frisk som jag? Fötterna har jag inte märkt av, tror jag, men just klockor och ringar märks det på och det blir obekvämt snabbt med ringarna speciellt. Ska man behöva slå ut alla ringar nu alltså för att kunna använda dom i fortsättningen? Obestämd

    Finns det fler än Goldfinger och jag som har upplevt samma problem?
  • Anonym (Prinskorvar)
    Anonym (en fråga) skrev 2015-05-04 17:22:26 följande:
    Får jag fråga, ni som upplever detta: äter ni mycket kolhydrater?
    Jovars, det gör jag visserligen men det har jag alltid gjort för att jag är vegetarian och det gjorde ingen skillnad förut på hur mina ringar och klockor satt. Och jag har ju inte gått upp i vikt som sagt.
  • Anonym (gfh)

    Vätska kanske? Att du samlar på dej bla på fingrarna? Eller fått tjockare/grövre hud kanske, bara ngn mm gör ju skillnad på ett finger

  • Anonym (Prinskorvar)
    Anonym (gfh) skrev 2015-05-04 17:51:50 följande:
    Vätska kanske? Att du samlar på dej bla på fingrarna? Eller fått tjockare/grövre hud kanske, bara ngn mm gör ju skillnad på ett finger
    Får man tjockare och grövre hud vid medelåldern? Vätska kanske det kan vara för jag har iofs lätt att samla på mig vätska men det har jag haft i 7 år sen jag slutade med p-piller och förut märkte jag ingen skillnad på ringarna pga vätska förutom när jag hade varit på någon långflygning möjligen. Nu är ringarna som är "gamla" för små hela tiden.
  • Anonym (Prinskorvar)

    Hello-oooo? Anybody out there? Spöke

    Vill gärna veta om fler har upplevt samma sak.

Svar på tråden Blir fingrarna tjockare när man blir äldre?