• Cowgirl

    Falskt positivt?

    Lång historia, ska försöka sammanfatta kort: 

    Testade (svagt) positivt 3 d efter beräknad mens den 29/3. Ultraljud 11/4 (dvs v 6+2) visade för liten hinnsäck. Hcg-blodprov togs, var lite för lågt. Skulle tagits om 13/4 men efter att mensliknande blödning satte igång 12/4 blev det aldrig gjort. Blödde 12-16/4 och fick sedan småblödningar från 23/4 som håller i sig än. Testade "för säkerhets skull" i förrgår och det är mitt snabbaste/starkaste plus någonsin. Har 3 mf sedan innan och det har varit svaga plus alla gångerna, det var det ju även den här gången när jag testade efter utebliven mens. 

    Jag har så otroligt svårt att tro att något kan ha överlevt alla dessa blödningar, men tycker ändå att det verkar konstigt... Idag har jag varit helt vansinnigt trött och även haft lite konstig smak i munnen. 

    Är det bara hormonerna som är i olag eller vad tror ni?


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Svar på tråden Falskt positivt?
  • Cathy

    Hej! Jag tror att du blivit gravid men möjligen försöker kroppen stöta bort embryot (hoppas inte!). Det beror ibland på kromosomfel mest oftast på immunologiska orsaker (vilka dock våra svenska läkare inte tror på, tyvärr). Läs mer på Bravermans sida (se till vänster). www.preventmiscarriage.com/Reproductive-Immunology/Types-of-Miscarriage.aspx Med tanke på dina tidigare mf, liten hinnsäck och lågt hcg så kan det tyvärr vara så att kroppen ser till att embryot inte utvecklas genom att strypa dess näringstillförsel. Trötthet kan man få av denna typen av immunattack. Metallsmak får man ofta när man är gravid. Hoppas ditt embryo är ok och att du kommer att få en fin fortsatt graviditet! Kram

  • moii

    Min första graviditet blödde jag varje dg till v13 och de konstaterade missfall v6, och jag blödde massor då men sedan visade det sig att de tagit fel för i v13 gjorde jag ett VUL och den levde, så nog kan man blöda alltid! Hoppas för din skull!

  • Cowgirl

    Tack för era svar! Jag har ju redan innan gett upp hoppet om även den här graviditeten och visst skulle det vara ett mirakel om det fanns något livskraftigt i magen, men jag är införstådd med att det mest sannolika är utomkvedshavandeskap... Vi får se imorgon!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cathy

    Jag tror inte riktigt på utomkveds eftersom man sett hinnsäcken - då skulle man också sett att graviditeten ligger på fel ställe?! Att göra nytt VUL och ta nytt hcg är enda sättet att följa upp...håller tummarna för dig!

  • Cowgirl

    Tack för svar och tumhållning! Nu har jag blivit undersökt. Inget utomkvedshavandeskap och fortfarande för liten hinnsäck för tiden, dock med något pulserande inuti. "Egentligen" v 9+5 idag så det borde synas mer. Men inte helt kört heller... Ny koll på måndag.


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • utandig
    Cowgirl skrev 2015-05-05 16:45:03 följande:

    Tack för svar och tumhållning! Nu har jag blivit undersökt. Inget utomkvedshavandeskap och fortfarande för liten hinnsäck för tiden, dock med något pulserande inuti. "Egentligen" v 9+5 idag så det borde synas mer. Men inte helt kört heller... Ny koll på måndag.


    Hej, berätta gärna hur det går för dig, hoppas verkligen att allt löser sig för dig. styrke kram
  • Cowgirl

    Missed abortion konstaterat i fredags, fått Cytotec igen... Varit på sammanlagt 4 UL så tror inte de missat något.


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cathy

    Cowgirl; åh så tråkigt att höra. Vet inte hur länge ni försökt och hur gammal du är men eftersom du fått flera svaga plus och sedan mf så skulle jag som du börja fundera på att ta lite (stöd)medicin, du kan ha någon typ av antikroppar. T ex tpoak? (Sköldkörteln). Levaxin, liten dos prednisolon och/eller 1/3 barnalbyl kan redan hjälpa dig att behålla embryot. Kram

  • Ina81

    Jag fick 2 barn sen 5 missfall på raken direkt jag plussade körde jag med barn albyl fram till v 12 ca å nu är jag i v 20. Värt att prova i alla fall

  • Cowgirl

    Jag tror att jag kommer att göra det nu, även om de vetenskapliga bevisen saknas. Har ju inte så mycket att förlora liksom... Tack för ert stöd!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cathy

    Cowgirl; det finns studier på barnalbyl (acetylsalicsyra), prednisolon, fragmin osv osv men bara inte svenska....kolla pubmed.com om du vill ha underlag för dig själv. Lycka till!

Svar på tråden Falskt positivt?