• Anonym (Hmm)

    Hon ligger med alla

    Hej, 


    Jag måste bara få lufta ett "problem" jag har. 


    Jag har en vän sedan 1,5 år tillbaka som ständigt verkar vara på jakt efter nästa ligg. Är vi ute en kväll så lämnar hon i 99% av fallen med en kille, även om det bara är vi två ute. Det har slutat med att jag numera aldrig går ut med bara henne, utan jag ser alltid till att vi är fler eftersom jag annars blir lämnad själv. Jag har nu stadig pojkvän och är givetvis inte intresserad av att flirta, men inte ens innan var vi på samma nivå; jag var ute för att dansa och ha roligt och hon för att träffa killar.


    Sedan jag träffade min pojkvän har jag börjat umgås mycket med hans kompisar och deras flickvänner, och jag har även introducerat henne genom att ta med henne på fester och middagar. Det har lett till att hon nu verkar arbeta sig igenom singelkillarna i min pojkväns kompisgäng. Jag vet att snacket bland min killes kompisar går lite i stil med att vill man ligga så är det bara att kontakta henne.


    Dels tycker jag det är obekvämt att veta hur pratet går om henne, men jag är också orolig för att hennes beteende ska reflekteras på mig. Jag vill ju inte att folk ska tro att jag är/har varit likadan.


    Har jag rätt att ta upp det här som ett problem? Jag, som fortfarande försöker bli en i gänget, känner ju att hela situationen är lite pinsam. 


    Kan ju även tillägga att hon vet hur snacket går och hon bryr sig inte.


    Vad, om något, ska jag göra?

  • Svar på tråden Hon ligger med alla
  • Lilje

    Men låt henne. Om det nu är ett problem att hon ligger sig genom din killes kompisgäng får ju han fundera på hur han fick tag på så slampiga kompisar?

  • Anonym (Hmm)

    Nej nej, jag menar absolut inte att det är något fel med kravlöst sex - tvärtom. Men hans killkompisar ligger inte runt med allt och alla på samma sätt som hon gör, det vet jag. Till problemet hör ju också, som jag skrev, att sex går före allt för henne och att hon lämnar mig på utekvällar, även om det bara är vi ute. Så det är inte det kravlösa sexet som är problemet, det är mängden och situationerna hon väljer.


    Och eftersom jag vet hur snacket går om henne så är det ju inte bara jag som reagerat, jag är bara rädd att folk ska tro samma sak om mig.

  • Anonym (Cam)

    Män har gjort så i århundraden. Vad är skillnaden?

  • Lilje
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-04 18:16:51 följande:

    Nej nej, jag menar absolut inte att det är något fel med kravlöst sex - tvärtom. Men hans killkompisar ligger inte runt med allt och alla på samma sätt som hon gör, det vet jag. Till problemet hör ju också, som jag skrev, att sex går före allt för henne och att hon lämnar mig på utekvällar, även om det bara är vi ute. Så det är inte det kravlösa sexet som är problemet, det är mängden och situationerna hon väljer.


    Och eftersom jag vet hur snacket går om henne så är det ju inte bara jag som reagerat, jag är bara rädd att folk ska tro samma sak om mig.


    Dom ligger ju tydligen med henne?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Cam) skrev 2015-05-04 18:17:38 följande:

    Män har gjort så i århundraden. Vad är skillnaden?


    Det är ingen skillnad, hade en killkompis gjort samma sak hade jag känt likadant. Jag lägger inga som helst värderingar i om det är en kille eller tjej.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-04 18:18:41 följande:
    Det är ingen skillnad, hade en killkompis gjort samma sak hade jag känt likadant. Jag lägger inga som helst värderingar i om det är en kille eller tjej.
    De ligger med henne, men inte med en massa andra under kort tid som hon gör. Som jag sa, kravlöst sex är inget problem, det är mängden, som folk faktiskt pratar om (inte bara killarna) som jag reagerar på och jag är orolig för att folk ska tänka samma sak om mig.
  • fluu

    So? Har du problem med situationen så får du ta ansvar för dina känslor och inte lasta dem på din kompis.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (lm)
    Lilje skrev 2015-05-04 18:08:27 följande:

    Men låt henne. Om det nu är ett problem att hon ligger sig genom din killes kompisgäng får ju han fundera på hur han fick tag på så slampiga kompisar?


    Fiona M skrev 2015-05-04 18:10:54 följande:

    Så... Killkompisarna får vilja ha kravlöst sex, men inte hon?


    Så kommer dårarna med sina uttjatade argument... Är ni verkligen såhär dumma i huvudet eller gör ni er till? Att det är skillnad på manlig och kvinnlig sexualitet behöver väl inte förklaras. Men det som är ännu mer relevant här är att "killarna ligger med en, tjejen ligger med alla". Killarna har alltså satt på en tjej var, medan hon satts på av alla killar i gänget. Förstår ni inte skillnaden kan jag bara beklaga... 

    Väntar ivrigt på klatschiga kommentarer i stil med "50-talet ringde och ville ha tillbaka sina åsikter"...

Svar på tråden Hon ligger med alla