• Anonym (Nyanserad)

    Har DU underliggande, generella föreställningar om människor baserat på kön?

    Jag har inte det. Jag tycker helt enkelt inte det är bra att ha.

  • Svar på tråden Har DU underliggande, generella föreställningar om människor baserat på kön?
  • fluu

    Nej. Det känns onödigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nyanserad)
    Fjäril kär skrev 2015-05-04 19:21:01 följande:

    statistik är svår att bortförklara


    Bortom statistiken då?
  • Drottningen70

    Såklart jag har. Tillskillnad från er som inbillar er att ni INTE har det så kan jag också aktivt jobba på saken, medans ni som inte tror er ha några fördomar bara lallar på utan utveckling.

  • Anonym (Nyanserad)
    Drottningen70 skrev 2015-05-04 19:36:37 följande:

    Såklart jag har. Tillskillnad från er som inbillar er att ni INTE har det så kan jag också aktivt jobba på saken, medans ni som inte tror er ha några fördomar bara lallar på utan utveckling.


    OK, finns det t ex någon situation då du skulle underkänna en man enbart p g a att hen är man?
  • Drottningen70
    Anonym (Nyanserad) skrev 2015-05-04 19:50:31 följande:

    OK, finns det t ex någon situation då du skulle underkänna en man enbart p g a att hen är man?


    Nej, men det innebär inte att jag inte har fördomar eller föreställningar baserar på kön. Däremot kanske man lärt sig att inte agera på alla sina föreställningar.
  • Anonym (Nyanserad)
    Drottningen70 skrev 2015-05-04 19:53:09 följande:

    Nej, men det innebär inte att jag inte har fördomar eller föreställningar baserar på kön. Däremot kanske man lärt sig att inte agera på alla sina föreställningar.


    Det är bra, för det skall man ej!
  • Anonym (javisst)

    Självklart har jag det! Jag gör vad jag kan för att inte agera utefter dem, men det är inte alltid jag lyckas. Det är ofta svårt att avgöra vad som är mina faktiska observationer och vad som är slutsatser baserade på fördomar. Hjärnan jobbar snabbt och gör mycket man inte alltid vill att den ska göra.

Svar på tråden Har DU underliggande, generella föreställningar om människor baserat på kön?