• Anonym (B)

    Jag vet inte vad jag vill

    Jag har blivit gravid igen trots skydd och är så handfallen så jag vet inget alls känns det som.

    Har 3 barn under 5 år sedan tidigare,två stycken med olika problematiker så vi har det redan tufft. Vi bor i en 3 redan och kan inte flytta fören jag börjat jobba då vi bor i storstan... abort är ju helt klart det "lätta" beslutet. Jag blir även väldigt väldigt sjuk under mina graviditeter så jag blir sängliggandes.

    Även fast jag vet att abort kanske är rätt just nu så är det svårt. Och jag mår dåligt över detta. Har ni kloka råd att komma med?

  • Svar på tråden Jag vet inte vad jag vill
  • Anonym (s)

    Om man bara inte kan göra abort så kan man väl inte då är det ju rätt att behålla men annars verkar det ju ganska påfrestande att behålla då det verkar som ni har ganska mycket på era axlar. Varför göra det jobbigare än det redan är?

  • Anonym (XX)

    Håller med föregående. Läge för nån av er att sterilisera er?

  • LL11

    Jag var i ungefär din sits för några månader sen, har 2 små, jag kände att som mitt liv ser ut så skulle jag inte orka eller hinna med tre små. Det var inget lätt beslut och jag grät floder, jag valde abort.
    Men jag känner att beslutet var rätt och jag kan koncentrera mig på de barn jag har och ge dem en trygg och bra uppväxt.

  • Anonym (B)

    Varför skulle vi sterilisera oss?Vi är unga och vill antagligen ha fler i framtiden.

    Jag har bestämt mig för abort hur jobbigt det än är. För jag vet att min kropp kommrr inte orka en graviditet igen så tätt.

  • Anonym (L)

    Abort måste inte vara jobbigt. För många är det en enkel lösning på ett problem.

Svar på tråden Jag vet inte vad jag vill