• Anonym (Förba­nnad)
    Äldre 4 May 20:54
    15169 visningar
    63 svar
    63
    15169

    Grannarna försökte utnyttja mig ekonomiskt. Fy fan.

    Jag är så förbannad så jag håller på och brinner upp och måste bara få skriva av mig.

    Bor sedan 10 år tillbaka i ett höghus. På våningen ovanför bor ett par som jag tror är i 60-årsåldern som jag träffar i hissen och utanför då och då. Som jag uppfattar det så verkar de ha ganska bra koll på vad som händer och de har åsikter om det mesta, mest negativa.

    I lördags träffade jag dem utanför och de bjöd in mig på kaffe på kvällen. Jag blev förvånad men tackade ja mest för att vara artig. Tanten hade dukat med sitt finaste porslin och säkert stått och bakat kakor och bullar hela dagen.

    Stämningen kändes lite tryckt, men efter en stund så säger paret att de hört att en släkting till mig dött och att de hört att jag fått ärva pengar. -Nu skulle vi vilja låna lite pengar av dig.

    Jag blev förstummad och förbannad, trodde inte mina öron. Trots att tankarna bara snurrade i huvudet lyckades jag på något sätt ta mig därifrån efter att ha sagt att det inte var aktuellt och att nu förstod jag varför jag överhuvudtaget blivit ditbjuden. Hur i helvete är folk funtade? Hur tänker dom?

    Det enda jag tänker på är hämnd. Funderar på att berätta om denna händelse för alla andra grannar, som en varning, men ska försöka lugna ner mig lite först. 

  • Svar på tråden Grannarna försökte utnyttja mig ekonomiskt. Fy fan.
  • Äldre 4 May 21:01
    #1

    Men varför blir du så arg??

    Andas! Det är ju bara att säga nej och gå därifrån... varför ska du berätta detta för grannarna? Vad vinner du på det?

  • Anonym (m)
    Äldre 4 May 21:06
    #2

    Mycket märkligt beteende! Men nöj dig med att tänka det och börja inte några hämndaktioner. Det får räcka med att de fick nobben.

  • Anonym (Haha)
    Äldre 4 May 21:06
    #3

    Haha jag hade skrattat och sagt nej och gått. Inte normalt beteende av dom. Släpp det bara. Hur mycket är "lite" pengar enligt dom? Vad skulle dom låna till? När skulle dom betala tillbaka? Jag hade varit väldigt nyfiken och forskat i anledningen innan jag sa NEJ!!

  • Anonym (Förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 4 May 21:18
    #4

    Det ligger inte i min natur att hämnas och jag kommer självklart inte att göra det, men jag är fortfarande förbannad trots att det gått flera dagar. Kan inte riktigt förstå hur de fått reda på arvet för vi har inga gemensamma bekanta och det är inte någonting jag spridit ut.

    Beloppet var 75.000 och de sa att de hade lite ekonomiska problem.

  • Anonym (Haha)
    Äldre 4 May 21:20
    #5
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-05-04 21:18:18 följande:

    Det ligger inte i min natur att hämnas och jag kommer självklart inte att göra det, men jag är fortfarande förbannad trots att det gått flera dagar. Kan inte riktigt förstå hur de fått reda på arvet för vi har inga gemensamma bekanta och det är inte någonting jag spridit ut.

    Beloppet var 75.000 och de sa att de hade lite ekonomiska problem.


    Hahaha 75000:- jösses det är INTE lite pengar och har dom ekonomiska problem skulle du nog aldrig se dom pengarna igen om du hade lånat ut.
  • KaSaM
    Äldre 4 May 21:28
    #6

    Inte lite gränslöst, med den bakomliggande agendan hade bekantskapen blivit väääldigt kortvarig från mitt håll.

  • Anonym (Förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 4 May 21:34
    #7

    Skulle jag möta dem imorgon så vet jag inte vad jag ska göra. Det kanske räcker med ett hånleende...?

    Skulle känna för att köra remsan:
    Ni har inga pengar
    Ni har inga pengar

  • Anonym (Haha)
    Äldre 4 May 21:49
    #8

    Jag hade som jag sa velat veta mer. EXAKT vad pengarna ska gå till. Hur dom hade tänkt betala tillbaka mm mm. Sen hade jag sagt nej oavsett men ändå intressant att se om dom ens FUNDERAT på vad det innebär att låna 75000:- av NÅGON. Eller om dom trodde di skulle "låna" pengarna(mao dom hade inte tänkt betala tillbaka) utan slingrat dog undan. Åh JAG är nyfiken och känner inte ens er kan du inte fråga dom?! Snäääälla!!

  • Äldre 4 May 21:55
    #9
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-05-04 21:34:08 följande:

    Skulle jag möta dem imorgon så vet jag inte vad jag ska göra. Det kanske räcker med ett hånleende...?

    Skulle känna för att köra remsan:
    Ni har inga pengar
    Ni har inga pengar


    Moget......
  • Anonym (Förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 4 May 21:59
    #10
    Anonym (Haha) skrev 2015-05-04 21:49:20 följande:
    Jag hade som jag sa velat veta mer. EXAKT vad pengarna ska gå till. Hur dom hade tänkt betala tillbaka mm mm. Sen hade jag sagt nej oavsett men ändå intressant att se om dom ens FUNDERAT på vad det innebär att låna 75000:- av NÅGON. Eller om dom trodde di skulle "låna" pengarna(mao dom hade inte tänkt betala tillbaka) utan slingrat dog undan. Åh JAG är nyfiken och känner inte ens er smile2.gif kan du inte fråga dom?! Snäääälla!!
    Tack snälla för din kommentar, den gjorde mig glad och fick mig att skratta. En vacker dag......


Svar på tråden Grannarna försökte utnyttja mig ekonomiskt. Fy fan.