• Aspergare

    Skulle du kunna tänka dig att bli tillsammans med en person med aspergers syndrom?

    Funderar på hur stort hinder personer anser att en aspergerdiagnos är egentligen. Är det något som gör att man ses som helt oduglig som partner eller beror det på hur man är som person? Det finns ju en stor variation där det knappt märks på vissa medan andra inte kan leva ett självständigt liv utan massa hjälpinsatser.

    Så skulle ni fly fältet om ni fick reda på att en potentiell partner har diagnosen eller skulle ni ge det en chans ändå? I vilket skede tror ni att det är bäst att ta upp diagnosen om man vill ha så stor chans som möjligt att visa vem man är, men ändå inte vill vara falsk och dölja sin diagnos?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att bli tillsammans med en person med aspergers syndrom?
  • Petrol

    Det beror väl på graden av problem det medför.

    Jag är tillsammans med en kvinna med diagnos, inga problem alls. Men det finns ju även de som är lite mer frånkopplade eller vad  man ska säga, och det hade nog varit bra jobbigt i längden.

  • fluu

    Diagnosen skulle inte vara avgörande.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

    Jag har autism, asperger och min partner har inte flytt fältet. Men jag fick inte min diagnos förrän i början av detta året. Vi har varit tillsammans i 7 år och planera att gifta oss. 

  • lövet2

    Jag har Aspergers i släkten, så jag är rätt härdad. Naturligtvis skulle det ändå hänga på hur framträdande Aspergersdragen var. Om det är autismen som överväger eller det där lite överintelligenta t ex och hur den sociala biten funkar.

  • Schnaa

    Ja, absolut. Det varierar ju väldigt vilka svårigheter man har så diagnosen i sig är inget som skulle avskräcka.


    It takes a fool to remain sane
  • Flash1

    Mitt ex är aspie och jag flydde, men kan ha berott på hans dåliga personlighet snarare.

    Jobbigt när en person pratar om bara sina egna intressen i evigheter och inte bryr sig om mina alls. Är jättepedant och blir sur för att man kommer en minut för sent än bestämt ungefär. Tålamodet är enormt men man tröttnar på en sådan person. Det går inte att prata eller leva normalt liv, hälsa på vänner, ha vänner gemensamt då han inga har eller vill ha.

  • mammisen07

    Det beror lite på.. Men mitt ex har det, och det var inte alltid roligt kan jag säga.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att bli tillsammans med en person med aspergers syndrom?