• Anonym (Nyfiken!)

    Byter profilbild ofta

    Hade ni reagerat om killen bytte profilbild på Facebook ofta? Säg 1-2 gånger i månaden. Självklart endast bilder på honom/henne.

  • Svar på tråden Byter profilbild ofta
  • Anonym (a3)

    Testa gå ur fakebook, smaka på det verkliga livet och fråga rakt ut av intresse "varför byter du bild hela tiden?"

    Problem solved.

  • Anonym (Johanna)

    Jag skulle tänka att han var lite fåfäng och egenkär .

  • Anonym (Mrs X)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-05-04 22:00:55 följande:

    Hade ni reagerat om killen bytte profilbild på Facebook ofta? Säg 1-2 gånger i månaden. Självklart endast bilder på honom/henne.


    har killen bild på sig och flickvännen?
    sånt känns så osjälvständigt.
  • Anonym (Jodå.)
    Anonym (Mrs X) skrev 2015-05-04 22:44:42 följande:
    har killen bild på sig och flickvännen?
    sånt känns så osjälvständigt.
    Nej. Honom/henne står det eftersom frågan är hur vi hade reagerat om våran partner bytte bild ofta.
  • BengtH
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-05-04 22:00:55 följande:

    Hade ni reagerat om killen bytte profilbild på Facebook ofta? Säg 1-2 gånger i månaden. Självklart endast bilder på honom/henne.


    Om killen/tjejen byter profilbild ofta betyder det: Titta på mig, ser jag bra ut? Gillar du vad du ser ? Och så inväntas "gilla" markeringen och kommentarerna. 

    Hon/han blir gillad, omtyckt och får sin bekräftelse. För många är det en slags snuttefilt som de behöver för att må bra.
  • Anonym (Mrs X)
    Anonym (Jodå.) skrev 2015-05-04 23:00:23 följande:
    Nej. Honom/henne står det eftersom frågan är hur vi hade reagerat om våran partner bytte bild ofta.
    va?
  • Anonym (Jodå.)
    Anonym (Mrs X) skrev 2015-05-04 23:25:50 följande:
    va?
    Du frågade ju om killen hade bild på sig själv och flickvännen. Vart har du fått det ifrån? Jag svarade att det stod både honom/henne i TS eftersom frågan var hur vi läsare skulle reagera om våran kille/tjej gjorde detta...
  • Anonym (Killen?)
    Anonym (Jodå.) skrev 2015-05-04 23:33:03 följande:
    Du frågade ju om killen hade bild på sig själv och flickvännen. Vart har du fått det ifrån? Jag svarade att det stod både honom/henne i TS eftersom frågan var hur vi läsare skulle reagera om våran kille/tjej gjorde detta...
    Frågan gäller ju "killen", som det står i TS. Vem denna kille är vet jag ej men lämpligt pronomen borde vara "han"/"honom".
  • Anonym (Johanna)

    Aha vår partner ?? Han är inte fåfäng så då skulle det nog vara foto kvalitet eller bakgrund det var fel på

    Jag tolkade frågan som hur man skulle döma en ny bekantskap som man inte kände så väl. Sin egen partner då vet man väl eller kan fråga.. Han kanske vill ha råd vilken som är bäst eller menar du att det är tecken på att han vill vara otrogen?

  • Anonym (å)
    BengtH skrev 2015-05-04 23:07:56 följande:
    Om killen/tjejen byter profilbild ofta betyder det: Titta på mig, ser jag bra ut? Gillar du vad du ser ? Och så inväntas "gilla" markeringen och kommentarerna. 

    Hon/han blir gillad, omtyckt och får sin bekräftelse. För många är det en slags snuttefilt som de behöver för att må bra.
    Hur vet du det du vet väl inget om deras motiv.
    Den enda du kan tala för är dig själv så kanske är det så för dig.
    Det betyder inte att det är så för dom andra.
  • Anonym (å)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-05-04 22:00:55 följande:

    Hade ni reagerat om killen bytte profilbild på Facebook ofta? Säg 1-2 gånger i månaden. Självklart endast bilder på honom/henne.


    Jag hade nog inte reflekterat mer än konstaterat att hen vill göra så.
    Alla har vi våra hobbies. 
  • Anonym (Jodå.)
    Anonym (Killen?) skrev 2015-05-05 04:35:10 följande:
    Frågan gäller ju "killen", som det står i TS. Vem denna kille är vet jag ej men lämpligt pronomen borde vara "han"/"honom".
    Jag uppfattade som att TS gäller hennes kille, ja, men att frågan gäller hur vi andra hade reagerat om våran kille/tjej (partner) gjorde detta.
    Därav "bilder på honom/henne"
  • Anonym (Johanna)

    Anonym (å) skrev 2015-05-05 09:26:29 följande:[/quote-nick]Hur vet du det du vet väl inget om deras motiv.

    Den enda du kan tala för är dig själv så kanske är det så för dig.

    Det betyder inte att det är så för dom andra.[/quote]

    men tydligen menade ts våra partners så då blir det ju olika svar och alla pratar ur egen erfarenhet. Sen får väl ts se trenden..Bengt ger sin version du får ge din.

  • BengtH
    Anonym (å) skrev 2015-05-05 09:26:29 följande:
    Hur vet du det du vet väl inget om deras motiv.
    Den enda du kan tala för är dig själv så kanske är det så för dig.
    Det betyder inte att det är så för dom andra.
    Om man inte har möjlighet att fråga personen om motivet, så återstår spekulationerna. Då kommer amatörpsykologin väl till pass. Jag brukar ofta fundera kring folks beteende. Varför beter de sig på ett speciellt sätt.

    Att ofta byta profilbild tyder kanske på en viss utseendefixering, dåligt självförtroende tex. att man inte är nöjd med hur man ser ut, man försöker hitta det perfekta fotot. 
  • Anonym (r)
    Anonym (å) skrev 2015-05-05 09:26:29 följande:
    Hur vet du det du vet väl inget om deras motiv.
    Den enda du kan tala för är dig själv så kanske är det så för dig.
    Det betyder inte att det är så för dom andra.
    Men vad finns det egentligen för andra motiv? om det inte är bekräftelse på hur snygg man är som man är ute efter om man byter så ofta menar jag.
  • Anonym (chockad)

    Herrgud vilket modernt problem.
    Vad gammal jag känner mig! (Inte ens 40)
    Varför reagerar man ens på det??

  • Anonym (förundrad)

    Känner mig också gammal av detta problem och jag är bara 30.. För att svara på frågan skulle jag inte märka det eftersom jag inte har Facebook.

Svar på tråden Byter profilbild ofta